Mä oon aina pitäny tätä palstaa sairaana, mutta nyt löytyi voittaja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rintoja stimuloimalla (lapsi imee ) saadaan aikaiseksi maidon nousu myös synnyttämättömällä naisella ;) Tottahan se on, ei siinä mitään "myötätunto" maidontuloa tarvita.

Kylläkään se mun enon vaimo ei ollyt rintojaa stimuloinut, vaan huomasi vaan, että maitoa nousi, kun vauva tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rintoja stimuloimalla (lapsi imee ) saadaan aikaiseksi maidon nousu myös synnyttämättömällä naisella ;) Tottahan se on, ei siinä mitään "myötätunto" maidontuloa tarvita.

No mulla ei maito noussu vaikka synnytin itse vauvan ja vauva imi kyllä.
Kuulostaa erittäin oudolta että joku haluaisi imettää adoptoitua 1-vuotiasta. Kyllä siihen vauvaan saa läheisen suhteen pulloruokinnallakin.

Mä en kyllä ihan ymmärrä missä kohtaa se sairaus ilmenee.
Itse en ehkä alkaisi ton ikästä enää imettämään, mutta toisaalta mä en kyllä ole sen puoleen adoptoimassa ipanaa mistään. En tiedä esim. mistä ko. henkilö on lapsen adoptoimassa, millainen elämä lapsella tähän mennessä on ollut, kuinka vaikea oletettavasti on muodostaa kiintymyssuhde lapseen ja lapsen adoptiovanhempiin.

Kuitenkin kyseessä on aikasen pieni lapsi ja läheinen hetki imettäessä voi ehkäpä auttaa sen kiintymyssuhteen löytymiseen puolin ja toisin. Mene ja tiedä.

Eikä imetysapulaitteessa kyllä mitään naurettavaa ole. Se voi toimia ihan biologisella äidilläkin jos maidontulo on todella heikkoa.

Yhteistyössä