Mä taidan siirtää lapsetkin karppilinjalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitikarppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Hei, mä lyön vetoa ihan mistä summasta tahansa, että jos vedät vaikka sen 5kiloa rasvaa vuorokaudessa, mutta todellakin rajaat tarkkaan että hiilareita tulee alle 20g/vrk, niin sä ET LIHO vaan laihdut! Tai jätä vaikka ihan tyystin hiilarit pois, vedä pelkkää rasvaa, niin katotaan. Mä tosiaan lyön mitä tahansa vetoa, että sä laihdut ja että tuo viis kiloa rasvaa ei päädy renkaiksi sun vyötärölle. Uskallatko ottaa haasteen vastaan, vai uhitteletko vaan?

Sä et puhu mitään missä ajassa pitää tapahtua eli sovitaan että vedän huomenna sen 5kg rasvaa ja jos ei ole paino ylihuomenna yhtään tippunut, niin maksat mulle 1 miljoona euroa. Ihan reilu tarjous mun puolelta, kun olisin voinut laittaa summaksi mitä vaan, sähän sanoit sen maksavasi.

Tää oli siis vitsi, todellakaan en pilaa terveyttäni karppaamalla tai juomalla rasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuhhhh....:
Mammat puhuu taas asiasta mistä eivät mitään ymmärrä....

Näin juuri.

Mä sain mun raskausajan läskini pudotettua erittäin keveästi, noin opuolessa vuodessa reippaat 25kg, enkä ollut kuullutkaan karppauksesta silloin :D
Treenasin (hulluna), söin perusruokaa terveellisesti.
Laihduin tosin liikaa, koska se jäi jotenkin päälle.

Nykyään mä oon edelleen ihan hyvässä kunnossa, mutta kaipaan pikkuisen kimmoisuutta. Eli aerobista treeniä, hippasen lihaskuntoa ja ehkä karvan verran rasvaa pois lihasten ympäriltä :)

Mitä kalorilaskuria eukot muuten täällä käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Te jotkat karppaatte, ni ootteko miettinyt että teettekö tota hautaanne asti? Sit kun palaatte normi rytmiin niin kyllä paino tulee alas. Puhuin just yksi kerta kaverini kanssa joka on Personal Trainer, nauro et ei herranjumala sellasia ihmisiä jotka karppaa.

Miksi palaisi takaisin sille ruokavaliolle, joka oli lihomisen syynä?

Ei pelkkä hiilaria sua oo lihottanu, oot vähän syöny enemmän ku pitäis.

:D
Mulla on sulle järkyttävä uutinen, "kalorit" ei lihota, nopeat hiilihydraatit yhdistettynä rasvaan kylläkin.

Täytyypä kokeilla sitten että syön tästä lähtien joka päivä 5 kg pelkkää rasvaa (juon esim. pullosta öljyä). katsotaanko laskeeko vai tippuuko paino. sun mukaanhan sen pitäisi tippua, kun en syö hiilareita. Kaloreita sit tuleekin ihan kivasti.

Kokeile ihmeessä, tulet hämmästymään. Ja tiedoksesi: elimistö ottaa vain sen rasvan, jonka tarvitsee. Loput tulee ulosteen ja virtsan mukana ulos. Jos siis et yhdistä tuohon rasvadiettiisi hiilaria yli 20g/hh päivässä ;)

Miksi ihmeessä on sitten olemassa lihavia ihmisiä??? Ja tidoksi kaikki ei syö niitä hiilareita ton vertaa.

Pakko sanoa että on melkolailla mahdotonta syödä alle 20g hiilareita päivässä tiedostamattaan. Ne jotka tiedostaen sen syö, on sitten taas meitä karppeja...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Hei, mä lyön vetoa ihan mistä summasta tahansa, että jos vedät vaikka sen 5kiloa rasvaa vuorokaudessa, mutta todellakin rajaat tarkkaan että hiilareita tulee alle 20g/vrk, niin sä ET LIHO vaan laihdut! Tai jätä vaikka ihan tyystin hiilarit pois, vedä pelkkää rasvaa, niin katotaan. Mä tosiaan lyön mitä tahansa vetoa, että sä laihdut ja että tuo viis kiloa rasvaa ei päädy renkaiksi sun vyötärölle. Uskallatko ottaa haasteen vastaan, vai uhitteletko vaan?

Joo, ketoosissahan on hyvä olla. Tuskin suositeltavaa kenellekään, laihtuipa siinä kuinka paljon tahansa.

Suurin osa ihmisistä on "ketoosissa" esimerkiksi yöllä...'

No ei saatana :D
ei ketoosiin yhden yön aikana kukaan mene :D :D :D

Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa ymmärtää että toisille sopii karppaus vaan niin hyvin, että eivät ymmärrä miksi kukaan söisi jotain samperin pastaa?

Tietysti perusterveellinen ruokavalio ja liikunta laihduttaa, mutta monille karppaus on vain paljon helpompi keino loppupeleissä. Ei tule enää mielitekoja yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja huhuhhhh....:
Mammat puhuu taas asiasta mistä eivät mitään ymmärrä....

Näin juuri.

Mä sain mun raskausajan läskini pudotettua erittäin keveästi, noin opuolessa vuodessa reippaat 25kg, enkä ollut kuullutkaan karppauksesta silloin :D
Treenasin (hulluna), söin perusruokaa terveellisesti.
Laihduin tosin liikaa, koska se jäi jotenkin päälle.

