mä oon vähän huolissani itsestäni, onko syytä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä nyt vihdoin varasin ajan lekurillekin, mutta se on vasta 21.päivä. Mulla on yks häiriintyneen näköinen luomi joka pitää poistaa ja TODELLA kauan ollut isovarvas tulehtuneena, eli sille on jo pakko tehdä jotain (näin kauan oon koittanut välttää).

Mutta se mistä olen huolissani. Mulla on edelleen koko kroppa aivan jumissa ja tulessa raskauden ja synnytyksen jäljiltä. Joka aamu alkaa kivulla. Joka kerta kun istun pidempään paikallani (n. puolikin tuntia) niin nouseminen tuottaa tuskaa. En pysty nousemaan selältäni istumaan kun se sattuu vatsaan aivan älyttömästi. Sanomattakin on varmaan selvää että en pysty liioin vatsalihaksia tekemään.

Eilen oltiin kaverin kanssa lenkillä. Tehtiin vähän pidempi lenkki ja mä hyydyin lopussa. Eli oli vähän jaksamista pahempi tuo reissu. Sen seurauksena mulla on tänään taas ollut lantio, nivuset ja koko tuo alavatsan seutu TODELLA kipeä. Niin kipeä etten pystynyt aamulla lähtemään saattamaan esikoista kouluun :( . Enkä puhu siis todellakaan mistään normaalista urheilun aikaansaamasta lihaskivusta. Vain ja ainoastaan kivusta.

Vauva on nyt vähän vaille 4 kk vanha. Ja Peikkishän tunnetusti oli iso syntyessään (4785g ja 57 cm). Eli varmaan onkin aika kova rasitus kropalle tuo. Ja mä olen lihava, sekin on totta. Eli varmaan myös osaltaan vaikuttaa. Toisaalta jos tää olis lihavuudesta niin luulis että nivelet yms. sattuu.

Mä olen tuskaillut jo KAUAN laihduttamisen kanssa, mutta paino ei vaan tipu tai tippuu hiljalleen. Mun maha ei oo vieläkään palautunut synnytyksestä vaan on semmoinen pallo.

Ja nyt vaan väkisin alan miettimään että onkohan mulla jotain todellista ongelmaa tuolla "sisuksissa" joka selittäis nuo edellä mainitut :|

Mulla jumahti ainakin koko kroppa raskausaikana ja imetysaikana. Kävin muutamia kertoja kokovartalohieronnassa, mistä ainakin mulle oli apua. Muös synnytyksen jäljiltä kuukautisten aikaan alapään lihakset tulevat tosi kipeiksi, siis monta vuotta synnytyksen jälkeenkin. En tiedä mistä johtuu, mut inhottavaa on.

vähän epäilyttää olisko jotaki tulehduksen poikasta, jos kerran jaksaminen on vähissä ja nuo kivut. Sinuna varaisin ajan päivystykseen.

Mulla keskimmäiseltä repes tuo alapää ihan "halki" ja vasta 3 kk:n päästä huomattiin, että oli sisältä tulehtunu. Oma vikakin, että meni niin kauan ko en tapellu hoidon saamiseksi. Oli kipuja ja olin tosi vähäjaksonen.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Mulla jumahti ainakin koko kroppa raskausaikana ja imetysaikana. Kävin muutamia kertoja kokovartalohieronnassa, mistä ainakin mulle oli apua. Muös synnytyksen jäljiltä kuukautisten aikaan alapään lihakset tulevat tosi kipeiksi, siis monta vuotta synnytyksen jälkeenkin. En tiedä mistä johtuu, mut inhottavaa on.

mä en oikein usko että hieronta auttaa mua :( . Kun siis mulla se kipu on tuolla sisuksissa.

Mä köpötän täällä kuin vanha mummu. Joka askelkin sattuu tällä hetkellä.

Ja juu, lääkäriin oon menossa. Ajattelin vaan josko jollain olis samoja kokemuksia ettei tarvis olla huolissaan :/

No mulla tuli mieleen kans heti joku tulehdus...
Ja jos tulet vielä kipeemmäksi eikä särkylääkkeet auta,
sinuna soittaisin heti päivystykseen
ja selittäisin tilanteen...

Pelissä muittenkin hyvä olo kuin vain sinun...
Ja sun elossaolosta on nyt niin pieni vauvakin riippuvainen...

Voimia! :) Ja rohkeutta ottaa itsesi tosissaan ja rohkeutta soittaa lääkäriin heti jos tarvii...

Kyllähän tuon Peikkiksen jäljiltä sulla voi olla sisuskalut vielä sijoiltaan. Jotenkin muistelen kuulleeni, että elimet siirtyilee ym ja voi jäädä jotenkin hankalasti raskauden jälkeen. Tai jotain, taas fiksuja ja täydellisiä tietoja mulla B) Onneksi pääset lääkärille =)

Auttaako sulla särkylääkkeet? Entäs liharelaksantit, miten olisi? Jos oletkin "vain" jumissa?

Niin. Voiskohan tosiaan olla joku tulehdus. Kun mä en ihan enää pureksimatta niele sitä etten vaan olis vielä palautunut synnytyksestä.

Mulla on se aika ihan vaan yleislääkärille, että toivottavasti tyyppi suostuu ottamaan mut tosissaan :/ . Eipä silti, onneks kuulun työpaikan sairaskassaan, eli jos tuota kautta en saa apua niin sitten vaan yksityiselle sektorille.

En oo koittanut särkylääkkeitä kun oon imettänyt eikä panadol auta mulla. Nyt toki voisin koittaakin kun kerran imetystä ei oo enää kuin öisin.

Toki voin olla tällä hetkellä "vain" jumissa tuon eilisen lenkin jäljiltä, mutta se ei silti selitä sitä miks mulla tekee kipeää vatsalihaksissa pelkkä istumaan nousukin yms. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Toki voin olla tällä hetkellä "vain" jumissa tuon eilisen lenkin jäljiltä, mutta se ei silti selitä sitä miks mulla tekee kipeää vatsalihaksissa pelkkä istumaan nousukin yms. :(

Säännöllistä, kevyttä venyttelyä vain, Madame, kyllä se siitä ...

http://www.protraining.fi/fitness/venyttely/fitvenkadetjahartiat_1-6.htm

Yhteistyössä