Mä olen ihan ymmälläni. Vein lapseni ravintolaan syömään...eikä se maksanut mitään :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Oltiin tuon 2v:n kanssa liikenteessä koko päivä ja hälle tuli nälkä. Niinpä piti sitten saada hälle safkaa naaman eteen.

Mä itse olen nyt vähän seuraillut syömisiäni ja koska mun ei ollut nälkä, en ajatellut itse syödä lainkaan. Muksulle halusin tarjota ns. kotiruokaa, eli etsin ns. lounasravintolan, josta saa ruokaa nopeasti ja ruoka on siis sellaista kotiruokatyyppistä.

Mentiin sisälle ja kerroin tarjoilijalle, että lapsi tarvitsisi jotakin ruokaa, kun nälkä yllätti. Hän kysyi lapsen ikää ja vastasin, että 2v. Hän kysyi syönkö minä ja kerroin, että en tällä kertaa, kiitos.

Tämän jälkeen hän osoitti buffetpöytää ja sanoi, ettei lapsen ruokailu maksa mitään. Mä olin ihan äimän käkenä ja hän ilmeisesti näki sen naamastani, koska tämän jälkeen hän täydensi, että heillä alle 3v ikäiset syövät maksutta.

Änkkäsin vastaan ja sanoin, että ei se nyt ihan niin voi mennä, mutta kyllä se kuulemma meni.

Siis hetkinen. Mä kyllä ymmärrän, jos maksavan aikuisen mukana tulee alle 3v lapsi, ettei se lapsen ruoka välttämättä maksa...mutta kun nyt ei ollut edes sitä maksavaa aikuista!

Mä olen vieläkin vähän huuli pyöreenä. Tietyllä tapaa alkoi jopa hävettämään...siis mähän vein sinne muksuni syömään ilmaiseksi!!!

Mä en oikein sitten osannut muuta kuin kiittää. Ja lupasin tulla uudestaankin, mutta siis seuraavalla kertaa koko perheen voimin. Tosin mua hävettää jo valmiiksi se, että kun meillä on 2 alle kolmevuotiasta, niin kuitenkin osa meistä syö silloinkin maksutta.

Melkeen tekee mieli valehdella, että tuo keskimmäinen on tässä välissä täyttänyt sen kolme, jotta saadaan maksaa hänenkin ruokansa kun sinne mennään uudestaan :D :D :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jojo";24869704]Sanoisinko, että epätyypillinen tuo ongelma :D[/QUOTE]

Joo, niin taitaa olla.

Mä en MILLOINKAAN mene sanattomaksi, mutta tuossa kohtaa mä olin sanallisesti niin solmussa, ettei ole tosikaan. Mä vaan pällistelin sitä tarjoilijaa suu auki :O :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24869712:
Mitä sä nyt tuon täällä kerroit?! KOhta on kaikki palstan eukot syöttämäs lounaspaikossa ilmaiseksi jälkikasvuaan, ja palsta täyttyy aloituksista "miksi mun piti maksaa, kun vaan lapsen tähteet söin?" Muistelee yhtä legendaarista aloitusta..:D

Mä luulen, että melko pian ne alkaa sitten siinä kohtaa laskuttamaan myös niistä alle 3v ikäisistä, jotka syövät ilman maksavaa aikuista. Ja mun mielestäni se olisi se oikea tapa ihan oikeastikin.

Kun eihän se VOI mennä noin. Kun eihän tuossa ole mitään järkeä!

Joskin se pitää kyllä nyt sanoa, että meistä he saavat takuuvarmasti jatkossa (maksavan) asiakkaan. Ja meinaan viedä sinne kaikki mummit ja kummitkin, jos ollaan liikenteessä ja nälkä yllättää :)

Mä luulen, että melko pian ne alkaa sitten siinä kohtaa laskuttamaan myös niistä alle 3v ikäisistä, jotka syövät ilman maksavaa aikuista. Ja mun mielestäni se olisi se oikea tapa ihan oikeastikin.

Kun eihän se VOI mennä noin. Kun eihän tuossa ole mitään järkeä!

Joskin se pitää kyllä nyt sanoa, että meistä he saavat takuuvarmasti jatkossa (maksavan) asiakkaan. Ja meinaan viedä sinne kaikki mummit ja kummitkin, jos ollaan liikenteessä ja nälkä yllättää :)

Niin, että ehkä siinä sittenkin oli järkeä ;)

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="vieras";24869733]herää myös vahvana kysymys, miksi et itse ottanut vaikka kahvia ja pullaa tms? että olisit nyt edes jokusen euron jättänyt kyseiseen paikkaan...[/QUOTE]

En juo kahvia (enkä teetä), ja olen tosiaan nyt pudottanut reilut 11 kiloa ja samanverran on vielä edessä, eli mitkään pullat ei nyt tähän hätään ihan oikeastikaan ole vaihtoehto.

