Mä oon varmaan tosi julma äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa enää

Vieras
1v huutaa tuol sängyssään. Oon nukuttanut sitä 2,5 tuntii ja se on nukahtanutkin monta kertaa, mut joka kerta kun lähden huoneesta se havahtuu ja alkaa huuto. Nyt en enää jaksa istuu lastenhuoneen lattialla. Mitä mä sille voin tehdä? Kotihommatkin pitäis tehdä ja yhtä vaan pitäs nukuttaa. Kai se sinne sammuu jossain vaiheessa...

Ei kai ole kipeä? tai ehkä on jo vähintään jano, kun on niin kauan menny. Jos on tullu kakat ja olo on kurja? Veisin varmaan ite vähän vettä.

Jos hermo meinais mennä, niin varmaan kävisin minuutin välein vähän silittelemässä ja "shh shh nyt nukutaan" ja sitte taas viikkais yhden paidan tms. pientä. En kestäis huudattaa sen pidempää kerrallaan.

Voi juma kun täällä löytyy sympaattisia ihmisiä! Kaks ja puoli tuntia on pitkä aika nukuttaa toista, ymmärrän että hermo menee. Istut vähän aikaa itsekses vaikka koneella, voi yksi vuotias olla hetken yksin vaikka huutaiskin. Sit meet ja viet vaikka sitä maitoa, ja oot taas siinä vieressä. Mitä jos pidät jotain pientä lamppua, lukisit vaikka samalla. :)

Meidän 1,5 vuotias osaa ainakin juoksuttaa kun jossain vaiheessa tuli mentyä aina katsomaan kun huusi. Huutoa tuli sitten koko ajan useammin ja useammin vaikkei mitään ollut hätänä. Yksi yö huudatusta karulla meiningillä etten mennyt luo, mutta kuiskailin omasta sängystäni rauhoittavasti että tiesi jonkun olevanm lähellä. Nykyään nukkuu yönsä heräämättä tai herää pari kertaa kitisemään mutta rauhoittuu nopeasti itse.

laitat sisällä rattaisiin kattelemaan,kun laitat tiskiä ja pyykkiä. Kouraan tutipullo,porkkanaa, banaania tai leipää. Olen ison perheen vanhin, tätä käytetty. Beibi suu messingillä, ja pian jo uuvahtaa katteluun. Sitten nukkumaan omaan sänkyyn tai aluksi vanhempien. Tottakai pitää tehdä kotihommia, vaikka ois yksikin lapsi vain!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laitat sisällä rattaisiin kattelemaan,kun laitat tiskiä ja pyykkiä. Kouraan tutipullo,porkkanaa, banaania tai leipää. Olen ison perheen vanhin, tätä käytetty. Beibi suu messingillä, ja pian jo uuvahtaa katteluun. Sitten nukkumaan omaan sänkyyn tai aluksi vanhempien. Tottakai pitää tehdä kotihommia, vaikka ois yksikin lapsi vain!

mä en tekis noin kyllä ikipäivänä. että yhdistäisin ruokailun nukahtamiseen ja paikanvaihdon nukahtamisen jälkeen vielä. :D

No niin, nukahti. ei kyllä huutanut yksin kuin ehkä 5min enempää en pystynyt. Ei oo ainoo lapsi ja mun ainoo aika tehdä kotihommia on kun lapset nukkuu.

Nukahti mun syliin ja on kyl hirvee morkkis ett meni niin hermo. No huomenna parempi päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä onko apua..:
Voi juma kun täällä löytyy sympaattisia ihmisiä! Kaks ja puoli tuntia on pitkä aika nukuttaa toista, ymmärrän että hermo menee. Istut vähän aikaa itsekses vaikka koneella, voi yksi vuotias olla hetken yksin vaikka huutaiskin. Sit meet ja viet vaikka sitä maitoa, ja oot taas siinä vieressä. Mitä jos pidät jotain pientä lamppua, lukisit vaikka samalla. :)

Turha nukuttaa niin kauan, jos toinen ei ole tarpeeksi väsynyt..!
Menee ihan taatusti tuollaiseksi, jos hiukkasen väsyä yrittää väkisin nukuttaa.
Aloita nukuttaminen kun taatusti on väsy, onnistuu hetkessä.
Nyt jo kolmannen kanssa samaa toteutetaan, vauvan kanssa vähän eri systeemi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa enää:
En uskalla nukuttaa yksin mun sänkyyn, koska kierii niin paljon että voi tipahtaa sieltä. Nukkuu kyl usein mun vieressä kun yöl herää.

Tyynyjä viereen vaan. Meillä nukkuu 1-vuotias aina yksin meidän sängyssä, kunnes me mennään nukkumaan. Sitten nostetaan se pinnasänkyyn. :)

Oli ihan väsynyt, nukahteli monta kertaa ja itki väsymystään. Jotenkin vaan ei rauhoittunut kunnolla. Ja meidän 1v:tä ei tyynyt estä tippumasta, vaikka mitkä vallit oon tehnyt nii on silti tippunu.

Kun lapseni oli 1-vuotias, rintaruokinnan avulla vauva nukahti helposti,
eipä tarvinnut huudattaa.
Tietysti joskus kotihommat sai odottaa välillä parempaa aikaa.
Joka tapauksessa kohtalasen hyvin meni tuo aika vaikka yksin olinkin.

No rintaruokittu on munkin 1v mut tänä iltana vaan puri rinnasta eikä rauhoittunut siihen. Useampaan otteeseen kokeilin. Ja yksin olen minäkin, kolmen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa enää:
No rintaruokittu on munkin 1v mut tänä iltana vaan puri rinnasta eikä rauhoittunut siihen. Useampaan otteeseen kokeilin. Ja yksin olen minäkin, kolmen kanssa.

Ehkä pikkuinen oli vain yliväsynyt. Meilläkin on joskus käynyt sellaisen 8-12 kk:n ikäisen kanssa noin, on syönyt ja syönyt, mutta ei ole rauhoittunut millään... Hirveän turhauttavaa, mutta nyt vauva nukkuu, käyhän itsekin nukkumaan :).

Yhteistyössä