Mä oon ihan pikkasen vihanen anopille! Toisaalta, hallitsen ihan kivasti vihani häntä kohtaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se anoppi pahalla lasta kääntänyt sinusta pois päin katsomaan autoja. Ennen vanhaan vaan oli tapana, että lastenhoitajan (siis tässä tapauksessa anopin) piti yrittää saada lapsi viihtymään ilman äitiä mahdollisimman pitkään. Jos lapsi itki äidin perään, niin se oli huonon hoitajan merkki.

Joo, tässä tapauksessa anoppi ei ollut lapsenvahtina vaan vieraana. Ei mee ihan mun jakeluun toi selitys.

Mutta vahtihan hän lasta, vaikka vieras olikin. Jos hän olisi heti lapsen äännähdettyä antanut lapsen sinulle, niin anoppi olisi luullut, että sinä ajattelet, että ei tuo anoppi osaa edes pientä hetkä lasta hoitaa. Anoppi toimi niiden oppien mukaan, joita hän on aikoinaan saanut. Ei hän osannut ajatella, että se olisi väärin äitiä kohtaan.

Ei tuo nyt minusta kuulosta kovin pahalta "virheeltä", että vie lasta katsomaan ikkunasta ja yrittää siten saada tätä pysymään vielä hetken sylissään.
Jos anoppi ajatteli, että sinä saat hetken istua rauhassa eikä tarvi lasta vahtia.

Ei se anoppi pahalla lasta kääntänyt sinusta pois päin katsomaan autoja. Ennen vanhaan vaan oli tapana, että lastenhoitajan (siis tässä tapauksessa anopin) piti yrittää saada lapsi viihtymään ilman äitiä mahdollisimman pitkään. Jos lapsi itki äidin perään, niin se oli huonon hoitajan merkki.

Joo, tässä tapauksessa anoppi ei ollut lapsenvahtina vaan vieraana. Ei mee ihan mun jakeluun toi selitys.

Mutta vahtihan hän lasta, vaikka vieras olikin. Jos hän olisi heti lapsen äännähdettyä antanut lapsen sinulle, niin anoppi olisi luullut, että sinä ajattelet, että ei tuo anoppi osaa edes pientä hetkä lasta hoitaa. Anoppi toimi niiden oppien mukaan, joita hän on aikoinaan saanut. Ei hän osannut ajatella, että se olisi väärin äitiä kohtaan.

Siksi toisekseen, ehkäpä anoppi ajatteli, ettei hän anna lasta pois tyyliin heti vain kun alkaa itkeä. Että ei huolisi pitää lasta myös silloin, kun ei ole iloinen ja aurinkoinen. Vaan että tahtoo ottaa vastaan ne lapsen negatiivisetkin tunteet ja koittaa lohduttaa/viedä ajatukset muualle. En ymmärrä ap:n ongelmaa.

No, teiän on vaikee ymmärtää, kun ette siinä tilanteessa oo ollu. Tätä on ennenkin tapahtunut. Lapsi on ollut tulossa syliini itse kävellen, kun anoppi yhtäkkiä nappaa lapsen ja laittaa sen syöttötuoliin istumaan. Hän vie lasta(vauvaa) eri huoneeseen ja jää sinne lapsen kanssa. Ehkä mä sitten oon vainoharhanen ja epävarma. En vaan tykkää anopin tavasta.

No, teiän on vaikee ymmärtää, kun ette siinä tilanteessa oo ollu. Tätä on ennenkin tapahtunut. Lapsi on ollut tulossa syliini itse kävellen, kun anoppi yhtäkkiä nappaa lapsen ja laittaa sen syöttötuoliin istumaan. Hän vie lasta(vauvaa) eri huoneeseen ja jää sinne lapsen kanssa. Ehkä mä sitten oon vainoharhanen ja epävarma. En vaan tykkää anopin tavasta.

Mikä siinä on niin kamalaa? Se kun lapsi ei pääse sun luo? Se, että voisikin tykätä olla anopin seurassa? Se, ettet näe sitä lasta koko aikaa?

Vai onko kyse vain siitä, ettet tahdo lapsen luovan mummoon suhdetta, haluat pitää lapsen "riippuvaisena" sinusta?

Nuo on oikeasti tosi pieniä asioita, jokainen mummo tekee tuollaista! Ei siitä voi kukaan olla nyreissään!

Ei tota tilannetta ole vaikea tajuta! Moni vaan ei oikeasti ymmärrä mikä tossa on niin kauheeta! Olisit iloinen, että anoppisi haluaa olla lapsenlapsensa kanssa! Ei hän tuota pahuuttansa tee!

Ja jos asia noin kovasti vaivaa, miksi et kysy anopiltasi miksi hän tekee noin tai vaikka pyydä miestäsi kysymään jos et itse halua. Voit olla varma, että vastaukseksi ei tule mitään negatiivista.

Ehkä asiaan vaikuttaa myös se, että anoppi on "ominut" yhden lapselapsistaan. Ja tämä lapsi olisi mieluummin tämän mummonsa luona kuin kotonaan. Ehkä se ei tämän lapsen vanhempia haittaa, mutta mua haittais ihan hirveesti, jos mun lapseni haluaisi olla enemmän mummolassa kuin kotonaan.

Ehkä asiaan vaikuttaa myös se, että anoppi on "ominut" yhden lapselapsistaan. Ja tämä lapsi olisi mieluummin tämän mummonsa luona kuin kotonaan. Ehkä se ei tämän lapsen vanhempia haittaa, mutta mua haittais ihan hirveesti, jos mun lapseni haluaisi olla enemmän mummolassa kuin kotonaan.

