Mä oon ihan loppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
lisäys mun edelliseen..: tuli niin nopsaan viestejä että hukkui sinne..

meillä kun poikaa vieroitin niin kauhiat huuto-orgiat nosti pystyyn ja raivosi tissin vieressä.. sanoin vain että nyt on tissi kiinni ja halasin vain tosi hellästi ja rakkaasti niinkuin pystyin äksylle rakkaalleni, sydäntä särki mutta pakko on hyväksyttää toiselle että ikuisesti ei maitoa tipu.. :'( se unohtui sit äkkiä kun otti lelun esille kun pahimmat kyyneleet oli itketty ja mammalla karjuttu (joskus aikansakin).

tuo vieroituksen kanssa sun pitää vaan olla määrätietoinen ja päättäväinen ja jaksaa kuunnella itkut. lohtutisu on pahinta mitä voit antaa.. mutta jos päätät jatkaa imetystä vielä ja se on periaate niin sitten jatkat :) mutta kun LOPETAT niin teet sen sitten päättäväisesti ja sopivassa rytmissä. Meillä poika luopui kuukaudessa.. pari viikkoa järjestelmällisesti vähensin 4-7 kerrasta 3 ja siitä sitten aamu/itlatisuun se vaihteli, tiesi että jos ei ollut sanut aamulla niin vonkasi illalla ja lopuksi unohti senkin.. yritti välillä mutta sanoin että nyt on maitoaika ja hain pullon ja hymyilin vienosti ja kutittelin, hellin siis muuten samalla.. ja pitelin lähellä itseäni

Tyttö ei päivällä enää malta syödä tissiä kovin kauaa.Illalla ja aamuyöllä sekä aamulla maistuu.Kovasti haluaisin vielä imettää,mutta en tiedä olisiko se ratkaisu meidän öihin jos en enää antaisi ollenkaan tissiä...

Oliskos hänellä pahaa eroahdistusta päällä?Muistan kyl meidänkin pojasta,nyt 2,4v,että oli se semmonen takiainen noihin aikoihin!Älä kuule sure,kyllä se ajan kanssa helpottaa.Sulla on kuitenkin ihana,terve lapsi!Mut pienen lepohetken oot kyl ansainnut:)

Alkuperäinen kirjoittaja hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko käyneet lääkärissä? Ettei lapsi olisi kipeä, esim. allergiaa tai jotain muuta perus-sairautta takana?

Ei olla käytetty.Taidankin huomenna soittaa neuvolaan.Ei ole tuo edes käynyt mielessä. :ashamed:

meillä on refluksia todettu kuukauden vanhana lääkitys on jo lopetettu kun oli rakenteellinen refluksia ei ollut maito-allergiaa vaikka sitä epäiltiiin.
refluksian mahdollisuus kannataa ottaa selville on hyvin ikävä sairaus lapselle

Miten tuo refluksia todetaan diagnosoidaan?

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Oliskos hänellä pahaa eroahdistusta päällä?Muistan kyl meidänkin pojasta,nyt 2,4v,että oli se semmonen takiainen noihin aikoihin!Älä kuule sure,kyllä se ajan kanssa helpottaa.Sulla on kuitenkin ihana,terve lapsi!Mut pienen lepohetken oot kyl ansainnut:)

Tolla on ollut eroahdistusa sitten koko pienen ikänsä. On siis aina ollut melkoinen takertuja. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Meillä tytär oli samanmoinen. Jossakin välissä se helpotti, ennenkuin täytti 2v. Ei varmaan paljon lohduta. :ashamed: :hug:

:hug: ..en uskaltanut kertoa et kauan sitä valvomista kesti... :ashamed:

Ihana. :hug: Pääasia,että edes joskus helpottaisi. :/

Mutta avainsana taisi olla pullon lopetus..minkä jälkeen alkoi nukkua yönsä. :heart:

Oletteko käyneet lääkärissä? Ettei lapsi olisi kipeä, esim. allergiaa tai jotain muuta perus-sairautta takana?

Ei olla käytetty.Taidankin huomenna soittaa neuvolaan.Ei ole tuo edes käynyt mielessä. :ashamed:

meillä on refluksia todettu kuukauden vanhana lääkitys on jo lopetettu kun oli rakenteellinen refluksia ei ollut maito-allergiaa vaikka sitä epäiltiiin.

Tehdään ruokatorven ph:n vuorokausiseuranta. Ruokatorveen laitetaan mittari, joka mittaa vuorokauden näitä arvoja. Refluksilääkitys annetaan, jos happamia aikoja on normaalia enemmän. Tuon vuorokauden ajan touhuillaan ihan normaalisti kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Tehdään ruokatorven ph:n vuorokausiseuranta. Ruokatorveen laitetaan mittari, joka mittaa vuorokauden näitä arvoja. Refluksilääkitys annetaan, jos happamia aikoja on normaalia enemmän. Tuon vuorokauden ajan touhuillaan ihan normaalisti kotona.

