Mä olen totaalisen Loppu tähän tilanteeseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marrasmasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marrasmasu

Vieras
"Kaikki vaan hokevat tee abortti,tee abortti.Minä ainakin tekisin sinuna abortin"
Tilanne on kauhea.Olen 2 lapsen äiti.Erosin parisen kuukautta sitten lasten isästä/aviomiehestäni.Avioeropaperit ovat kyllä vetämässä.
Tapasin vanhan ystäväni(mies puolinen) vuosien takaa,olemme tunteneet 10vuotta.¨
SAnotaan näin että ihastuimme heti.
No nyt parin kk tapailun loppu tulos on että sain tietää olevani raskaana ja näin tässä Hommassa ei pitänyt käydä.
Olen aivan sekaisin miten minun tulisi tehdä.
Ainoastaan 2 ystävääni on ollut iloisia raskaudesta ,mutta kaikki loput laulavat virttä mitä tuossa alussa kirjoittelin.Olen surun murtama,enkä tiedä mikä olisi oikea ratkaisu.
Tänään aamulla viimeks sain kuulla,ei siitä miehestä ole isäksi hänen menneisyyden takia..Kyseessä siis on ex päihderiippuvainen.Voisi sanoa että hän tälläkin hetkellä käy läpi todella rankkaa vaihetta ja jokainen päivä saa toivoa ettei hän retkahda.Hän kuitenkin olisi valmis ottamaan täysin vastuun lapsesta.
Mitä mä teeeen,mistä apua tähän tietämättömyyteen.

Sun täytyy tehdä siten, miltä sinusta tuntuu. Se lapsi jää sinulle jos hänet synnytät. Sä itse tiedät mitä jaksat ja mitä et. Kenenkään muun mielipiteellä ei nyt ole merkitystä. Se lapsen isä ei voi päättää, koska ei kertomasi mukaan pysty yksin lapsesta huolehtimaan.

Tekis kovasti mieli sanoa mielipide, mutta pidän sen itselläni ettei se vaikuttaisi sinun päätökseesi.

no käyppä neuvolassa juttelemassa. ja juttele lapsen isän kanssa, onko hänestä tukemaan sinua raskausaikana jne.... ja hoitamaan tarvittaessa lasta.... tsemppiä....

Tulevan isän kanssa ollaan keskusteltu tunteja ja hän on ainoastaan yhtä ja ainutta mieltä "pidetään vauva" Hän on sitä mieltä että pystymme yhdessä kasvattamaan lapsen jne...Eli täysillä olisi mukana!

Eihän sitä tiedä vaikka lapsi antaisi miehelle syyn unohtaa päihteet täysin ja kääntäisi uuden sivun elämässään. eihän se olisi ensimmäinen kerta kun perhe olisi juuri se mitä mies tarvitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tulevan isän kanssa ollaan keskusteltu tunteja ja hän on ainoastaan yhtä ja ainutta mieltä "pidetään vauva" Hän on sitä mieltä että pystymme yhdessä kasvattamaan lapsen jne...Eli täysillä olisi mukana!

no mikä ongelma sit on jos tuleva isäkin haluaa vauvan pitää???

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:

no mikä ongelma sit on jos tuleva isäkin haluaa vauvan pitää???

Ongelma on se että se tuntuu kauhean pahalta kun ihmiset tuomitsevat minut saman tein jos pidän vauvan.Kukaan ystävistäni ei pysty ymmärtämään päätöstäni.Tiedän että ei saa ajatella mitä muut ajattelee mutta se väkisinkin kaivertaa koko ajan mieltä.
Miksi tilanteen pitää olla niin että minun täytyy perustella miksi haluan pitää vauvan eikö se riitä kun sanon että minusta minulla ei ole oikeutta leikkiä jumalaa (tämä on vain minun oma kantani omaan tilanteeseeni).
Vastuu pitää kantaa ja haluaisinkin mutta pelkään että jäänkin jossain vaiheessa totaalisesti yksin.Mitä jos mies päättääkin lähteä lätkimään ja kaverit vaan hokevat "mitäs minä sanoin,oma on mokas"

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
No helkutti.

