Mä oon kyllä välillä vähän tosikko noissa rasismijutuissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mutta oikeesti hermostuin tänään miehelle. Se manas jotain tietokoneen kanssa ja kun ei saanut tehtyä sitä mitä piti, se sanoi "no, jos tää olis helppoa, niin tää olis neekereiden hommaa" :o :o :o .

Ei oo muutenkaan miehen tapaista puhua, saati ajatella noin ja mä olin ihan hoo moilasena. Mies sitten kertoi että oma esimiehensä käyttää tuollaista ilmaisua ja että näemmä jäi takaraivoon.

Melkoisen hyytävästi ilmoitin että jatkossa tuo ilmaisu EI kuulu meidän seinien sisäpuolella :kieh: :kieh: .

Siis olihan tuo tosi törkeästi sanottu, mutta ehkä mä kuitenkin ylireagoin :snotty:

No, mullekin se on henkilökohtaisista syistä entistä arempi paikka nykyään...rasismi siis. Joten en menisi sanomaan ylireagoinnista. Muutenkin hirvittää mitä kaikkea ihminen voi tehdä toiselle vain sen takia että iho tai silmät ja hiukset on eriväriset kuin omat.

minä samoin.

ylireagoin kun tapasin ekan kerran ystäväni uuden miesystävän. hän tokaisi kesken tv.n katselun että "neekeri" kun tv.ssä oli tummaihoinen. pisteet laskivat maanmatosen tasolle.

ja yhä tänäkin päivänä "arvotan" hänet ensimmäisen tokaisunsa mukaan.

kumpi tässä nyt sitten onkaan se typerys

:whistle:

Mun äiti sanoi tässä kerran lomamatkalla paikallista miestä mutakuonoksi. Onneksi ei lapset kuulleet. Voi tsiisös mulla kuohahti, mutta olin ihan hiljaa, kun en halunnut aloittaa mitään megatappelua. Ihmettelin kun mies ei sanonut mitään, mutta hän kysyikin multa heti ekan tilaisuuden tullen, että MITÄH, kuuliko hän oikein... Äitini ei siis ole mikään rasistinen ihminen yleensä, mutta luuli ilmeisesti olevansa hauska tai jotain. Ei oikein iske tuo huumori näin 2000-luvulla enää.

Mieheni puolustukseksi täytyy sanoa että esikoinen ei ollut kotona ja yleensä hän ei todellakaan noin puhu. Mutta mies kyllä kertoi samalla miten yleistä hänen työpaikallaan on sekä rasismi että sovinismi, asemasta riippumatta.

On nuo vaan tiukassa, nuo "hassut" ilmaisutkin ja asenteet :headwall: :headwall:

Sano sille että esim. mun exä työskentelee IT-alalla.Opiskeli suomessa ammattikorkeakoulussa. On käynyt lukion ja yliopiston. :whistle:

Mä olen koko aikuisikäni ollut pinkeä kaikenlaisen rasismin suhteen. :/

Meillä töissä käytetään mm. 'neekeri-mallia' ja 'karvahattu-mallia', joistain asioista. On monia muitakin sanontoja.... :whistle:

Ja siis tuossa ilmaisussa on tuon ruman "neekeri"-sanan lisäksi vielä halventava asenne. Siis miten hemmetissä kukaan voi edes leikillään ajatella että ihovärillä olis jotain tekemistä ihmisen fiksuuden, potentiaalin ja taidon kanssa??

Se mua tässä pisti oikeastaan eniten vihaksi. Että ihan oikeastiko joku noin ajattelee. Kun kuitenkin tuokin letkautus on jostain saanut alkunsa...

Vähän sama kuin että naiset ei osaa ajaa autoa...WTF... mulkullako sitä autoa ajetaankin :o :o :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Vähän sama kuin että naiset ei osaa ajaa autoa...WTF... mulkullako sitä autoa ajetaankin :o :o :headwall: :headwall:

:laugh: Siis mahtava kommentti! =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Riippuu vähän jutusta onko mautonta tai sitten oon jonkinsortin rasisti :whistle:

ei riipu. Kaikenlainen syrjiminen ja väheksyminen liittyen ihmisen rotuun tai sukupuoleen, on pelkästään junttimaista, typerää ja vähä-älyisten touhua.

Nuoremmalta ikäpolvelta voi jo odottaa ko sanan käyttämättä jättämistä, mutta ei mua hätkähdytä, jos joku vanha ihminen sitä käyttää. Mä olen käynyt kansakoulun ajalla, jolloin oppikirjoissakin afrikkalaisia kutsuttiin neekereiksi. Kun ei me täällä Suomen kaltaisessa käpykylässä vielä tiedetty, että se on haukkumasana.

Riippuu vähän jutusta onko mautonta tai sitten oon jonkinsortin rasisti :whistle:

ei riipu. Kaikenlainen syrjiminen ja väheksyminen liittyen ihmisen rotuun tai sukupuoleen, on pelkästään junttimaista, typerää ja vähä-älyisten touhua.

Kuule sitä samaa mannet ja n****rit tekee meistä!

Onko tuo joku puolustus? Onko ko. vähemmistöt päässeet joskus käyttämään halventavia ja rasistisia ilmauksia oppikirjoissa, mediassa? Tai ovatko he, ei ainoastaan solvanneet meitä, mutta myös alistaneet, ryöstäneet ja orjuuttaneet?

Alkuperäinen kirjoittaja iloton:

Onko tuo joku puolustus? Onko ko. vähemmistöt päässeet joskus käyttämään halventavia ja rasistisia ilmauksia oppikirjoissa, mediassa? Tai ovatko he, ei ainoastaan solvanneet meitä, mutta myös alistaneet, ryöstäneet ja orjuuttaneet?

On ja paljon muutakin. Otetaan vielä venäläiset mukaan lukuun.

Alkuperäinen kirjoittaja iloton:

On ja paljon muutakin.

Ai siis kansana?

Yhteistyössä