Mä luulin et pojalta loppuu happi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hampaidenpesun kaa oli taas ongelmia ja just kun viimeset hampaat pestyä, niin poika 2,5v sai aivan hysteerisen itkukohtauksen ja huus, mut mitään ääntä ei tullut, kun tuntuu ettei henki kulkenu. Sätki ja tuntu, et silmätkin alko pullistua päästä ja huulet sinertää. Yritin rauhoitella ja huutaa, et hengitä välillä.
Sit kun se huuto lopulta tuli ulos, niin kaikki oli taas ihan ok.

Mä pelästyin ihan hirveesti ja vieläkin tuntuu tosi pahalta.
Toi tilanne ei kestäny kun 10 sekunia, jos sitäkään, mut tuntu vaan ikuisuudelta.

Mikähän se oli?

Ei se oo vaarallista että huutaa niin ettei ehdi hengittää. Tarpeeksi kauan kun on hengittämättä niin lähtee taju ja sitten taas henki kulkee. Kamalan näköistä kylläkin, tuo meidän kuopus sai juurikin noita affektikramppeja pienempänä, nyt ei ole tullut vähään aikaan. Ja tietty lapsesta pitää pitää kiinni ettei kaadu jos se taju lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ei se oo vaarallista että huutaa niin ettei ehdi hengittää. Tarpeeksi kauan kun on hengittämättä niin lähtee taju ja sitten taas henki kulkee. Kamalan näköistä kylläkin, tuo meidän kuopus sai juurikin noita affektikramppeja pienempänä, nyt ei ole tullut vähään aikaan. Ja tietty lapsesta pitää pitää kiinni ettei kaadu jos se taju lähtee.

Joo toi on tosi hurjan ja pelottavan näköistä! :/ Yhdellä tutulla perheellä on poika joka saa noita "kohtauksia".

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
allergiakohtaus?
jollekin aineen osalle hammastahnassa

Ei kyllä tätä samaa tahnaa on käytetty jo pitkä aikaa, eikä mitään ongelmaa oo ennen ollu. Tais olla toi affektikramppi, googletin siitä tietoa.
Tosi paha olo vieläkin, vaik kaikissa jutuissa lukikin, et olis vaaraton... :(

Meillä kans lapsi vetää itsensä siniseksi itkiessään. Silloin varsinkin kun on tosi kyseessä. Tai jos alkaa yskiä yöllä. pitääkin aina vähän katsoa perään että ei lapsi ihan tainnu.
On joskus ollut jopa niin paha kohtaus, että 112:een on soitettu ja ambulanssi tilattu.

Mitään vikaa ei lapsessa ole, tämä on ominaisuus jonka kanssa pitää oppia elämään. Tarttee vähän tarkempaa silmälläpitoa, mutta muuten elämä on normaalia.
Ja meillä nämä kohtaukset voivat kestää minuuttejakin.

Ainoa mikä voisi olla selityksenä on löysä kurkunpää, mutta sen näkisi vasta tähystyksessä. Sekin kyllä helpottuu iän myötä.

Mä oon allerginen hammastahnoille missä on mukana piparminttua, mulla salpautuu hetkellisesti henki ja tuntuu siltä kuin mitään ei voisi niellä. Tosin en tiedä miten paljon piparminttua juuri lasten hammastahnoissa.

Yhteistyössä