Mä pelkään nyt yks juttu,ihan hulluna:(

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Juu taas sama eli mun kurkuvistu joka oli jo yli kuukaus,no ei se niin kipeä enää ole vain aamuisin,sekä äänen käheys,sitten alkaa sellaista kun palan tunne kurkussa joka pahenee yöllä,se on jo viikko ja pahenee kokoajan,jopa perjantaina ja eilen kysynyt pois töistä aikaisemmin kun oli niin tuskallinen olo.Mun oli pitänyt jo elilen mennä päivystykseen aamulla että lääkäri mua katsoisi,mutta en mennyt,mutta meen tänään sitten.Siis mulla kauhea pelko jos mulla syöpä,mä en vaan saa se ajatus pois päästä,kun oireet ihan samalaiset,eikä mulla mitään vastava ole ollut,mä sekoan :(

Mä en kyllä jaksa uskoa että sulla olis syöpää.

"Erityinen nieluoire on palantunne kurkussa (globusoireyhtymä ), joka tuntuu vain tyhjää niellessä ja helpottuu ruokaa nielemällä. Vaivaan ei liity kipuja tai muita oireita. Vaivan syytä ei tiedetä, mutta se liittyy usein psyykkisesti hankaliin elämänvaiheisiin ja voi johtaa syövän pelkoon. Oire on yleisempi nuorilla ja naisilla, eikä siihen liity kipua tai painonlaskua. Jos on tyypillisiä edellä mainittuja oireita, yleensä erityistutkimuksia ei tarvita ja vaiva on hyvänlaatuinen"

Mulla oli nuorempana palan tunnetta kurkussa ja pelkäsin myös syöpää.Stressistä ja psyykkisesti hankalista elämäntilanteista johtui.

juu,mulla just sen takia tapahtui,tai monijen asian takia panikkikohtaus,mutta kurkukipu oli jo oikeasti yli kuukaus ja toi palan tunne on mahdotonta ei tuntea,Sitten mä jooko sekoan kokonaan tai mulla jotain on,en tiedä,mutta kotona kun luen konessa näistä jutuista niin kaikki ajatukset tulee mieleen

Juu on stressi mutta kurkukipua oli yli kuukaus kans,en mä itse voi sanoa että kaikki vain psyyken takia,mulla oli se ja en voi mitään ja koviakin kipuja,nyt ei niin paljon,mutta toi palan tunne kurkussa pahenee ihan kokoajan,vaikka otan opamoxia,niin kuitenkin joku pala sielä kurkussa joka häiritse ihan hirveästi

Olin kyllä,oli otettu viljelynäyte ja mitään ei ollut,menin sitten taas ja nyt syön penisiiliini tai joku tollainen,mutta toi pala kurkussa on jotain hirveä,se tuli viikko sitten ja pahenee joka päivää,tänään se oli jo hirveä heti aamusta,ennen oli niin että paheni illalla,mut nyt kokoajan,huomenna mun pitää mennä ottamaan verikokeet,mutta me soitettiin päivystykseen perjantaina ja mulle sanottiin että tulen lauantaina aamulla ja lääkäri katso,enkä tullut,luulin että menee pois kuitenkin,paitsi töissä oli niin tuskallinen olo että oli pakko sieltäkin lähteä

Palan tunne kurkussa SAATTAA olla oire läppäviasta,mun setällä (40vee) oli VAIN JA AINOASTAAN palan tunne kurkussa ja kävi lääkärissä ja todettiin läppävika...mies kuoli suorilta jaloilta tähän muutaman kuukauden takia!!!

Se voi johtua myös mahahappojen noususta, vaikkei varsinaista närästystä mainittavasti tuntuisikaan. Lisäksi stressiä, ja mitä enemmän tuota asiaa ajattelet ja ahdistut, sitä enemmän se pala vaivaa.
Itse kävin lääkärissä samanlaisen vaivan takia, sain happosalpaajakuurin ja pala kurkussa hävisi.

Jos kurkku on jatkuvasti kuiva, kipeä yms. se voi johtua sisäilmasta (hometta, pölyallergiaa tms?)

Palan tunne kurkussa on hyvin yleinen oire hypokondriassa eli luulotautia sairastavalla. Sairauksia pelkäävä saa helposti itselleen myös ihan oikeita fyysisiä oireita ja palantunne tuolla kurkussa on tosiaan varmasti yleisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palan tunne kurkussa on hyvin yleinen oire hypokondriassa eli luulotautia sairastavalla. Sairauksia pelkäävä saa helposti itselleen myös ihan oikeita fyysisiä oireita ja palantunne tuolla kurkussa on tosiaan varmasti yleisin.

Joo,kaikki voi olla,mutta ei mulla olisi ollut mitään panikkia jos ne fyysisisä oireita ei olisi olleet noin kauan,siis oikeasti ei kaikki voi olla psyykistä,jos mä sen tunnen rauhoittavijen lääkeidenkin jälkeen niin sitten se on jotain muuta

En jaksanu vastauksia lukea.Ehkä joku jo tämän mainitsikin.Mulla oli viime syksynä kurkku ollut kolme viikkoa kipeenä.Todettiin angiina ja siihen lääkkeet.hetkeks autto ja sit palas kipu ja palan tunne tuli kurkkuun.Puhuminen oli hankalaa ja puhe hieman puuroista.Mulle olikin sitten kehittynyt kurkkuun paise :/.Lääkäriin kannattaa mennä mahdollisimman pian koska paise voi tukkia pahimmillaan niin ettei saa hengitettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
kiitos,mä nyt kuitenkin lähen lääkärille tai tuun hulluksi :ashamed:

Etkö sitten vielä ole? ;)

Sivistyksen puutekin on aika ikävä asia.

Savannalle tsemppiä. :hug: Ei kaikki ole aina kiinni korvien välistä. Aina kannattaa sulkea ensin elimelliset syyt pois. Ettei tarvitse myöhemmin katua.

Yhteistyössä