Alkuperäinen kirjoittaja .........:joku taas unohtaa, että Afrikassa kukoisti orjakauppa jo ennen eurooppalaisten sinne tuloa! Ei se orjakauppa olisi onnistunut ilman afrikkalaisia orjakauppiaita!
Ja niin kukoisti Euroopassakin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja .........:joku taas unohtaa, että Afrikassa kukoisti orjakauppa jo ennen eurooppalaisten sinne tuloa! Ei se orjakauppa olisi onnistunut ilman afrikkalaisia orjakauppiaita!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nuoremmalta ikäpolvelta voi jo odottaa ko sanan käyttämättä jättämistä, mutta ei mua hätkähdytä, jos joku vanha ihminen sitä käyttää. Mä olen käynyt kansakoulun ajalla, jolloin oppikirjoissakin afrikkalaisia kutsuttiin neekereiksi. Kun ei me täällä Suomen kaltaisessa käpykylässä vielä tiedetty, että se on haukkumasana.
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Riippuu vähän jutusta onko mautonta tai sitten oon jonkinsortin rasisti![]()
ei riipu. Kaikenlainen syrjiminen ja väheksyminen liittyen ihmisen rotuun tai sukupuoleen, on pelkästään junttimaista, typerää ja vähä-älyisten touhua.
Kuule sitä samaa mannet ja n****rit tekee meistä!
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä nyt suutu kultaseni :hug: :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nuoremmalta ikäpolvelta voi jo odottaa ko sanan käyttämättä jättämistä, mutta ei mua hätkähdytä, jos joku vanha ihminen sitä käyttää. Mä olen käynyt kansakoulun ajalla, jolloin oppikirjoissakin afrikkalaisia kutsuttiin neekereiksi. Kun ei me täällä Suomen kaltaisessa käpykylässä vielä tiedetty, että se on haukkumasana.
Mulle neekeri ei ole haukkumasana. Ymmärrän kyllä, että miksi se monen korvissa siltä kuulostaa, ja siksi en sitä sanaa käytäkkään.
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Riippuu vähän jutusta onko mautonta tai sitten oon jonkinsortin rasisti![]()
ei riipu. Kaikenlainen syrjiminen ja väheksyminen liittyen ihmisen rotuun tai sukupuoleen, on pelkästään junttimaista, typerää ja vähä-älyisten touhua.
Onko tuo joku puolustus? Onko ko. vähemmistöt päässeet joskus käyttämään halventavia ja rasistisia ilmauksia oppikirjoissa, mediassa? Tai ovatko he, ei ainoastaan solvanneet meitä, mutta myös alistaneet, ryöstäneet ja orjuuttaneet?
On ja paljon muutakin.
Ai siis kansana?
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nuoremmalta ikäpolvelta voi jo odottaa ko sanan käyttämättä jättämistä, mutta ei mua hätkähdytä, jos joku vanha ihminen sitä käyttää. Mä olen käynyt kansakoulun ajalla, jolloin oppikirjoissakin afrikkalaisia kutsuttiin neekereiksi. Kun ei me täällä Suomen kaltaisessa käpykylässä vielä tiedetty, että se on haukkumasana.
Mulle neekeri ei ole haukkumasana. Ymmärrän kyllä, että miksi se monen korvissa siltä kuulostaa, ja siksi en sitä sanaa käytäkkään.
Mikä se on, ellei haukkumasana? Mutta eihän kyse ole siitä miltä se sinusta tuntuu, vaan siitä miltä se tuntuu mustaihoisista. Jos sinusta vaikka naista voisi kutsua huoraksi, eikä se olisi sinusta loukkaavaa, niin pitäisikö sen olla sitten minulla ok, että sanoisin minua huoraksi?
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nuoremmalta ikäpolvelta voi jo odottaa ko sanan käyttämättä jättämistä, mutta ei mua hätkähdytä, jos joku vanha ihminen sitä käyttää. Mä olen käynyt kansakoulun ajalla, jolloin oppikirjoissakin afrikkalaisia kutsuttiin neekereiksi. Kun ei me täällä Suomen kaltaisessa käpykylässä vielä tiedetty, että se on haukkumasana.