Nykyään mä oon edelleen ihan hyvässä kunnossa, mutta kaipaan pikkuisen kimmoisuutta. Eli aerobista treeniä, hippasen lihaskuntoa ja ehkä karvan verran rasvaa pois lihasten ympäriltä :)

Mitä kalorilaskuria eukot muuten täällä käyttää?

Kuuluko sun perusruokaan mm peruna, iha perus kastikkeet? Mutta herkut oli minimissä?

Enkä haluakkaan tietää. Tää kaveri PT sano että se ei tee aivoille hyvää, muutenkaan. Ripaus sali treeniä 5 krt vk, ei karppausta mulle niin kroppa on kuosissa eikä tarvi miettiä et tarvii laihtua 5 kg.

No sen huomaa kyllä...

Jep jep, karppaajat on aivokuolleita. :laugh: Ihan pelkkää kuvittelua se että voi paremmin ja aivotki tuntuu pelaavan paremmin, niinku monet sanoo vaikutuksista. :D

Se on hyvä että voit hyvin sillä mitä ikinä syötkään, mutta kaikille se ei sovi. (Niinku ei karppauskaan sovi kaikille.)

Mulle on sama toisten ruokavaliot. itse syön mitä mieli tekee enkä ole koskaan pitänyt lihasta. tykkään tuoreesta leivästä, tomaattikeitosta, pinaattikeitosta...ja esim. tässä joulun jälkeen ei ollut ruokahalua yhtään, mikä on mulle kummallista. vain pasta maistui. syötiin varmaan kuukausi melkeen pelkkää pastaa. salaatin kanssa toki.

meillä kuopus hyväkarppaa allergioiden vuoksi, viljat tulee lähinnä leivästä, jota syö 2-3 palaa päivässä ja joskus leivonnaisista. harmi vaan että maitotuotteita ei voi käyttää..
puuroa syö satunnaisesti, enää ei maistu päivittäin.
alkuun oli omituista kantaa aina kaupasta isot kasat kasviksia ja marjoja, ennenkuin siihen tottui

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Kouluissa ja pk:ssa ei tueta karppilinjaa.

Olet muuten väärässä. Tunnen äidin jonka lapsi karppaa ylivilkkauden takia, koulussa ei edes kysytty lääkärintodistusta vaan saa paistetun kananmunan sen osan tilalle jota ei kouluruoasta voi syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Kouluissa ja pk:ssa ei tueta karppilinjaa.

Olet muuten väärässä. Tunnen äidin jonka lapsi karppaa ylivilkkauden takia, koulussa ei edes kysytty lääkärintodistusta vaan saa paistetun kananmunan sen osan tilalle jota ei kouluruoasta voi syödä.

no missähän muka? Ei onnistu täällä pk-seudulla normikoulussa lainkaan ilman lekurin todistusta.

Kiva nähdä, miten karppaus nostaa mielipiteitä suuntaan ja toiseen.

En ymmärrä, mitä epäterveellistä on syödä kasviksia, marjoja, kalaa, pähkinöitä, hyviä rasvoja, hieman hiilareita ja voida hyvin.?

Mitä te EI karppaajat syötte, jos ETTE edellämainittuja? Jos nuo mainitut ruuat ovat mielestänne niin epäterveellisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en karppaa, mut en ole mitenkään sitä vastaan. Mun mielestä on ihan hyvä olla hiilaritietoinen.
Peesi tähän. Meilläkään ei karpata, mutta viljat on täysjyvää ja sokeria ei juuri käytetä missään. Perunaa syödään aika harvoin.

Karppaan ja voin hyvin :)
Poissa on ylimääräiset kilot, närästys, ilmavaivat, vatsan murinat, turvotus, ummetus, ripuli, alhaisen verensokerin aiheuttamat vapinat ja päänsäryt, finnit, kuiva iho, väsymys ja nälkä.

Siinä ihan tarpeeksi syitä miksi en ala syömään pastaa, riisiä, viljaa, perunaa ja sokeria, muutoin kuin satunnaisesti :D

Niin, ja unohtui mainita, että lapset aion ruokkia ravinteikkaalla, mahdollisimman vähän käsitellyllä hiilaritietoisella ravinnolla. Hyvää, luonnollista rasvaa säästelemättä :)

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

En ymmärrä, mitä epäterveellistä on syödä kasviksia, marjoja, kalaa, pähkinöitä, hyviä rasvoja, hieman hiilareita ja voida hyvin.?

Mitä te EI karppaajat syötte, jos ETTE edellämainittuja? Jos nuo mainitut ruuat ovat mielestänne niin epäterveellisiä?

Pähkinöitä en syö. Niissä on niin paljon rasvaa :/
Mahdollisimman vähärasvaista lihaa ja kasviksia kyllä syödään.
Leipää kevyt päällysteillä, perunaa, riisiä, pastaa.
Marjapiirakkaa leivotaan melkein joka viikonloppu. jne.
Eli pähkinät ja kala on noista sellaiset mitä ei syödä (kala vain maun takia)

Alkuperäinen kirjoittaja Siis :

eli ei rasvaa oikeastaan ollenkaan? Etkö sä tajua, että ihminen tarvii rasvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis :

eli ei rasvaa oikeastaan ollenkaan? Etkö sä tajua, että ihminen tarvii rasvaa?

Mihin sitä rasvaa tarvii? :D
Mulla on sitä sen verran vyötäröllä varastossa että eiköhän se riitä.

(Lapset käyttää kyllä leivän päällä margariinia ja joskus rasvaista juustoa tms. )

Yhteistyössä