Bingo. Tätä mä veikkasinkin. :) Eli pelkoa se on. Älä huoli, ei sun lapsesi sua hylkää! Ja napanuora ei voi ikuisesti ollakaan kiinni, lapset on vain lainaa. :)

Koita ajatella asiaa niin, että lapselle on RIKKAUS, että hällä on useampi ihminen, jotka välittää täydestä sydämestään, ei se voi olla kuin hyväksi. :)

Meillä ihan sama asia! Anopilleni on hänen vanhin lapsenlapsi (ei meidän lapsi) kaikkein rakkain ja hän on todella usein anoppilassa. Enkä pidä mitenkään pahana. Kyllä mäkin halusin penskana olla mummolassa, kun siellä sai herkutella ja mummolla oli niin paljon aikaa vain minulle. Omakin poika on heti pakkaamassa, kun tulee tieto, että pääsis anoppilaan. Ja onnellinen olen, että lapsi siellä viihtyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Bingo. Tätä mä veikkasinkin. :) Eli pelkoa se on. Älä huoli, ei sun lapsesi sua hylkää! Ja napanuora ei voi ikuisesti ollakaan kiinni, lapset on vain lainaa. :)

Koita ajatella asiaa niin, että lapselle on RIKKAUS, että hällä on useampi ihminen, jotka välittää täydestä sydämestään, ei se voi olla kuin hyväksi. :)

komppaan salamaa. pikkuasioista tehdään nyt tietentahtoen piruja.

Kyl mun lapset olis paljo mielummin mummilla ja ukilla ku kotonaan. Siellä saa lepsuilla ja on ns rennompaa lasten kannalta, koska se on mummula. Ei tuo ole vakaa.

Nauti siitä, että anoppi on lapsesi kanssa, tulee varmaan vielä päiviä, että toivot jonkun hoitavan lastasi. Tulee sekin aika, että anoppia ei ole.

Niin ja se aika, jos perheessä on useampi lapsi. :whistle: Silloin oikein toivoo, että joku veis jonkun niistä joskus johonkin edes hetkeksi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Näyttäkää mulle lapsi, joka Ei haluais lähteä mieluiseen kyläpaikkaan samalta seisomalta ja jonka mielestä vain kotona on kivaa?

mä en ainakaan pysty. omat ja kavereidenkin lapset kiljuvat riemusta jos pääsevät mummolaan =)

No voi jestas sentään... Anoppisi on ihan normaali mummo. Koeta tukea lapsen ja mummon sidettä ja läheisyyttä, äläkä haukkana vahdi että joo, nyt se olis taas tullut mulle mutta mummo esti. lapsi vaistoaa tuollaiset jutut, ja siksikin ehkä pyrkii luoksesi, lepyttelemään äitiä. Kamalaa, jos lapsen täytyy tuntea alitajuista syyllisyyttä siitä, että tykkää mummosta!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

komppaan salamaa. pikkuasioista tehdään nyt tietentahtoen piruja.

No olkoot pikkuasioita. Nää asiat ei varmasti mua haittais yhtään, ellei anoppi ois lapsen syntymästä lähtien haukkunut mua, arvostellu ja tullu kyttäämään melkein joka päivä. Mun olis pitänyt tehdä niinkuin hän haluaa jne. Jos näitä asioita ei olis tapahtunu, en varmasti olisi tässä nyt kirjoittamassa.

Peesi.
Mä halusin pienenä muuttaa mun tädille, kun siellä oli niiiiin ihana koira.. =)

Miepä tiijän ihan tasan tarkkaan, ap, mitä sie käyt läpi. Olen satavarma. Sie kirjoitat täysin kuin miun kynästäni.

Niin on miunkin lapsi käännytetty sylistäni monta monituista kertoo anopin toimesta. Niin on jaettu miullekin neuvoja ja pientä ivaakin mukamas vahingossa. On hyökätty ohitseni lohduttamaan lastani juuri, kun olen itse kurkottanut käsiäni nostaakseni pikkuiseni syliin. Lista on loputon.

Mie ymmärrän sinnuu, mutta tiijätkö mikä on oikeestaan ainoa apu tilanteeseen? Ota rennommin. Tilanne kun on se, että lapsesi rakastaa sinnuu eniten maailmassa. Sinnuu, ei anoppiasi - joka myös tietää, että asiat on näin. Halluu vaan silti raivata itselleen mahollisimman paljon tilaa lapsesi sydämestä.

Mummit rakastaa usein ihan silmittömästi lapsenlapsiaan. Ajattele asia niin, että eihän ne silloin voi järin pahoja ihmisiä olla. Ehkä kannattaa olla jopa kiitollinen, että siun lapsellasi on mummi, joka välittää. Kaikilla ei ole.

Miulla nämä ikävät tuntemukset anoppia kohtaan on helpottanut jo kovasti. Välillä vielä pistelee. Myös anoppi on ruvennut relaamaan, kun aika kuluu ja hän oppii tuntemaan ittensä mummina. Ja miekin alan relata, koska tajuan olevani äiti. Hyvä sellainen. Äiti, se lapselle tärkein.

ja anteeksi pakko sanoa Olkaa onnellisia jos anopit tai apit pitävät lastanne sylissä! meillä nos neiti pitää pienen inahduksenkin niin anoppi antaa äkkiä pois ja appiukko ei ole koskaan ottanu syliinsä neiti kohta 2v erityislapsi (kukaan ei ulkoisesti heti usko) ja apiukolla erittäin paha asennevamma! Äitini pitäisi sylissä paljon mutta tuo välimatka on liian pitkä. esikko pääsee joskus anopin syliin mutta on liian paina-kommentti tulee aina anopisn suusta ja kyse on kuitenkin ihan nuoresta anopista 54v.

Yhteistyössä