Okei.Kiitos. :flower:

meillä se totesi ihan lastenlääkäri selvien oireiden perusteella,yleensä tutkimus tehdään sairaalassa laitetaan yöksi letku vatsaan joka mittaa ph-arvot vatsassa.
refluksia on tavallaan närästys mahaportti on löysä ja mahahapot pääse ylös tulee närästyksen tunne,meillä auttoi ihan gavisconi mutta jos johtuu allergiasta niin siihen on toiset lääkkeet.

refluksiaa on muutama eri tyyppiä ja on erilaisia oireita,useasti on myös tapahtunut neuvolassa huudot on sanottu olevan koliikkia mutta onkin johtunut refluksiasta näin kävi myös meillä olin sen verran omapäinen etten uskonut neuvolan koliikki epäilyyn vaan tilasin lääkärin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Just tästä syystä mä en haluaisi toista tyttöä. Ei mulle ihan hirveen kamalia traumoja oo jäänyt... :ashamed:

..meillä poika valvotti, huusi ja oli tyytymätön...

Joo, kyllä mä tiedän että näitä on ihan molemmissa sukupuolissa. Mutta mun kohdalla se hankala ja temperamenttinen on ollut tyttö. Ja on sitä vieläkin. Joten mun kokemuksen mukaan tytöt on sellaisia, ja vaikka järjellä tiedän ettei niin ole, en välttämättä halua ottaa selvää olisiko toisenkinlaisiakin tyttöjä mun mahdollisuus saada. :ashamed:

:hug: Meidän arki oli vuosisitten tuollaista pojan kanssa. Ja ihan rehellisesti sanottuna, välillä se mieliala laahasi pohjamudissa. Tempperamenttia löytyi, ja meillä lipsahti yö ja päivä ihan päälaelleen. 8kk aikana nukuin yhdet 7h yöunet, muuten mentiin 2-3h. Ehkäpä se ei lohduta yhtään, mutta arki helpottaa jossain vaiheessa.

Just tästä syystä mä en haluaisi toista tyttöä. Ei mulle ihan hirveen kamalia traumoja oo jäänyt... :ashamed:

..meillä poika valvotti, huusi ja oli tyytymätön...

Joo, kyllä mä tiedän että näitä on ihan molemmissa sukupuolissa. Mutta mun kohdalla se hankala ja temperamenttinen on ollut tyttö. Ja on sitä vieläkin. Joten mun kokemuksen mukaan tytöt on sellaisia, ja vaikka järjellä tiedän ettei niin ole, en välttämättä halua ottaa selvää olisiko toisenkinlaisiakin tyttöjä mun mahdollisuus saada. :ashamed:

Kahden pojan jälkeen tyttö meillä, ja tyttö kuin unelma unenlahjoiltaan. Uskaltaa siis vielä kerran ainakin katsoa mitä tulee (jos tulee) :| .

Aika poikkeuksellista se kyllä on että refluksia ilaman runsaita pulauttelua ja oksentelua löytyy! ennemminkin uskon että vauvasi on vaan tempperamentiltaan vaativa.Imetykselä ei tuossa iässä ole enää mitään ravitsemuksellista merkitystä ja lähelläsi voit lasta pitää muutenkin,joten yksi keino ainakin öiden rauhoittamiseen voisi olla imetyksen lopettaminen.Jotkut lapset alkavat tuossa iässä pitää rinnalla olemista eräänlaisena leikkinä,jonka voi kyllä korvata muillakin jutuilla.Totuta lastasi ihan pikkuhiljaa olemaan lattialla yksikseenkin aina muutama minuutti pidempään vaikka vastalauseita kuuluisikin.Vaikka lapsi ei vielä puhu niin ymmärtää kyllä yllättävän paljon.Voit jutella rauhallisesti,että äiti vaan tekee tämän homman loppuun ja sitten tulee.Ja muista sitten pitää lupauksesi! Tämä auttoi oman takertujani kanssa,joka alkoi olla niin seuraa vailla koko hereilläoloaikansa etten meinannut itse syömään päästä! Ja ole määrätietoinen siinä mitä teet -lapsi kyllä oppii pikkuhiljaa uusiin tapoihin eikä kuole vaikka hetken itkisi ja protestoisi kunhan perusturvallisuus on taattu.Ethän kuitenkaan halua lasta joka pompottaa jatkuvasti koko perhettä tahdollaan.Jos kuitenkin epäilet että taustalla voisi olla jotain fyysistä sairautta niin käy näyttämässä lääkärillä - saat mielenrauhan! Voimia sinulle,olet varmaan tehnyt parhaasi!

Yhteistyössä