Mä tasan tarkkaan pakkaan pojalle eväät mukaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Mies haki pojat tarhasta ja sielä ilmotettiin, että toisen pojan retki on peruttu. Siitä on puhuttu ja hehkutettu nyt monta viikkoa, ku pääsee vihdoin ja viimein retkelle. Syy oli se, että poika ei kahdesta kehotuksesta ollut ruvennut pukemaan |O Sielä on monta isompaa lasta, jotka puetaan joka ikinen päivä, eikä niiltä mitään retkiä peruta :kieh:
Sitte ku siinä ei ollu muuta ongelmaa, se pukeminen, eli ei ollu sielä riehunu, eikä muuta. Mun mielestä tuo oli vähä liian kova rangaistus 4-vuotiaalle, ku tuo on kumminki semmonen asia, mistä on puhuttu ja odotettu vaikka kuinka kauan ja kaikki muut sinne lähtee :|
Mä aion kyllä huomenna pakata sille eväät mukaan, kuitenkin niillä on enää pari viikkoa tarhaa jäljellä, ja tuo olis viimenen mahdollisuus retkelle...

Alkuperäinen kirjoittaja Punajuurinauris:
Siis iliman muuta pakkaat ne eväät. Toihan on ihan älytöntä!! Ei tollasella perusteella voi toiselta retkeä perua :o

Mulla alkaa mennä kunnolla hermot tuohon hommaan! Nuo hoitajat on aina aiemmin hoitanu 5-6-vuotiaita, eikä ne ollenkaan tajua näitä pienempiä. Ne kuvittelee, että niiden pitäis olla samalla tasolla isompien kanssa |O
Tottakai voi rankaista, jos ei kuuntele, mutta mun mielestä tuo on jo liian iso rangaistus tuommosesta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Nyt juttelemaan sinne tarhaan , tuo on täysin epäreilua :attn: :attn:

Aamulla meinaan kyllä sanoa mitä mieltä mä oon tuosta niiden rangaistuksesta |O Mä en edes tiedä mistä olis yleensäkin voinu antaa noin kovan rangaistuksen... eikö muuta voinu keksiä!!

On tosiaan kohtuuton rangaistus! Mutta miten niin pakkaat eväät mukaan? Pitääkö tarhan retkelle olla kotoa eväät :o Oon luullu, että ne saataisiin sieltä päivähoidosta, kun on hoitopäivään kuuluva retki!

menisin tarhan pomon puheille ellei juttelu hoitajien kanssa auta. On liian kova rangaistus 4veelle. Sano hoitajille että ovatko he vaatineet pojaltasi 5-6v käytöstä?

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Punajuurinauris:
Siis iliman muuta pakkaat ne eväät. Toihan on ihan älytöntä!! Ei tollasella perusteella voi toiselta retkeä perua :o

Mulla alkaa mennä kunnolla hermot tuohon hommaan! Nuo hoitajat on aina aiemmin hoitanu 5-6-vuotiaita, eikä ne ollenkaan tajua näitä pienempiä. Ne kuvittelee, että niiden pitäis olla samalla tasolla isompien kanssa |O
Tottakai voi rankaista, jos ei kuuntele, mutta mun mielestä tuo on jo liian iso rangaistus tuommosesta asiasta.

peesi

Aina perhepäivähoitoa mollataan... mutta jos tässä tapauksessa lapsi olisi ollut pph:lla, olisi päässyt taatusti retkelle mukaan. Perhepäivähoitaja ei koskaan jätä ketään lapsista pois porukasta. :D

Eihän sovittuja asioita saa perua!! Mitä kasvatusta sellainen on? Tosiaan lisää lapsen luottamusta hänestä vastuussa olevia aikuisia kohtaan. Pyh sanon minä, ei noin voi tehdä! Joku yhtenäinen rangaistuskäytäntö niille hoitolapsille, sama rangaistus kaikille. Esim. jäähy tms. Oliko edes varoitettu, että jos nyt et pue, niin reissu peutaan? Kauheeta mielivaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Mikä olisi mielestäsi ollut sopivampi rangaistus? Virittelenpä tässä sontikan valmiustilaan, kun näyttää tuolla ulkona satelevan :saint: .

Jotain muuta kun tuo. Ja sitte, jos tuo retki pojalta kielletään, niin eikö niin olisi pitäny käydä kaikille, jotka ei pue reippaasti? Kumminki sielä on monta, jotka joudutaan pukemaan joka päivä :)

Luulis ny aikuisten ihmisten ymmärtävän, ettei tuommosesta voi retkeä perua. Poikakin jo äsken kyseli, että miksei siltä ja siltä peruttu retkeä, ku ei ne pukenu reippaasti. Monesssa asiassa tuntuu tuo toinen poika olevan silmätikkuna.
Johtajalle puhuminen on aivan turhaa, mä oon yrittäny jo monta kertaa, muttei kuuntele/välitä... :|

Rupespa kiehumaan sun puolesta. Ei todellakaan voi edes olettaa, että 4-v pukis ekasta käskystä!!!! Ja ei 4-v voi ymmärtää vielä tuommoista rangaistusta. Rangaistuksen pitää tapahtua heti, eikä seuraavana päivänä.

Mun mielestä 4v ei tartte rankasta jos "jopa" kaksi kertaa on kehoitettava. Korkeintaan menettää ulkoiluaikaa kun ei pue ajoissa. Jos siis lapsi joka osaa pukea. Joskus ollaan viety tällanen tapaus pientenpuolelle miettimään josko kuuluisi sinne ja huomaamaan että pienemmätkin pukevat ja edes yrittävät temppuilun sijaan. Aika äkkiä on sitten vaatteet menneet päälle ja autettu siinä mikä on hankalaa. Mutta kohtuutonta tollanen retken evääminen.

:o No ohhoh! Siinä on kyllä tädeillä mennyt hermot aivan totaalisesti! Eivät selvästikään ymmärrä tuon ikäisiä jos kerran vanhempia aina hoitaneet.

Hyvä ettet jätä asiaan siihen!

No huh huh!En kyllä ymmärrä minäkään tuollaista rangaistusta.Meillä ainakin 4-vuotias on maailman hitain pukemaan,se ei varmaan pääsis sitten koskaan mihinkään :/ Ei ole kyllä tullut mieleen että mun pitäis sitä rangaista noin rajusti.Todella kohtuutonta.

Huomen aamulla sitte painutaan tarhalle eväät repussa! Kyllä noin pienelle pitää joku muu rangaistus keksiä, tuo on kumminkin jo todella iso rangaistus. Ja sitte ku aina on pukeminen onnistunu hienosti ja nopeasti, niin pitääkö yhdestä kerrasta tehdä noin mieletön numero :o

Yhteistyössä