Mikä se on, ellei haukkumasana? Mutta eihän kyse ole siitä miltä se sinusta tuntuu, vaan siitä miltä se tuntuu mustaihoisista. Jos sinusta vaikka naista voisi kutsua huoraksi, eikä se olisi sinusta loukkaavaa, niin pitäisikö sen olla sitten minulla ok, että sanoisin minua huoraksi?
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Riippuu vähän jutusta onko mautonta tai sitten oon jonkinsortin rasisti![]()
Onko tuo joku puolustus? Onko ko. vähemmistöt päässeet joskus käyttämään halventavia ja rasistisia ilmauksia oppikirjoissa, mediassa? Tai ovatko he, ei ainoastaan solvanneet meitä, mutta myös alistaneet, ryöstäneet ja orjuuttaneet?
On ja paljon muutakin.
Ai siis kansana?
No venäläiset kansana,mutta ei me kaikki valkoiset olla oltu kansana näiden muiden kimpussa.
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä nyt suutu kultaseni :hug: :saint:
En hani mutta jaksan asiasta aina jankuttaa.:hug:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Riippuu vähän jutusta onko mautonta tai sitten oon jonkinsortin rasisti![]()
On ja paljon muutakin.
Ai siis kansana?
No venäläiset kansana,mutta ei me kaikki valkoiset olla oltu kansana näiden muiden kimpussa.
Mistä lähtien venäläiset on ollut mustia tai romaneja? Ja kyllä vaan moni Euroopan maa on ollut kansana Afrikan maiden ja ihmisten kimpussa siirtomaavallan aikaan, vaikkapa kuningas Leopold valtakuntineen, yhtenä pahimmista. Kerrotko vielä ne yleiset haukkumasanat, joita meistä valkoisista käytetään?
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja iloton:Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Nuoremmalta ikäpolvelta voi jo odottaa ko sanan käyttämättä jättämistä, mutta ei mua hätkähdytä, jos joku vanha ihminen sitä käyttää. Mä olen käynyt kansakoulun ajalla, jolloin oppikirjoissakin afrikkalaisia kutsuttiin neekereiksi. Kun ei me täällä Suomen kaltaisessa käpykylässä vielä tiedetty, että se on haukkumasana.
Esim mustalainen on haukkumasana mukamas,mutta he itse sanovat meitä valkolaisiksi, pientä ristiriitaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:kumpi muuten on mahtanut olla ensin: mustalainen vai valkolainen? Toisekseen: "mustalaisilla" on olemassa virallinen nimi: romanit.
Romanin kutsuminen mustalaiseksi on kyllä herjaavampaa verrattuna valkoihoisen kutsumista valkolaiseksi (eli sama asia lyhennettynä).
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:kumpi muuten on mahtanut olla ensin: mustalainen vai valkolainen? Toisekseen: "mustalaisilla" on olemassa virallinen nimi: romanit.
Romanin kutsuminen mustalaiseksi on kyllä herjaavampaa verrattuna valkoihoisen kutsumista valkolaiseksi (eli sama asia lyhennettynä).
Ja mustalaiset muutenkin käyttäytyy valkolaisia kohtaan rasistisesti eikä kaikki heimolaiset paheksu sanaa mustalainen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen joskus töissä kun auton pesusta on tullut puhe, sanonut peseväni autoni itse. Ja kun toiset on hämmästelleet, olen sanonut ilmeisesti miehen ostaneen jonkun tarjousmallin kun siihen ei tarvitse muuta kuin vesi- ja sähköliitäntä. Että niissä kalliimissa on vissiin se mulk** paikka mutta meidän malli toimii ilmankin :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:kumpi muuten on mahtanut olla ensin: mustalainen vai valkolainen? Toisekseen: "mustalaisilla" on olemassa virallinen nimi: romanit.
Ja mustalaiset muutenkin käyttäytyy valkolaisia kohtaan rasistisesti eikä kaikki heimolaiset paheksu sanaa mustalainen.
Ei kaikki varmaan paheksukaan sanaa mustalainen. Eikä kaikki paheksu sanaa neekeri. Ne molemmat kuitenkin on loukkaavia ja herjaavia ja epähyväksyttäviä sanoja yleisesti.
Mitä tuohon rasistiseen käyttäytymiseen tulee, niin tuskin voit kuitenkaan ihan pokalla väittää että jokainen romani käyttäytyy valkoisia kohtaan rasistisesti??
