Mä tartten nyt tsemppiä, laihdutusasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kriisiä pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kriisiä pukkaa

Vieras
Mua suoraan sanottuna *yrpii. Kahdeksan päivää sitten paino nousi yhdessä yössä 1,5kg enkä ole saanut sitä poistumaan vaikka olen koettanut tehdä mitä vaan. Ja viime yönä tuli taas +300g lisää. Siis voi jumaleissön että mä en tajua mitä mun kropassa tapahtuu!

Okei, tuon +300g mä tajuan. Söin eilen illalla karppipiirakkaa, jossa reilusti juustoa -jota olen vältellyt nyt pari kuukautta. Se varmaan teki tuon. Mutta tuota puolentoista kilon painon nousua en käsitä, etenkään kun se ei edes yritä hävitä minnekään. Vettäkin olen varmasti juonut sen kolme litraa päivässä ja ruuan määrää ja laatua olen pitänyt todella tarkasti silmällä koska haluan tuon turvotuksen (??) pois. Mut ei. Vaa´an lukema ei hievahdakaan. Paitsi näköjään ylöspäin.

Kahdeksan päivää sitten pääsin jo matalimpaan vaakalukemaan vuoteen ja nyt sitten yhtäkkiä paino kipusi ylöspäin näin paljon. Voisko joku nyt antaa mulle järkevän selityksen, mitä tapahtui ja miksi mun paino ei putoa?!

Melkein tekis mieli vetää paastolle kokonaan, mutta en sitten tiedä onko sekään järkevää. En haluaisi sekoittaa aineenvaihduntaani mitenkään tämän enempää.

Mulla ainakin heittelee paino välillä todella paljon, en ole sitä koskaan saanut paikallaan pysymään. :) Oletko siis laihduttanut vai? Mulla kans kävi laihduttaessa niin, että paino saattoi pariksi viikoksi jämähtää paikalleen tai nousi parilla kilolla, eikä siihen mikään auttanut. Sit se taas ajan kanssa lähti laskemaan. Mut jos olet nainen, paino vaihtelee kierron eri vaiheissa(ennen kuukautisia nousee 1,2 tai 3 kiloakin).

Laihdutan kyllä ja olen nainen. Aiemminkin on juminut viikon tai kaksikin, mutta ei se sentään ole noussut sitä ennen. Ajattelin että on jotain turvotusta tms, mutta en käsitä miksei se lähde pois. Todella raivostuttavaa.

Menkat saattaa vaikuttaa turvottavasti. Yritä olla stressaamatta, sekin vaikuttaa.
Juustoa taisit syödä yhtäkkiä paljon, sekin vaikuttaa.
Muista myös, että ihminen ei ole kone.