mä olen niin väsynyt tuohon murkkuikäiseen KOIRAAN!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:'(

Vieras
mihin sen aivot on hävinnyt? miksi pitää haukkua kaikki tienoon liikkuvat oliot? Häpeän silmäni puhki sen kanssa. Ja koiran omistaminen piti olla mukavaa.:( Koska tää murkkuikä loppuu,voinko olettaa et tuo haukkuminen loppuu myös?

Oletko kokeillut lenkillä käydessä semmosta taktiikkaa esim että kun ihmisiä tulee vastaan niin kiinnität koirasi huomion itseesi esim potkimalla lumipalloa?
Ja sitten ku ne ihmiset on menny ohi ja jos koira ei reagoinu niihin niin palkitset sen.

Meillä tuo on auttanu, meidän koiralla ikää tosin vasta 1v mutta kannattaa kokeilla...

Ja jos ei muuta niin miten olis tottelevaisuuskoulutus tai sitruunapanta?

tiedän tunteen, meillä puolivuotias umpikuuro laboranttti. unohdin sitten ostaa siihen lisävarusteeksi korvat mukaan, tai sitten niitten toiminta-aika on loppunut. Kiva karjua naama punasena keskellä pihaa (onneksi asutaan maalla) kun koko kylä kuulee

Murkkuikä loppuu, lupaan sen, meillä vanhemmat koirat nyt neljä ja kolme. Ne sentään on yhteiskuntakelpoisia. Joku aikuistuu nopeammin, toisilla se ottaa vähän enemmän aikaa. Minkä ikäinen ja rotuinen? Nähdäkseni vaikuttavat aikuistumiseen merkittävästi em. asiat.

Koira on pk collie ja just 1v. Ja narttu on,muuten kyl lähtis pallit...
Sitruunapanta testattu,koira ei tajua sen ideaa.
Me asutaan kerrostaloalueella ja hävettää jo lähtee ulos,kun koko lähiö raikuu,kun tuo räkyttäjä näkee tai luulee näkevänsä jotain.

Noh, mä olen ainakin yrittänyt kaikki huomionkiinnittämisjutut lenkillä. Olen jopa tarjonnut herkkuja, ja kerran ihan suoranaisesti vitutuksissani työnsin koiralle turvan täyteen paistia. Ei mitään reaktiota muuhun kuin siihen toiselle koiralle haukkumiseen. Liha putosi suusta maahan, eikä koira tainnut edes huomata sitä.
Nykyään menee jo muutamilla haukahduksilla ohitukset, mutta ottaa sekin päähän. Kai se joskus loppuu, nyt sillä tuntuu vain olevan jonkin moinen pätemisen tarve.
Ja jos on äitiinsä yhtään tullut, niin tuo ikä kun menee ohi, ja tulee auvoinen vanhuus, niin korvatkin lopettavat kokonaan toimintansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Koiras joutuu elämään sun kanssa.

? Tarkoitat mitä?
Jos sä nyt ajat takaa jotain lässynläätä,että olen huono koiran omistaja ja plaa plaa...niin aivan sama mulle. Mä olen tuon koirani kanssa taistellut ja vuodattanut verta ja hikeä, kulutan sen kanssa aikaa aivan tajuttomat määrät ja saan palkaksi korvattoman koiran. En saisi olla väsynyt/ turhautunut, koska omistan koiran?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Koiras joutuu elämään sun kanssa.

? Tarkoitat mitä?
Jos sä nyt ajat takaa jotain lässynläätä,että olen huono koiran omistaja ja plaa plaa...niin aivan sama mulle. Mä olen tuon koirani kanssa taistellut ja vuodattanut verta ja hikeä, kulutan sen kanssa aikaa aivan tajuttomat määrät ja saan palkaksi korvattoman koiran. En saisi olla väsynyt/ turhautunut, koska omistan koiran?

Sähän sen sanoit.

Koira jostakin syystä kokee että sua pitää puolustaa, pitää itseään parempana kuin sinä.. Yritäpä opettaa että sinä huolehdit mahdolliset uhat ja koira voi kulkea huoletta..

Lakkaa myös kiristämästä narua kun näet että vastaan tulee toinen koira.. Käyttäydy täysin välinpitämättömästi asiaa kohtaan..

Yhteistyössä