Mä olen miettinyt sitä BB-Anniinaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
että voiko ihminen oikeasti nykyaikanakin vielä olla noin yksinkertainen ettei osaa edes kieltä mitä ympärillään kuulee puhuttavan koko ajan. Siis kun se tyttöraukka putoaa aina joka keskustelusta kun ei tiedä edes hyvin yleisessä käytössä olevia sivistyssanoja. Ja sit sanoo, että miks asioita ei voi sanoa ilman niitä sivistyssanoja niin että kaikki ymmärtää, ja kun joku alkaa hänelle selittää asiaa niin ei se likka ymmärrä siltikään. Kuitenkin lukionkin käynyt, vaikka nyt onkin sen englannin repannut. Sydämellinen ja iloinen likka juu, mutta jos olis elämä vieläkin sellaista selviytymistä, että heikommat jää jalkoihin niin tällanen yksilö tuhoituis aika nopeeta.. anteeks vaan kun tulee mieleen tällanen asia. Vissiin kummiskin telsua kattoo kun BB:henkin on ymmärtänyt hakea..

Just tossa yks pvä mietiskelin et mussa on paljonkin samaa kuin Anniinassa, kaipa mäkin sit olen jotenkin hölmö :) En puhu sujuvasti kieliä, ymmärrän kuitenkin ja en todellakaan tajua kaiken maailman sivistyssanoja. Mut mää olenkin maalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mä luulen että esittää tyhmempää mitä on.
Ihan hyvä tapa saada huomiota olla höpsösti vähän yksinkertainen vaikkei olisikaan.

mä oon miettiny samaa. eihän kukaan voi olla noin pihalla asioista. :whistle:

Mä en osaa englantia puhua sit en pätkääkään. ymmärrän jonkin verran jos joku sitä puhuu. Ja nuo sivistyssanat menee mullakin aivan ohi, joten joudun niitä aina mieheltäni kyselemään :) Joten miksi kaikkien pitäisi osata kaikki. Kaikki ei ole syntynyt kultalusikka suussa.
Miksi pitää arvostella muiden tietämättömyyttä.

Ja mikä helv on feminismi???? :ashamed:

ps. Ei voi oppia jos joku ei opeta =) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lukematon.:
En mäkään mitään tajuu. Miks joku ees viittii mitään BB:tä katsoa?

Kun tuli matkustelun takia taukoa niin nyt taas iltaisin jaksaa käpertyä sohvalle, eihän täällä sateisessa ja pimeässä Suomessa edes viitti nenäänsä pihalle pistää..

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä yks tyhmä lisää :
Mä en osaa englantia puhua sit en pätkääkään. ymmärrän jonkin verran jos joku sitä puhuu. Ja nuo sivistyssanat menee mullakin aivan ohi, joten joudun niitä aina mieheltäni kyselemään :) Joten miksi kaikkien pitäisi osata kaikki. Kaikki ei ole syntynyt kultalusikka suussa.

Eihän tolla oo mitään tekemistä sen kanssa onko joku syntynyt kultalusikka suussa vai ei ;)

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Mä oon tullut siihen tulokseen, että se esittää!! Ei kukaan kertakaikkiaan voi olla ihan noin yksinkertainen! Toi on sen rooli siellä talossa - näin mä uskon.

samaa mieltä,tyttö on kuitenkin lukion käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eihän tolla oo mitään tekemistä sen kanssa onko joku syntynyt kultalusikka suussa vai ei ;)

Kyllä mä sen tiedän :D ;)

Pitääkö olla kultalusikka suussa syntynyt, että voi osata englantia sen verran että pärjää tai tietää yleisimmät sivistyssanat?

Mä en ole nähnytkään edes pronssilusikkaa saati kultaista, mutta silti osaan nuo "perusjutut" =)

Viimeinen lauseesi pitää silti paikkansa :) Mutta kyllä minua alkaisi väsyttämään kun tuolla talossa jatkuvasti saa yhdelle ihmiselle vääntää kaikki rautalangasta...