Rasismi on AINA väärin, oli se miten päin tahansa.
Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Toisaalta onko se neekeri sana sitten sanana niin paha? Jos ajattelee sitä vain sanana? itse en sitä käytä. Mutta moni mun ikäinen kyllä saattaa käyttää ilman että olisi rasisti. Onhan se tavallaan aika ristiriitaista että ensin opetetaan se sana lapsille koulussa ja sitten yks kaunis päivä sanotaan "hyi ei saa sanoa neekeriksi".
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Toisaalta onko se neekeri sana sitten sanana niin paha? Jos ajattelee sitä vain sanana? itse en sitä käytä. Mutta moni mun ikäinen kyllä saattaa käyttää ilman että olisi rasisti. Onhan se tavallaan aika ristiriitaista että ensin opetetaan se sana lapsille koulussa ja sitten yks kaunis päivä sanotaan "hyi ei saa sanoa neekeriksi".
Et taida olla kovin sivistynyt henkilö?
Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Toisaalta onko se neekeri sana sitten sanana niin paha? Jos ajattelee sitä vain sanana? itse en sitä käytä. Mutta moni mun ikäinen kyllä saattaa käyttää ilman että olisi rasisti. Onhan se tavallaan aika ristiriitaista että ensin opetetaan se sana lapsille koulussa ja sitten yks kaunis päivä sanotaan "hyi ei saa sanoa neekeriksi".
Jos se tekee musta sivistymättömän että ymmärrän niitä ihmisiä joilla on vaikeuksia kitkeä puhekielestään tuo paljon kohuttu neekeri sana. Niin sitten olen täys moukka.
Tätä keskustelua lukuunottamatta en käytä kyseistä sanaa. Vaikka mun lapsuudessa se olikin normali puhekielen sana jolla kutsuttiin mustaihoisia.
Toisaalta voihan se olla niin että juuri sinä olet se sivistymätön teini, joka ei edes tiedä mitä koulussa on lapsille opetettu ennen omaa aikaasi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Toisaalta onko se neekeri sana sitten sanana niin paha? Jos ajattelee sitä vain sanana? itse en sitä käytä. Mutta moni mun ikäinen kyllä saattaa käyttää ilman että olisi rasisti. Onhan se tavallaan aika ristiriitaista että ensin opetetaan se sana lapsille koulussa ja sitten yks kaunis päivä sanotaan "hyi ei saa sanoa neekeriksi".
Jos se tekee musta sivistymättömän että ymmärrän niitä ihmisiä joilla on vaikeuksia kitkeä puhekielestään tuo paljon kohuttu neekeri sana. Niin sitten olen täys moukka.
Tätä keskustelua lukuunottamatta en käytä kyseistä sanaa. Vaikka mun lapsuudessa se olikin normali puhekielen sana jolla kutsuttiin mustaihoisia.
Toisaalta voihan se olla niin että juuri sinä olet se sivistymätön teini, joka ei edes tiedä mitä koulussa on lapsille opetettu ennen omaa aikaasi.
Ei. Olen 30 -kymppinen korkeakoulutettu ihmisoikeuksista kiinnostunut henkilö. Mietin, missä sinunlaisiasi ihmisiä kasvaa? Ei kuulunut neekeri -sana ainakaan minun lapsuuteeni. Olin kai liian sivistyneistä piireistä.
Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Toisaalta onko se neekeri sana sitten sanana niin paha? Jos ajattelee sitä vain sanana? itse en sitä käytä. Mutta moni mun ikäinen kyllä saattaa käyttää ilman että olisi rasisti. Onhan se tavallaan aika ristiriitaista että ensin opetetaan se sana lapsille koulussa ja sitten yks kaunis päivä sanotaan "hyi ei saa sanoa neekeriksi".
Ei. Olen 30 -kymppinen korkeakoulutettu ihmisoikeuksista kiinnostunut henkilö. Mietin, missä sinunlaisiasi ihmisiä kasvaa? Ei kuulunut neekeri -sana ainakaan minun lapsuuteeni. Olin kai liian sivistyneistä piireistä.
Mun lapsuudessani myös niissä sivistyneissä piireissä käytettiin samoja koulukirjoja mitä meidän moukkien kouluissa. Ja niissä todellakin puhuttiin neekereistä.
Ihmettelen missä kaltasiasi ihmisiä kasvaa.