mä luulen että nykyajan isot erotilastot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko purkaá ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko purkaá ajatuksia

Vieras
johtuu siitä että on tosi paljon näitä vanhemmalla iällä lapsia tehneitä korkeasti kolututettuja kestovaippailumammoja, jotka tekee aivan kaikki vauvan ruoat itse, imettää 4vuotiaiksi, ei ole lapsestaan hetkeäkään erossa ennen kuin lapsi menee kouluun, alkoholi on totaalikiellossa, myös seksi on yliarvostettua..kuka mies sellaista jaksaa katsella.. höösätään vaan niin perkuleesti sitä lasta ja kaikenmaailman muskareita mammakerhoja ja vertaillaan pilttien painonnousuja. huoh.. sori jos suututin nyt jonkun, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Mä oon sitä mieltä, että ne johtuu siitä, että entisaikoina se eroaminen ei ollut hyväksyttävää. Vieläkin on näitä ihmisiä, joiden mielestä avioliitto on pyhä ja pettäminenkin pitäisi antaa anteeksi... No joo, pitikö se pettävä puoliso sitä avioliittoa pyhänä pettäessään?

Ajat muuttuu.

Tukinpa mieluisampi vaihtoehto vaimoksi olisi monellekaan tyhjäpää,kertakäyttövaippoja käyttävä,viinaanmenevä saarioisen eineslaatikot aina ruokapöytään tökkäävä emäntä.
Lisäksi vielä lapsista viisveisaava naikkonen.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Tukinpa mieluisampi vaihtoehto vaimoksi olisi monellekaan tyhjäpää,kertakäyttövaippoja käyttävä,viinaanmenevä saarioisen eineslaatikot aina ruokapöytään tökkäävä emäntä.

niin ääripäästä ääripäähän. kultaista keskitietä ei ole. joko olet hysteerinen yliäiti tai sitten einesmamma. mä olen kin sit ihan outo tapaus kun meillä tehdään ruokaa, alkoa käytetään pari kertaa vuodessa, kertisvaippojakin kyllä käytin..no imetin kyllä lasta vuodenvanhaksi, vauvansoseita tein joitakin itse, mutta kaupastakin ostin. jaainiin, meillä harrastetan seksiäkin usein..ja rakastetaan toinen toistamme..meillä on myös omat ystävät ja harrastukset.

Ihan vapaasti saat olla tuota mieltä. Mä en ole kanssasi lainkaan samaa mieltä, en edes vähää. :) Enkä ehkä ymmärrä mistä tuo aggressiosi johtuu. Mutta siitä vaan, saat olla mitä mieltä haluat.

Mä taas luulen, että nykyajan suuret eroluvut johtuu siitä, että nykyään on sosiaalisesti hyväksytympää erota kuin ennen. Olen varma että paljon, tosi paljon, niitä eroja olisi ollut ennenkin jos eroamiseen ei olisi liittynyt stigmaa. Onneksi nykyään on näin eikä tarvitse jäädä suhteeseen, jossa ei olla onnellisia.

Josko aloitus ei osunut omalle kohdalle niin eikös sitä voisi osata vähän lukea rivien välistä mitä ap tarkoitti? Eiköhän ajatus ollut juuri tuo minkä joku muukin laittoi: Pitää vain pyrkiä niin täydelliseen äitiyteen, että muu elämä ympäriltä unohdetaan kokonaan.

Mä taas luulen että kyse on ennemminkin siitä että ajan myötä ero ei enää häpäise puolta sukua, eikä ole sen myötä mikään pakko elää huonossa suhteessa. Toisinaan näitä helpolla luovuttajiakin näkyy, eli ei vaan voida katsoa sinne peiliin vaan puoliso on paska, vaikka totuus olisi jotain muuta,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Josko aloitus ei osunut omalle kohdalle niin eikös sitä voisi osata vähän lukea rivien välistä mitä ap tarkoitti? Eiköhän ajatus ollut juuri tuo minkä joku muukin laittoi: Pitää vain pyrkiä niin täydelliseen äitiyteen, että muu elämä ympäriltä unohdetaan kokonaan.

hyvin kirjoitit tuon " Pitää vain pyrkiä niin täydelliseen äitiyteen, että muu elämä ympäriltä unohdetaan kokonaan" kaikki johtaa kaikkeen!kun tuo muu elämä unohtuu niin jäljelle jää vain lapset.

Ihan vapaasti saat olla tuota mieltä. Mä en ole kanssasi lainkaan samaa mieltä, en edes vähää. :) Enkä ehkä ymmärrä mistä tuo aggressiosi johtuu. Mutta siitä vaan, saat olla mitä mieltä haluat.