Kautta aikain naiset ovat yksinkin selvinneet jälkikasvunsa kanssa.

Hyvällä tuurilla sulla on vielä isäkin apuna.

Teet, kuten itse parhaaksi näet.

Juus näin :hug:
Välillä tuntuu, että 90% palstalaisist hoitaa yksin sekä miehensä, että lapsensa ;) :D

Jeesus! Mua ottaa niin päähän tommoset "ystävät", jotka toisen ollessa hädässä alkavat tyrkyttää omia ratkaisujaan. Mun mielestä (VAIKKA SE ON MIELIPIDEASIA, kun joku sen kohta kuitenkin sanoo...) tommosta asiaa kuin "tee abortti, tee abortti" - ei lauota kenellekään päin naamaa. Se on ihan käsittämättömän törkeää.

Ap, kuten tuossa joku jo sanoikin, niin itse tiedät mitä jaksat - eikä se nyt vaikuta olevan mahdoton ajatus sekään, että se mies pysyisi kuvioissa...

En vaan tiedä miten osaan enään suhtautua näihin ystäviin jotka ovat töksäytelleet päin naamaan.Tähän vielä kuuluu se josta kirjoittelin harmaana aijemmin kun ystäväni sanoi etten voi saada missään nimessä tervettä vauvaa tulevan isän menneisyyden takia (huume-aine riippuvuuden)
Olen vaan niin pettynyt ystäviini.Itse en koskaan voisi sanoa kellekkään moista.
Vaikka olisin jotain mieltä jättäisin sanomatta kokonaan ja tukisin ystävääni.Miksi en voi saada omilta ystäviltä sitä samaa kohtelua.

En vaan tiedä miten osaan enään suhtautua näihin ystäviin jotka ovat töksäytelleet päin naamaan.Tähän vielä kuuluu se josta kirjoittelin harmaana aijemmin kun ystäväni sanoi etten voi saada missään nimessä tervettä vauvaa tulevan isän menneisyyden takia (huume-aine riippuvuuden)
Olen vaan niin pettynyt ystäviini.Itse en koskaan voisi sanoa kellekkään moista.
Vaikka olisin jotain mieltä jättäisin sanomatta kokonaan ja tukisin ystävääni.Miksi en voi saada omilta ystäviltä sitä samaa kohtelua.

:hug: :hug: On todellahienoa että lapsen isä on sitä mieltä että yhdessä kyllä shoidatte ja kasvatatte vauvan. Sitä sun ei tarvitse pelätä etteikö lapsi ole terve sen takia että mies on menneisyydessään ollut huumauaine riippuvainen. Jokaisella ihmisellä on menneisyytensä, mutta se ei tarkoita sitä että hän olisi samanlainen nykypäivänä tai että hän retkahtaisi uudelleen.
Älä välitä näiden ns. "ystävien" panettelusta.. se voi olla että he ovat kateellisia kun näin pian löysitkin uuden rakkauden etkä jäänyt moneksi vuodeksi märehtimään eroasi!

Ja onhan sinulla ainakin parin ystävän tuki, he ovat siis oikeasti ystäviäsi...
Onnea odotukseen :heart: :D

Pitäskö asia miettiä vielä JO syntyneiden lastesi kannalta. Eli miten yleinen mielipide mahdollisesti vaikuttaa heihin myöhemmin ja se, että perheeseen on "tupsahtanut" potentiaalinen päihderiippuvainen isäpuoleksi. Ainahan nainen pärjää yksin, mutta koskaan sitä ei kysytä jo tehdyiltä lapsilta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäskö asia miettiä vielä JO syntyneiden lastesi kannalta. Eli miten yleinen mielipide mahdollisesti vaikuttaa heihin myöhemmin ja se, että perheeseen on "tupsahtanut" potentiaalinen päihderiippuvainen isäpuoleksi. Ainahan nainen pärjää yksin, mutta koskaan sitä ei kysytä jo tehdyiltä lapsilta..