En minäkään ole syntynyt kultalusikka suussa vaan ylläri, ylläri, olen joutunut ihan itse opettelemaan ja oppimaan asiat joita tiedän ja ihan itse hankkimaan hyvinvoinin ympärilleni taidoillani. Ja minä se vasta maalta olenkin kotoisin! Maaseudulla syntynyt, maaseudulla asun ja kaikkein mieluiten menen vanhempieni kesäpaikalle vielä enempi maaseudulle, joka on muuten aikas lähellä sitä paikkaa mistä Anniina on kotoisin. Ja vaikka mulla onkin tapana mainita aina kuten satakuntalaisten yleensäkin, että sieltä paikasta ei tuu kun yksinkertaisia ihmisiä niin olen tavannut myös tosi fiksuja sieltä kotoisin olevia yksilöitä.

Niin ja p.s. edes mun kahdeksanvuotiaani ei kysy asioita joita ei tiedä tuolla tavoin! Se kysyy niitä kiinnostuen jostakin ja yleensä näyttää ymmärtävänkin selityksen. Tää neito luovuttaa heti kun joku suhahtaa yli ymmärryksen ja pamauttaa tietämättömyytensä ilmoille eikä edes yritä oppia.

Yleissivistystä on helpoo lisätä lukemalla aikakauslehtiä, sanomalehtiä ja jopa ihan oikeita kirjojakin. Jos ei koskaan lue mitään vaan katsoo vaan TV:stä viihdehömppää, niin ihmekös tuo jos ei ymmärrä ihan yleisesti käytössä olevia sanoja. :-/ Jos joku joutuu keskustellessa jatkuvasti vaikenemaan tai kyselemään sen takia, ettei ymmärrä muiden sanoje, niin valiettavasti sellaista aletaan helposti pitää hidasjärkisenä tai tyhmänä, vaikka järjessä ei olisikaan mitään vikaa, yleissivistyksessä vain.

Lapsille kannattaa lukea paljon ja innostaa heidät lukuharrastuksen pariin. Siinä sitten oppivat huomaamatta kaikenlaista ihan romaaneistakin, eikä vain tietokirjoista.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mä luulen että esittää tyhmempää mitä on.
Ihan hyvä tapa saada huomiota olla höpsösti vähän yksinkertainen vaikkei olisikaan.

mä oon miettiny samaa. eihän kukaan voi olla noin pihalla asioista. :whistle:

Kyllä muuten voi olla :)
Esim. lastenkasvatuksessa on osa täällä palstailijoista yhtä pihalla :) kuin Anniina joistain muista asioista .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleissivistystä on helpoo lisätä lukemalla aikakauslehtiä, sanomalehtiä ja jopa ihan oikeita kirjojakin. Jos ei koskaan lue mitään vaan katsoo vaan TV:stä viihdehömppää, niin ihmekös tuo jos ei ymmärrä ihan yleisesti käytössä olevia sanoja. :-/ Jos joku joutuu keskustellessa jatkuvasti vaikenemaan tai kyselemään sen takia, ettei ymmärrä muiden sanoje, niin valiettavasti sellaista aletaan helposti pitää hidasjärkisenä tai tyhmänä, vaikka järjessä ei olisikaan mitään vikaa, yleissivistyksessä vain.

Lapsille kannattaa lukea paljon ja innostaa heidät lukuharrastuksen pariin. Siinä sitten oppivat huomaamatta kaikenlaista ihan romaaneistakin, eikä vain tietokirjoista.

Juu lapsille pitää lukea siinä olen samaa mieltä ja televisiosta kannattaa valita mitä katsoo (sanoo äiti joka lepuuttaa aivojaan katsomalla BB:tä, huomasin ironian juu..) Mutta vaikka mun miehenikään ei ole mikään sellainen keskustelijatyyppi eikä pysy kärryillä mun tavassani keskustella eikä sivistä itseään lukemalla niin sekin jopa imee taitoja joihin törmää ympärillään kun minä ja tyttö harrastetaan, samoin toki me tiedämme jääkiekosta vaikka mitä kun elämme miehen kanssa. Eli jos on noin yksinkertainen niin missä ympäristössä on oleillut ennen taloon menoaan????

Anniina on ehkä liian reippaasti kysymässä joka sanaa jota ei tiedä. Moni voi olla vain hiljaa ja nyökytellä mukana muka ymmärtävinään. Ihmettelen kyllä itsekin miten se aina kyselee jokaisesta "erikoissanasta" mitä se tarkoittaa. Tai sitten tuo on taktiikkaa kisassa...

Yhteistyössä