Mä taas luulen, että nykyajan suuret eroluvut johtuu siitä, että nykyään on sosiaalisesti hyväksytympää erota kuin ennen. Olen varma että paljon, tosi paljon, niitä eroja olisi ollut ennenkin jos eroamiseen ei olisi liittynyt stigmaa. Onneksi nykyään on näin eikä tarvitse jäädä suhteeseen, jossa ei olla onnellisia.

en mä mitenkään agressiivinen ole :O ihmetyttää vaan kun tätäkin palstaa lukee, että onko muuta elämää enään olemassa kun se lapsi?!! ja sitä ihmettelen että miksi sitä täytyy nostaa itseään jalustalle ja odottaa jotakin vuoden paras mamma palkintoa kun rääkkää itsensä ja parisuhteensa hengiltä tekemällä kaiken aivan kuten kirjoissa sanotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

en mä mitenkään agressiivinen ole :O ihmetyttää vaan kun tätäkin palstaa lukee, että onko muuta elämää enään olemassa kun se lapsi?!! ja sitä ihmettelen että miksi sitä täytyy nostaa itseään jalustalle ja odottaa jotakin vuoden paras mamma palkintoa kun rääkkää itsensä ja parisuhteensa hengiltä tekemällä kaiken aivan kuten kirjoissa sanotaan.

Täällä kirjoittelee paljonkin aivan fiksuja ihmisiä, eikä voi niputtaa useita eri aloituksia yhteen tuolla tavalla. Ei voida sanoa, että kestovaippailijat ovat vaikkapa juuri niitä joiden suhde kärsii ja jotka tekee sitten aiheesta aloituksia. Mä en ole huomannut mitään tuollaista kuin mistä puhut.

Toisekseen täällä kirjoittelee ihmiset suurelta osin lapsiin liittyvistä aiheista, kun tämä on tällainen LAPSIIN liittyvä palsta. Joten ehkä saa kuvan että naisten elämää on pelkkää vanhemmuutta.

en mä mitenkään agressiivinen ole :O ihmetyttää vaan kun tätäkin palstaa lukee, että onko muuta elämää enään olemassa kun se lapsi?!! ja sitä ihmettelen että miksi sitä täytyy nostaa itseään jalustalle ja odottaa jotakin vuoden paras mamma palkintoa kun rääkkää itsensä ja parisuhteensa hengiltä tekemällä kaiken aivan kuten kirjoissa sanotaan. [/quote]

tervettä on että on muutakin elämää kuin lapset.tää on mun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja -----:

niin ääripäästä ääripäähän. kultaista keskitietä ei ole. joko olet hysteerinen yliäiti tai sitten einesmamma. mä olen kin sit ihan outo tapaus kun meillä tehdään ruokaa, alkoa käytetään pari kertaa vuodessa, kertisvaippojakin kyllä käytin..no imetin kyllä lasta vuodenvanhaksi, vauvansoseita tein joitakin itse, mutta kaupastakin ostin. jaainiin, meillä harrastetan seksiäkin usein..ja rakastetaan toinen toistamme..meillä on myös omat ystävät ja harrastukset.

Aika keskitietä meilläkin mennään.Uskoisin.
Luin tuon aloituksen itselleni huonolla hetkellä,että äkkiseltään kirjoitin mitä mieleen paukahti.
Meillä on kahdella käytetty kertiksiä ja kuopuksella kokonaan kestoja.
Valmis soseita vähän.
isommassa perheessä luonnollisesti tehdään kotiruokaakin joten valmissoseiden osto ei tarpeellista.
Siiderikin tai viini joskus maistuu jne.parisuhdetta unohtamatta.
No...ei erotilastoja toivottavasti rikastutetakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

tervettä on että on muutakin elämää kuin lapset.tää on mun mielipide.[/quote]

Tähän sen verran, että en nyt suuressa mittakaavassa ole havainnut tällä palstalla itsensä jalustalle asettamista. Toinen seikka on se, että minä seuraan täällä lapsiaiheisia keskusteluja (toki hieman muitakin) ihan sen vuoksi ,että tämä on lapsiaiheinen sivusto noin muutenkin. Käsityösivustoilla keskustelen käsitöistä, enkä lapsista, ja toisinpäin, kolmannella sivustolla opiskelusta.

Että kyllä sitä on muutakin elämää, mutta voisihan esimerkiksi se opiskelusivustojen tekstejä seurannut kysyä, eikö ole muuta elämää kuin opiskelu?

Yhteistyössä