Lapseni pitävät uudesta miehestäni todella paljon ja hän heistä.Mies on todella lapsirakas ihminen,on Aina ollut.
Mä en oikein ymmärrä tota pointtia että lapsilta pitäisi "kysyä"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ei sitä voi kuule lapsiakaan aina miellyttää. Lapsia kasvatetaan, ei niiden kavereiksi ryhdytä. Jos lapset eivät satu vaikka "pitämään" jostakin henkilöstä niin siihen voi olla aivan mitätön syy, kuten esimerkiksi ettei se anna karkkia.
Joten eiköhän me aikuiset päätetä, mikä on meille ja lapsillemme parasta! :) Ja tiettyihin asioihin on vain sopeuduttava...
Tuskinpa lapsille muutenkaan mistään päihderiippuvuudesta kerrotaan...

Kuulostaa siltä että haluat pitää lapsen koska abortin ehdottaminen tuntuu niin pahalta.

Tiedän miltä sinusta tuntuu, ainakin osittain. Tuntuu aika karulta kun odottaa onnitteluja/tukea ja saakin abortti propagandaa niskaan.

Enkä siis ole abortin vastustaja, sekin on vaihtoehto muiden joukossa jos voimat ei riitä mutta älä missään nimessä anna muiden vaikuttaa päätökseen. Ihmisillä on kauhean rajoittunut käsitys siitä millainen kokoonpano ja lähtökohdat tekevät onnellisen perheen.

Mä oon abortin vastustaja, varsinkin jos kyseessä on vaan halu päästä helpommalla/halvemmalla (eli ns sos syyt) Jos ei lasta itse jaksa hoitaa, joku toinen rakastaa sitä lasta yhtä paljon kuin sinä hänet saatuaan. Ainakin sulta tuolloi9n puuttuisi syyllisyys lapsesi tappamisesta. Mä uskon että sä pärjäät tän kolmannenkin kanssa, yksin tai tän miesystävän tuella. Sulla on varmaan vielä aikaa miettiä mitä tehdä, kuuntele omaa sisintäsi :)

Minusta on käsittämätöntä, että joku kyselee tuollaista asiaa palstalaisilta, saati sitten muilta, anteeksi vaan. Sinun on tasan tarkkaan tehtävä yksin tuo päätöksesi ja kannetttava siitä yksin vastuu. Hemmetinkö väliä sillä on, mitä mieltä muut asiasta ovat. Punnitse nyt omat voimavarasi ja toimi sen mukaan.

Haluatko pitää lapsen? Jos haluat, niin pidät. Ystävien kommenteilla ei ole merkitystä. Joka tapauksessa tulet pärjäämään vauvan kanssa vaikka yksinäsi.

Todella vaikea tilanne sinulla kyllä on! Mutta helpottaa kun saat vastattua tuohon ekaan kysymykseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Minusta on käsittämätöntä, että joku kyselee tuollaista asiaa palstalaisilta, saati sitten muilta, anteeksi vaan. Sinun on tasan tarkkaan tehtävä yksin tuo päätöksesi ja kannetttava siitä yksin vastuu. Hemmetinkö väliä sillä on, mitä mieltä muut asiasta ovat. Punnitse nyt omat voimavarasi ja toimi sen mukaan.

Ja mitähän varten tää palsta sitten on jos täällä ei saa puhua asioista jotka painaa mieltä kun ei ole oikein muuta minne puhua?Minusta täältä saa hyviä "pointteja" asioihin jotka sitten saavat omankin ajatuksen kulkemaan.
täälläkö pitää tehdä vain avauksia onko lapsellani oikean väriset sukkahousut tänään päällä tai onkohan nyt liian paksu pipo päässä näillä ilmoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:

Joskus täytyy kysellä ja vaikka kirjoitella palstalla asioista, kun samalla saa perspektiiviä siihen omaan tilanteeseen. En usko, että ap:kaan tekee lopullisia ratkaisuja palstalaisten neuvojen perusteella, mutta ei virtuaalituesta haittaakaan ole, jos on vaikea tilanne päällä.

:hug: ap:lle. Selviät kyllä, jos päätätte pitää lapsen.

Yhteistyössä