Mä tasan tarkkaan pakkaan pojalle eväät mukaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en nyt oikeen edes tajua mistä pitäisi rangaista?Eihän 4 vuotiaan kehoittaminen pari kertaa ole minkään rangaistuksen paikka =) Eihän se ole mitään pahaa tai ilkeyttä tahalleen tehnyt =O

Voi jestas sentään taas tota toimintaa! :o
Ei tuo ole mikään syy perua retkeä, eiköhän se tosiaan olis pitänyt perua aika monelta muultakin jos tuolla perusteella muka ollaan pois jättämässä.
Tosi kurjaa sun pojalle, on kyllä mun mielestäni anteeksi pyynnnön paikka sillä henkilöllä joka on moisen rangaistuksen mennyt langettamaan..

Voi hyvänenaika!!!! Todella kohtuutonta. Pisti oikeen suututtaan itteekin, kun meillä kanssa pian 4vee ja kuulostaa niiiin tutulta että pukeminen ym. takkuaa vähän väliä. Mutta ei mun mielestä tollaisesta voi rangaista...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
aivan kummaa väkeä ne tarhantätit. sanot niille aamulla suorat sanat. luu kurkkuun!

Aamulla tuo peruuttamisen tehnyt hoitaja ei taida olla töissä, mutta kyllä tuo ny selvitettyä pitää saada heti aamusta. Siltä retkeltä poika ei kyllä pois jää, keksikööt sitte jonkun toisen rangaistuksen, jos on pakko jotain keksiä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Voi hyvänenaika!!!! Todella kohtuutonta. Pisti oikeen suututtaan itteekin, kun meillä kanssa pian 4vee ja kuulostaa niiiin tutulta että pukeminen ym. takkuaa vähän väliä. Mutta ei mun mielestä tollaisesta voi rangaista...

Niinpä, ei mun mielestä 4-vuotiaalta voi odottaa, että kaikki sujuu aina hyvin. Välillä on niitä huonojakin päiviä, kun kaikki on huonosti :D En sitte tiedä minkälaisiin unelmalapsiin nuo hoitajat on tottunu, jos tuokin on noin iso ongelma :o

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Eihän sovittuja asioita saa perua!!

Kyllä sovittuja asioitakin voi perua. Myös pettymykset kuuluu kasvuun ja aina kaikki ei voi mennä niinkuin pitäisi.

En kommentoinut tuossa sitten ap:n juttua, jossa minusta taas toimitaan väärin. Eväät mukaan ja toivottavasti retkelle pääsee.

Onpas kuspäisiä hoitotätejä! :O
mä jo vaihtasin paikkaa tai tekisin reklamaation pk johtajan esimiehelle
kenen vahdittavaksi ne sit meinais pojan jättää?

miulle ihan kiukkuharmi tuli teidän pojan puolesta :(

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:

Niinpä, ei mun mielestä 4-vuotiaalta voi odottaa, että kaikki sujuu aina hyvin. Välillä on niitä huonojakin päiviä, kun kaikki on huonosti :D En sitte tiedä minkälaisiin unelmalapsiin nuo hoitajat on tottunu, jos tuokin on noin iso ongelma :o

Nimenomaan, tuo että lapsen pukemisesta tai sen sujumattomuudesta tehdään NOIN iso numero, on älytöntä!!

Täh? Aika kohtuutonta. Ei kai teiän lapset oo samassa päiväkodissa kuin meiän? Huomenna ovat kans menossa retkelle. Toiseen kertaan jo tänä syksynä eväiden kanssa, ja jos oikeen kaatamalla sataa retkeilevät kuulemma sisällä.

Todellakin liian kova rangaistus jostain pukemisesta. Meidän poikaa saa joka päivä hoputtaa. Ei varmaan koskaan pääsisi retkille mukaan. Muutenkaan kaikki 4 vuotiaat ei osaa välttämättä kovinkaan hyvin pukea vaan tarvitsevat aikuisen opastusta ja apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Todellakin liian kova rangaistus jostain pukemisesta. Meidän poikaa saa joka päivä hoputtaa. Ei varmaan koskaan pääsisi retkille mukaan. Muutenkaan kaikki 4 vuotiaat ei osaa välttämättä kovinkaan hyvin pukea vaan tarvitsevat aikuisen opastusta ja apua.

mun on peesattava tätä myös! :laugh: Meidän poikakaan ei pääsis varmaan ikinä oikeesti ulos, jos mitattais sillä mittarilla että kuinka reippaasti pukee, tai osaa pukee kaiken.. Tarvii apua kenkien laitossa, nappien kiinnilaitossa ja tarvitsee aika paljon hoputtamista/kannustamista!