Mutta olemme tosiaan menossa sinne koko perheen voimin, ikäänkuin kiitokseksi. Ja meinasin, että viedään samalla kortti ja kukka.

En juo kahvia (enkä teetä), ja olen tosiaan nyt pudottanut reilut 11 kiloa ja samanverran on vielä edessä, eli mitkään pullat ei nyt tähän hätään ihan oikeastikaan ole vaihtoehto.

Mutta olemme tosiaan menossa sinne koko perheen voimin, ikäänkuin kiitokseksi. Ja meinasin, että viedään samalla kortti ja kukka.

no tossa kortissa ja kukassa nyt ei enää ole järjen hiventäkään. todennäköisesti kuvittelisin että tilanne on se, että vuorossa on ollut uusi työntekijä / harjoittelija joka ei kyennyt soveltamaan alle 3 vuotiaiden lasten ilmaista ruokailua tilanteeseen jossa alle 3 vuotias lapsi on myös AINOA ruokailija. Paikan omistaja tuskin sallisi noin älyvapaata käytöstä. Tämä on minun oletukseni, mutta älä nyt hyvä ihminen mitään kukkia rupea sinne roudaamaan.

No ehkä tuo kortti, kukka systeemi on vähän liikaa tässä tilanteessa...:D

Ja ehkä tuo kyseinen taktiikka TODELLAKIN toimi, kun sillä pikku lapsen ilmaisella ruoalla saavat houkuteltua moninkertaisen asiakasmäärän (siis kun viet kaikki sinne uudelleen)..;)

[QUOTE="vieras";24869786]no tossa kortissa ja kukassa nyt ei enää ole järjen hiventäkään. todennäköisesti kuvittelisin että tilanne on se, että vuorossa on ollut uusi työntekijä / harjoittelija joka ei kyennyt soveltamaan alle 3 vuotiaiden lasten ilmaista ruokailua tilanteeseen jossa alle 3 vuotias lapsi on myös AINOA ruokailija. Paikan omistaja tuskin sallisi noin älyvapaata käytöstä. Tämä on minun oletukseni, mutta älä nyt hyvä ihminen mitään kukkia rupea sinne roudaamaan.[/QUOTE]

Mä itseasiassa luulen, että kyseessä oli paikan omistaja. Varma en tietenkään voi olla, mutta mä saan sen kyllä selville :)

Kukka ja kortti on varmasti hyvä idea. Kuka ei pitäisi siitä, että kiitetään hyvästä asiakaspalvelusta (jota se kohtaaminen oli siis muiltakin osin)?

Ja jos kyseessä nyt tosiaan sitten on jonkun uuden työntekijän moka, niin eikö se kuitenkin ole sitten opulta hyvä juttu...me kun tullaan uudelleen ja varmasti vielä useamman kertaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24869796:
Mä en muista aloittajaa, tai otsikkoa, mutta joskus oli ketju, jossa ap oli ylen hämmästynyt, kun joutui maksamaan lounaansa tms, kun söi "vaan tähteet" lautaselta.

Kuulostaa...värikkäältä :D

Kuulostaa ihanalta ja hyvältä palvelulta ja siinä on kyllä ideaa. Yksi ilmainen ruoka taaperolle tuo mukanaan monta maksavaa aikuista.
Ja on ihana idea viedä kukkanen. Oli kyse mistä tahansa, hyvästä palvelusta voi ja kannattaa kiittää.
Ihme kommentteja täällä taas. Varmaan samat joiden mielestä kaikenlainen ihmisten muistaminen on tyhmää.

Ei siinä nyt mitään väärinkäsitystä täydy olla, ei hyvä palvelu ole aina vanhinko, ei edes Suomessa. Itse olin kerran pitkän ajomatkan aijaksi varannut itselleni eväät, joita söin matkalla, siinä toivossa ettei tarvitsisi pysähtyä, ettei lapsi heräisi kesken matkaa. Tyttö kuitenkin heräsi, kun olin itse juuri syönyt evääni, joten pysähdyin lämmittämään lapselle ruokaa erääseen ravintolaan. Kun kysyin mahdollisuutta lämmittää purkkia, niin tarjoilija sanoi että heillä olisi kyllä ihan "kunnon" ruokaakin tarjolla pikkuiselle, ja kun siinä kaivelin lompakkoa esille sanoi tarjoilija että pikkulapset syövät ilmaiseksi. Yritin siinä itsekin selitellä että en aio ottaa itselleni mitään, koska juuri söin, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. :) Loppujen lopuksi niitä ihmisiä jotka käyvät syöttämässä lapsilleen ilmaista ruokaa on niin vähän, että sillä ei ole ravintolan kannalta mitään meritystä, noutopöydissä on aina ylimääräistä, asiakas saa hyvän mielen ja tulee toistekin. Aina sillon tällöin yllättyy iloisesti! :)

Yhteistyössä