Mä oon vaan niin järkyttynyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Tai no ehkä toi sana on liikaa..mutta aina kun vaikka täällä palstalla tai IRL törmää tilanteeseen että ihmisillä ei aina kaapista kotoa löydy vaikka ruokaöljyä tai munia tai jauhoja tai vaikka etikkaa, koska meillä aina niitä löytyy :laugh: Tiedän että ei kaikilta tartte löytyäkään ja kaikki ei tee ihan just samaa ruokaa mutta aina mä vaan "järkytyn"
Anoppilasta tai mun vanhemmilta ei ikinä löydy mitään mitä tartteis ruuan laittoon.

Meiltä ei löydy etikkaa. Eikä juuri jauhojakaan. Mä en leivo... Mutta kyllä meillä sellainen perussatsi kaikenlaista löytyy, että muutaman päivän perhearkea pyörittäisi ilman kauppareissuja.

Meiltä löytyy oikeastaan kaikkia perustarviketta aina. Joskus saattaa olla harvoja tilanteita, että ei ole. Porukoilla kun tulee käytyä niin siellä ei kyllä ole yhtään mitään...tai sitten jos on niin pari esim riisinjyvää ja 0,5 dl jauhoja :D Ruokaöljyä ei ollenkaan.., joten kaikki saa aina ostaa kun sinne on menossa (tosin ei niitä itse tarvii ostaa =) )

Kananmunia meiltä ei aina löydy, jauhoja on kaapissa mutta hyvin harvoin niitä käytetään. Etikkaa...joo, huuhteluaineena jees :xmas:

Mutta mua ihan oikeasti järkyttää se, miten jollain voi olla kaikki kaapit niin tyhjillään, ettei ole mitään syötävää. Sitten kuollaan nälkään kun ei päästä kauppaan juuri sinä päivänä...Meillä on kaapissa aina riisiä, makaronia, nuudeleita, tonnikalaa, tomaattipyreetä, yms. Pakastimesta löytyy aina jotain (lihaa, kalaa, kanaa). Vaikka jääkaappi onkin mun mielestä tyhjä, niin me elettäisiin hyvin varmaan viikko tai ylikin sillä, mitä kuivakaapista tai pakkasesta löytyy. En tajua, miten joku voi päästää kaapit niin tyhjiksi, ettei olekaan oikeasti MITÄÄN syötävää jos kauppareissu viivästyy päivän tai pari jostain syystä.

Meiltä löytyy aina ruokaöljyä, sitä kun käytetään päivittäin. Kananmunia ei melkeen koskaan ole, jos niitä yhtäkkiä tarvitsisi, etikkaa löytyy pyykinpesukoneen päältä, joten hätävarana kyllä on (ei tosin tarkoitettu ruoanlaittoon, mihin sitä muka tarvii...)

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Meiltä löytyy oikeastaan kaikkia perustarviketta aina. Joskus saattaa olla harvoja tilanteita, että ei ole. Porukoilla kun tulee käytyä niin siellä ei kyllä ole yhtään mitään...tai sitten jos on niin pari esim riisinjyvää ja 0,5 dl jauhoja :D Ruokaöljyä ei ollenkaan.., joten kaikki saa aina ostaa kun sinne on menossa (tosin ei niitä itse tarvii ostaa =) )

Muapa taas ihmetyttää, että miksi ihmeessä menette porukoillenne "penkomaan" kaappeja tai SAATTE KAIKEN OSTAA KUN SINNE MENETTE?????

Miksi ostatte =O

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kananmunia meiltä ei aina löydy, jauhoja on kaapissa mutta hyvin harvoin niitä käytetään. Etikkaa...joo, huuhteluaineena jees :xmas:

Mutta mua ihan oikeasti järkyttää se, miten jollain voi olla kaikki kaapit niin tyhjillään, ettei ole mitään syötävää. Sitten kuollaan nälkään kun ei päästä kauppaan juuri sinä päivänä...Meillä on kaapissa aina riisiä, makaronia, nuudeleita, tonnikalaa, tomaattipyreetä, yms. Pakastimesta löytyy aina jotain (lihaa, kalaa, kanaa). Vaikka jääkaappi onkin mun mielestä tyhjä, niin me elettäisiin hyvin varmaan viikko tai ylikin sillä, mitä kuivakaapista tai pakkasesta löytyy. En tajua, miten joku voi päästää kaapit niin tyhjiksi, ettei olekaan oikeasti MITÄÄN syötävää jos kauppareissu viivästyy päivän tai pari jostain syystä.

No, jos vaikka ei olekaan päässyt viikkoon kauppaan ja on jo käyttänyt koko varastonsa...

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:

Muapa taas ihmetyttää, että miksi ihmeessä menette porukoillenne "penkomaan" kaappeja tai SAATTE KAIKEN OSTAA KUN SINNE MENETTE?????

Miksi ostatte =O

No jos teen ruokaa siellä, on pakko penkoa kaappeja.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
No, jos vaikka ei olekaan päässyt viikkoon kauppaan ja on jo käyttänyt koko varastonsa...

Ja sitten tullaan palstalle tekemään "Apua! Kaapit tyhjillään, mies perkele meni golfaamaan eikä päästä kauppaan, iik, mitä tehdä?"- avaus :xmas:

Eiköhän viikon aikana saa asiansa järkättyä niin, että pääsee kauppaan, tai saa tilattua joltain ruokatarvikkeet kotiovelle :)

Meillä on yleensä aika hyvin perusjuttuja. Paitsi että oregano on "aina" loppu :D

Tai no, kananmunia ei välttämättä ole, koska niitä käytetään meillä niin harvoin että ehtii mennä vanhaksi.

Eilen katselin, että meillä on kaapissa kaura-, ruis-. speltti-, riisi-, tattari- ja hirssihiutaleita, ruis-, vehnä- ja spelttimannaryynejä, vehnä-, sämpylä-, ruis-, graham-, speltti-, maissi-, riisi-, peruna-, tattari- ja gluteenitonta jauhoa. Että ainakaan sillä osastolla ei tuu pulaa :D

Yhteistyössä