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

No ei sitä paikkaa ihan noilla perusteilla vaihdeta eikä sitä pk:n johtajan esimiestä kauheasti tuollainen kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

Kai sinne olisi sitte joku jääny hoitamaan sitä :| Oikeastaan ihan kiva, että saa sitä huomenna selvitellä aluksi jonkun toisen hoitajan kanssa, katotaan ny sitte onko nekin sitä mieltä, että tuo on hyvä rangaistus :/

retkelle omat eväät?!? ompa kumma, kyllä kuuluis päikyn hoitaa kun kerran retkiä järjestää.. tod. kohtuutonta toimintaa hoitajilta.. yleensä kaikki yrittää pukea itse niin paljon kun osaa, aina autetaan, eskareitakin!!(päikkytäti)

Poika oli sitte päässy retkelle :) Juttelin kyllä pitkät pätkät sen "retken perujan" kanssa, kun poikaa hain, ja myönsi kyllä itsekin, että noin pienelle rangaistus pitäisi tulla heti. Yritti verrata tuota siihen, kun edelliseltä retkeltä joku poika oli viety pois, kun ei osannut olla kunnolla, mutta sehän on jo ihan eri asia :kieh:
Tuli monesta muustakin asiasta sanottua ja selviteltyä asioita :whistle: Mua suututti, ku pojalle oli tehty sielä tarrataulu, ku ei meinaa nukahtaa, mutta vaikka rupeis nukkumaan tosi reippaasti (muutaman kerran höpöttää jotain), niin ei saa tarraa, vaan ne vaatii ihan täydellisen suorituksen. Kyllä mun mielestä pitäis sillon jo palkita, jos meno parantuu kymmenkertaisesti :|
No joo, onneksi nuo nyt on selvitetty... muutama viikko enää pojilla tarha-uraa edessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
no tottakai ne ottaa sen pojan sinne retkelle mukaan. ei mikään paikka voi olla tuommonen enkä usko et onkaan

Aamulla se toinen hoitaja vaan sanoi, että käytäntö on se, että jos ei tottele/pue reippaasti, niin retki perutaan (kyse 2,5-4v ryhmästä ). Keneltäkään ei vaan aiemmin ollu sitä retkeä peruttu :| Niillä oli tuo systeemi ollu käytössä isompien kanssa ja toiminu hyvin, niin kuvitteli tietysti, että pienten kanssa menee samallalailla :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn81:
retkelle omat eväät?!? ompa kumma, kyllä kuuluis päikyn hoitaa kun kerran retkiä järjestää.. tod. kohtuutonta toimintaa hoitajilta.. yleensä kaikki yrittää pukea itse niin paljon kun osaa, aina autetaan, eskareitakin!!(päikkytäti)

Esim. metsämörri retkille lapset ottaa omat eväät. Ja on päiväkoteja missä keittiöstä ei tipu mitään ylimääräistä. Päiväkotien ruokarahat on usein tosi tiukat.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Hyvä että pääsi retkelle mukaan :)

Niinpä, oli pojallakin hyvä mieli :D

Mua eniten ärsytti se, ku tuo tilanne on ollu: " Jos et nyt pue, niin et pääse mukaan retkelle!" Eikä tuommonen mun mielestä kuulu päiväkotiin :| :kieh: Ainakin meillä uhkailu pahentaa tilannetta ennestään!

Poika oli sitte päässy retkelle :) ......
No joo, onneksi nuo nyt on selvitetty... muutama viikko enää pojilla tarha-uraa edessä :D

Hyvä kun pääsi retkelle ja onneksi tuo hoitopaikka loppuu. Olin lapsena ja nuorena tosi huono nukahtamaan ja kammottaa ajatus, että sellaisesta tehdään lapsen vika.

Tänä aamuna yhden uuden lapsen äiti ihmetteli kun autoin poikaani riisumaan ja laittamaan tossuja jalkaan. Vanhempien kuuluu pukea ja riisua lapset.
Monttu sillä jäi auki kun sanoin, että tarttis tänä aamuna vielä töihinkin keritä että siksi autan lastani.
Itse istui ja paasas lapselleen et laittaa vauhtia, äiti ei auta......

Mut ap:n tilanne, tosi typerää perua retki pukemisen takia ja jos on vielä suht pienestä kyse ja vaikka ois isommastakin.
Mul jäi vähän kakan maku suuhun viime kevään retkestä. Alle 3 vuotiaat eivät päässeet mukaan, selitys tuli myöhemmin ja oli ihan ok (turvaistuin ja vyölaki ).
Pienille luvattiin sitten muuta kivaa. Reteilyä lähi puistoon, jäätelöä.
Mitään ei sitten ollut järjestetty. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Poika oli sitte päässy retkelle :) ......

Hyvä kun pääsi retkelle ja onneksi tuo hoitopaikka loppuu. Olin lapsena ja nuorena tosi huono nukahtamaan ja kammottaa ajatus, että sellaisesta tehdään lapsen vika.

Ja mun mielestä ei oo mikään kamala asia, jos itsekseen muutaman sanan höpisee nukkumaan mennessään :| Sitte ku poika kumminki nukkuu yöllä 11h, niin ei enää tarvi päikkäreitä, niin siksi on vaikea nukahtaa...

Yhteistyössä