Mä saan kuin saankin sen hautakiven isän haudalle :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J-t harmaana

Vieras
Eli kirjottelin tuossa joku aika sitten, että mun kuollut isä saa veronpalautuksia. Perukirjaan oli aikanaan jätetty varaus hautakiveä varten ja mietin, että saanko mitenkään sitä rahaa isän tililtä, kun en saa sisaruksilta valtakirjaa.

Soitin ensin ulosottovirastoon ja siellä sanoivat, että tällähetkellä ei ole yksikään velkoja ilmoittanut haluaan ottaa osaansa noista rahoista, eli jos 10.11. jälkeen ei oo vieläkään velkojia ilmoittautunut, sitten on pankin asia, mitä rahoille tapahtuu.

Kävin perukirjan kanssa pankissa ja siellä sitten juteltiin näistä valtakirja-asioista jne. Virkailija otti ylös summat, mitä perukirjaan oli merkitty hautakiveä varten ja lisäks myös ne, mitä olin omasta pussista maksanut, eli perunkirjoitukset ja kuolinilmoitus. Sitten soitti mulle samana päivänä ja sanoi, että saan kuitteja vastaan rahan perunkirjoituksista ja kuolinilmoituksesta ja hautakivestä vien vain laskun, niin he maksavat sen. JA kaikki ilman valtakirjaa.

Iso kivi putos harteilta :) Ja oli kiva yllätys saada itellekkin takasin noi itsemaksamat jutut, saa ostettua joululahjoja :)

[QUOTE="vieras";22338442]Olisit tehnyt itse hautakiven. Ei olisi maksanut kuin pari lanttia ja olisi ollut läheisempi.[/QUOTE]

Tavallaan se on itsetehty. Siihen käytetään mun oman kodin pihasta löytynyttä kaunista luonnokiveä :) Mutta kaiverrus tai laatta siihen maksaa.

Hyvä homma! Tiedän mitä on varattoman hautaamisen kustannukset.

Meillä on isälle oman pihan kivi ja siihen kaiverrutettiin laatta. Se laatta maksoi 50 e kun oli tuttu kaivertaja, normihinta ois ollut vajaan satasen. Tulee hieno kivi kunhan vielä saadaan se paikalleen vietyä :)

Hyvä homma! Tiedän mitä on varattoman hautaamisen kustannukset.

Meillä on isälle oman pihan kivi ja siihen kaiverrutettiin laatta. Se laatta maksoi 50 e kun oli tuttu kaivertaja, normihinta ois ollut vajaan satasen. Tulee hieno kivi kunhan vielä saadaan se paikalleen vietyä :)

Mä otan mun miehen sukulaisen kautta kiveen sen laatan. Mulla on mahdollisuus käyttää siihen 200e ja sillä saan kiveen sellaisen aika ison valetun pergamenttilaatan :) Mulla on tähän asti ollut haudalla sellainen isohko kivinen enkeli ja nyt havujen ja kanervien kanssa sekin on ihan kaunis. Isä on sukuhaudassa, eli vanha kivi siellä on jo, mutta isän laatta olis tullut niin alas, että ois jäänyt aina lumen ja kukkien peittoon. Siksi halusin ihan oman kiven.

Meilläkin on sukuhauta, mutta kivessä ei ollut enää tilaa. Ehdotti nuo sukulaiset yhteistä isoa kiveä, mutta kun isä on ollut muutenkin sellanen oman tiensä kulkija niin sellanen luonnonkivi oli musta hänelle paljon sopivampi. Meillä on tähän asti ollut vain se valkoinen puuristi.. Kun nyt pääsis laittamaan sen kiven paikoilleen ennen lumen tuloa! Meiltä on vaan niin pitkä matka sinne lähteä ja maha alkaa vaivata matkustellessa kun on niin iso jo.

Meillä ei muita elossa olevia sukulaisia olekkaan mua ja näitä mun yllätyssisaruksia lukuunottamatta. Ihan yksin viimevuonna kanssa ison mahan kanssa asioita hoidin :) Ja nyt sitte tänä vuonna sama juttu, vaikka masu ei vielä ookkaan niin iso :) Ihanaa että ne asiat aina vaan jotenkin järjestyy :) Toivottavasti tekin saatte kiven paikalleen ennen lumia.

Yhteistyössä