Mä oon aina pitäny tätä palstaa sairaana, mutta nyt löytyi voittaja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Voisinkohan vielä imettää 8- ja 9v lapsiani, säästäis pitkän pennin, kun siirryttäis takas rintaruokintaan?

Ja tuon ikäisten lasten energiantarve olis varmaan sitä luokkaa, että mammallakin pysyis linjat kurissa kun mukulat imis kaiken vähänkään ylimääräisen
:D
 
Hmm.. minä kyllä ymmärrän, että adoptioäitikin haluaisi kokea imettämisen ja sen tuoman läheisyyden lapsen kanssa (juu, pulloruokinnassakin voi pitää lasta lähellä, mutta ymmärrän, että adoptioäiti haluaisi kokea edes vähän aikaa imetyksen ainutlaatuisuuden ja saisi itse päättää sopiiko se hänelle ja lapselle ) . Imetyksen voi oikeastikin saada käyntiin adotiolapsenkin kanssa ja se voi olla lapselle sen kaltaista läheisyyttä mitä hän ei ole koskaan kokenut. Suurimpana ongelmana näkisin, että isompi vauva tai yksivuotias tuskin enää kovin helposti oppii rinnalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mikäs tossa nyt niin sairasta oli?

Kyllä mun mielstä on jokseenkin outoa, että haluaa ruveta yksivuotiasta hormoonien voimalla imettämään, mutta jokainen tyylillään.

2) Maidontuotanto alkaa oksitosiinihormoonilla. Tuleeko maitoa niin paljon että yksivuotiaani pärjää? Saanko hormonia apteekista?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mikäs tossa nyt niin sairasta oli?

Kyllä mun mielstä on jokseenkin outoa, että haluaa ruveta yksivuotiasta hormoonien voimalla imettämään, mutta jokainen tyylillään.

2) Maidontuotanto alkaa oksitosiinihormoonilla. Tuleeko maitoa niin paljon että yksivuotiaani pärjää? Saanko hormonia apteekista?

Noo, ehkä tuo jälkimmäinen on outoa, eihän lapselle riitä pelkkä rintamaito yksivuotiaana.
Mutta se, että adoptioäiti haluaa kokea imetyksen lapsensa kanssa ei ole outoa. Eihän sitä kai muuten oikein käyntiin saa kuin hormooneilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Noo, ehkä tuo jälkimmäinen on outoa, eihän lapselle riitä pelkkä rintamaito yksivuotiaana.
Mutta se, että adoptioäiti haluaa kokea imetyksen lapsensa kanssa ei ole outoa. Eihän sitä kai muuten oikein käyntiin saa kuin hormooneilla.

Enhän mä niin oo sanonutkaan, mutta se että 1vuotiasta haluaa hormonien avulle ruveta imettämään, se on OUTOA.

 
Ihan totta, maitoa saattaa alkaa tulla. Mun eno ja sen vaimo adoptoi vastasyntyneen tytön ja tällä vaimolla rupesi maitoa tulemaan. Häntä kannustettiin neuvolassa imettämään, mutta eivät sitten viitsineet ruveta, kun maitoa tuli kuitenkin aika vähän.

Mutta siis mahdollista on tuollainen myötätunto-maidon tulo.
 
Jos olis pieni vauva, niin kyl mäkin yrittäisin imettää. En kuitenkaan ehkä enää 1-vuotiasta, kun ei sen ikäinen enää edes oppis rinnalle.

Mut kyl se adoptioäiti voi hyvin imettää, jopa ilman hormoneita jos vauva vaan jaksaa imeä. Se maidontuotanto siitä kyllä sitten käynnistyy. Tosin vaivaa se vaatii, ja tosi paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuka:
Hmm.. minä kyllä ymmärrän, että adoptioäitikin haluaisi kokea imettämisen ja sen tuoman läheisyyden lapsen kanssa (juu, pulloruokinnassakin voi pitää lasta lähellä, mutta ymmärrän, että adoptioäiti haluaisi kokea edes vähän aikaa imetyksen ainutlaatuisuuden ja saisi itse päättää sopiiko se hänelle ja lapselle ) . Imetyksen voi oikeastikin saada käyntiin adotiolapsenkin kanssa ja se voi olla lapselle sen kaltaista läheisyyttä mitä hän ei ole koskaan kokenut. Suurimpana ongelmana näkisin, että isompi vauva tai yksivuotias tuskin enää kovin helposti oppii rinnalle.

Olis se varmaan tosi hienoa, jos olis kyse ihan pienestä vauvasta, tyyliin 1-2kk. Mutta nyt on kyse vuoden vanhasta!! Eihän tossa ole mitään järkeä. Eiköhän sitä läheisyyttä pysty antaan vaikka kuinka monella eri tavalla, tuskin tossa vaiheessa imetys enää antais mitään superkokemuksia lapselle. Mun mielestä todella outo ajatus, itelle ei tulis mieleenkään.
 
Rintoja stimuloimalla (lapsi imee ) saadaan aikaiseksi maidon nousu myös synnyttämättömällä naisella ;) Tottahan se on, ei siinä mitään "myötätunto" maidontuloa tarvita.
 

Yhteistyössä