Mä olen aivan huolesta soikeena vaikka koitan takoa järkeä päähäni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Niin voiko se olla vaikka appendisiitti? Kun mä en tiedä voiko se aikuisella olla, ainakin tunnen 16v poika kenellä se puhjenut, muta se on melkein varaton juttu

Ei umpparintulehdus ole tosiaan vaaraton juttu. Puhkeaminen tarkoittaa sitä että suolen sisältöä pääsee vatsaonteloon ja jos sitä ei hoideta nopeasti, se aiheuttaa peritoniitin joka kyllä voi johtaa kuolemaankin.

Mies on edelleen Tyksissä ja tutkimuksia kait tehdään lisää. Nyt on tähän mennessä selvinnyt että tulehdusarvot on koholla, mutta ei viittaa umpisuolentulehdukseen. Muita tuloksia ei vielä ole tullut. Eli edelleen sangen epäselvää missä vika :(.

Meillä on esikoisella suunnaton pelko että meistä jompikumpi, minä tai mies, kuollaan. Hänellä on tuo pelko ollut jonkin aikaa jo erittäin voimakkaana ja poikaa itkettää asia usein. Koitan nyt olla niinkuin mitään ei oliskaan, en todellakaan voi kertoa pojalle että isänsä on sairaalassa. Onneksi miehellä on joulujuhlat tänään työnsä puolesta. Tai siis olis ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kyllä mun mieheni ainakin olis iloinen, jos menisin hänen luokseen vastaavassa tilanteessa.

Ymmärrätkö, että miehelle tehdään tutkimuksia? Tuskin hänen luokseen edes pääsee just nyt.

Ja se oli tosiaan miehen oma toive ettei mennä sinne. Ihan jo senkin takia että tuo esikoinen on todella herkkä, tekis älyttömän vaikeeta hänelle nähdä isänsä tuolla. Ja kuopus 1v5kk on äärettömän vilkas tapaus, jonka perässä saisi juosta koko ajan ja silti hän onnistuisi (kuten aina) tekemään tuhojaan.

Eli on kyllä järkevämpää että me odotetaan täällä kotona poikien kanssa.

Mun ystävälläni, nuorella miehellä, oli pari vuotta sitten umpisuolentulehdus. Se alkoi just kivulla, joka ei ollut kauhean paha ja sitten hän meni ihan sairaalaan ja sielläkin vaan eka tutkittiin ja mietittiin, että tulehdusarvot on kyllä koholla, mutta eivät kuitenkaan lähteneet umpparia leikkaamaan. Lopputulos oli tietty se, että umppari oli tulehtunut ja pääsi puhkeamaan kun eivät mitään tehneet ja hän sai vatsakalvontulehduksen ja makas sairaalassa ainakin kuukauden, mutta onneksi selvisi sitten.

Mutta tsemppiä sulle, toivotaan että saavat tutkittua ja en kyllä usko mihinkään syöpään tms. Ja varmaan parasta että olet kotona lasten kanssa ja miestä tutkitaan sairaalassa rauhassa ja menette sitten käymään kun tilanne rauhoittuu ja asiat selviää. Pääasia että hän on nyt hoidossa ja asiat etenee.

Kyllä mun mieheni ainakin olis iloinen, jos menisin hänen luokseen vastaavassa tilanteessa.

Ymmärrätkö, että miehelle tehdään tutkimuksia? Tuskin hänen luokseen edes pääsee just nyt.
Ymmärryksessäni ei ole vikaa, mutta kyllä minä istuisin jossain lähistöllä oven takana.

Ymmärryksessäni ei ole vikaa, mutta kyllä minä istuisin jossain lähistöllä oven takana.

Mitä se auttaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Mitä se auttaisi?

Ei se mitään auttais.
Ja en minäkään istuis, ainakaan kahden pienen lapsen kanssa. Ilman lapsia olis toinen tilanne.

Mies soitti äsken. Kaikki koetulokset oli hyviä, ainoa mikä oli koholla on nuo tulehdusarvot. Mies pääsee siis kotiin. On kuulemma 2 päivää Tyksin potilaana, eli jos kuume nousee tai vointi huononee, niin sitten takaisin. Muussa tapauksessa jää kaiketi mysteeriksi mikä miestä vaivaa :/ . Helpottava tieto tottakai, mutta silti harmittaa että vaivan syytä ei löytynyt.

Kiitos kaikille tsemppaajille ja "hengessä mukana" olleille. On lämmittänyt mieltä lukea viestejä ja ne on kyllä rauhoittanut mun mieltänikin.

Toisaalta tämä ketju muistutti taas mua siitä että tällä palstalla todellakin pyörii ties minkälaisia sekopäitä. Pistää taas miettimään josko palstailisi vaan vieläkin vähemmän ja paljastaisi entistä vähemmän asioitaan. Harmittaa että joskus olen ollut palstan suhteen sangen sinisilmäinen. Kiitos siis myös vähemmän empaattisista viesteistä, muistuttaapa vaan että täällä kulkee porukoita joiden päät lyö tyhjää vaan. Päässä soi vaan PLIM PLOM ja niin edelleen...

Divertikuliitti aiheuttaa vatsakipuja ja kuumetta.
http://www.poliklinikka.fi/?id=5953106&page=4629174

Oma mieheni on käynyt vatsaongelmien vuoksi useamman kerran sairaalassa. Hänellä on diverkuliiitti. Kananmunia hän ei siedä. Niistä tulee kuume. Stressi on myös pahasta. Jos on jotain isompia huolenaiheita, niin vatsavaivat ovat odotettavissa. Parhaan avun hän on saanut yksityisen puolen erikoislääkäreiltä. Työterveyslääkäristä ei ollut ollenkaan apua, päinvastoin. Sairaalastasta saatu apu on ollut lähinnä kipulääkitystä, lepäilyä ja perustutkimuksia. Kun oireet ovat menneet ohi, on kotiutettu ilman tietoa, mistä vaivat aiheutuvat, koska mitään ei ole löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Divertikuliitti aiheuttaa vatsakipuja ja kuumetta.
http://www.poliklinikka.fi/?id=5953106&page=4629174

Oma mieheni on käynyt vatsaongelmien vuoksi useamman kerran sairaalassa. Hänellä on diverkuliiitti. Kananmunia hän ei siedä. Niistä tulee kuume. Stressi on myös pahasta. Jos on jotain isompia huolenaiheita, niin vatsavaivat ovat odotettavissa. Parhaan avun hän on saanut yksityisen puolen erikoislääkäreiltä. Työterveyslääkäristä ei ollut ollenkaan apua, päinvastoin. Sairaalastasta saatu apu on ollut lähinnä kipulääkitystä, lepäilyä ja perustutkimuksia. Kun oireet ovat menneet ohi, on kotiutettu ilman tietoa, mistä vaivat aiheutuvat, koska mitään ei ole löytynyt.

Kiitos linkistä :flower: . Kuulostaa kyllä sangen osuvalta, ainoastaan iän puolesta ei sovi, mutta eihän sitä ole sanottua että voisi olla nuoremmallakin. Samoin selostuksesi sopii hyvin myös miehen oireisiin. Stressiäkin riittää tällä hetkellä sekä työn että rakentamisen puolesta. Pitääkin näyttää tuo linkki miehelle, kiitos vielä kerran :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voisivat olla divertikkeleitäkin: http://www.poliklinikka.fi/?page=1797825&id=0959855

Jaksamista sinne teille, potilaalle ja sinulle =)

Tässä näemmä samasta asiasta. Kiitos tästäkin :flower: . Kiitos myös jaksamis- toivotuksista :hug:

Yhteistyössä