Mä kiusaan kälyjäni täällä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heh

Vieras
Tai kahta kälyä, yhtä miehen serkun vaimoa :). Meinaan kun ollaan täällä miehen kotikaupungissa, niin otan piruuttani matkaan tenaville kaikkein erikoisemmat ja kalleimmat vaatteet, mitä kaapista löytyy.

Nuo äidit voisivat itse ostaa samoja (siis tulojensa perusteella), mutta eivät viitsi tai tajua. Kaupasta ei ehkä löydy täältä maalaiskaupungista kaikkea, mutta netti on heilläkin.

Sitten meidän 2 tytön vaatteet on täällä nähtävyys, joka päivä ihmettelevät vaatteitaan. Oltiin lauantaina täällä häissä ja tytöillä oli toisella catiminia ja toisella kenzon mekko. Muutenkin en edes vahingossa ota mukaan mitään arkista hm/lindex-ym. t-paitaa. Noita muita äitejä shokeraa, että meillä on tytöillä monen kympin t-paidat päällä, kun "eihän ne mitään itse niistä ymmärrä, tokmannista saa yhtä hyviä" :). Tytöt ovat itse 4 ja 6 v.

Ollaan myös hotellissa yötä eikä missään hiton siskonpedillä jonkun olkkarissa. Tai edes vierashuoneessa jonkun nurkissa.

Halvat on huvit :). Vaatteilla koreilen täällä ihan siksi että heitä se järkyttää. Tykkään kauniista vaatteista. Hotellissa asutaan ihan vinkiksi, että meillä Helsingissäkin käydessä voisi ottaa hotellihuoneen eikä tunkea meille täysihoitoon viikoksi. Plus halutaan omaa rauhaa kumminkin.

Hyh, eivät he noin pinnallista materialistia huolisikaan nyrpistelemään nenäänsä omiin nurkkiinsa. Sori vaan, mutta vaikutat toooodella turhalta ihmiseltä. :whsitle:

Mä en noista kälyistä ja muista välitä. Ovat typeriä ihmisiä, pikkusieluisia ja kyttääjiä isolla K:lla. Kaikesta kysyvät hinnat, esim. paljon meidän kissa maksoi.

Kiusaan siis siksi noilla vaatteilla, kun kerran vuosia sitten huomasin, että heillä on tämmöinen heikko kohta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Hyh, eivät he noin pinnallista materialistia huolisikaan nyrpistelemään nenäänsä omiin nurkkiinsa. Sori vaan, mutta vaikutat toooodella turhalta ihmiseltä. :whsitle:

Kyllä huolisivat, joka kerta kauhistelevat sitä hotelliakin. Kun sehän maksaa. He matkailevat oikeasti tyyliin termarissa kahvit ja korissa pullat ja syövät ne jossain tien laidassa levähdyspaikalla... siinä heidän lomamatkansa.

Hmm, ovatko he sitten jotenkin erityisen merkkitietoisia? Koska mä en tunnista katukuvasta kuin Marimekon unikon ja jokapoika paidan, muut vaatteet voi olla sitten halpa-hallista ostettua tai muuta.

Ja sä siis halveksut heitä, koska heillä ei ole rahaa käytössään niin paljon kuin sulla? Siltähän tuo kuullostaa. Että katsokaa nyt ja kadehtikaa, köyhät!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm, ovatko he sitten jotenkin erityisen merkkitietoisia? Koska mä en tunnista katukuvasta kuin Marimekon unikon ja jokapoika paidan, muut vaatteet voi olla sitten halpa-hallista ostettua tai muuta.

Mä en tiedä edes jokapoikaa, Marimekon unikko on ainut minkä mun puusilmä tunnistaa. Että ties kuinka kalliita kuteita munkin tuttujen lapsilla/tutuilla on päällä, ei voi tietää :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä huolisivat, joka kerta kauhistelevat sitä hotelliakin. Kun sehän maksaa. He matkailevat oikeasti tyyliin termarissa kahvit ja korissa pullat ja syövät ne jossain tien laidassa levähdyspaikalla... siinä heidän lomamatkansa.

Se on heidän elintapansa. Tsiisus!

Kyllä he näyttää tunnistavan, esim. me&i-paidoista kohkaavat että kuinka raskit laittaa noin paljon lapsen t-paitaan ja näyttävät tunnistavan noita "oikeita" merkkejäkin. Enemmän ovat merkkitietoisia kuin mä. Mä oon ostanut ulkonäön perusteella vaatteita (myös ketjuista) ja kaikkia merkkejä en itse edes oo tiennyt, kunhan oon katsellut liikkeessä tai nettikaupassa että kivan näköinen ja sitten katsonut että jaa tämmöinen merkki.

Ja sä siis halveksut heitä, koska heillä ei ole rahaa käytössään niin paljon kuin sulla? Siltähän tuo kuullostaa. Että katsokaa nyt ja kadehtikaa, köyhät!

Kyllä heillä on varaa ja rahaa. Mutta pitää vaan pihstellä. Ei voi yhtään elää ja käyttää rahaa huvitteluun. Hienot autot on kaikilla, se on tärkeää. Kaikilla omakotitalot. Eivät oo köyhiä.

Myös lapsen harrastukset on kestokauhistelun aihe. Heillä ei oo suurperheitä, 1-2 lasta. Yhdelläkin perheellä 1 lapsi ei pääse judoon, kun se on niin kallista. Äiti kertoi eilen. Kysyin mitä se maksaa (ei oo mitään käsitystä). No oliko se nyt 100 e koko vuosi... Sanoin että tyttöjen musiikkiharrastuksetkin maksavat noin 200 vuosi+ soittimet (kantele + piano) päälle. Kauhisteli sitäkin. En voinut olla sanomatta että joillakin voi olla uusi mersu, mutta ei rahaa lapsen harrastukseen ja toisella voi olla 7 v vanha opel ja lapset saa harrastaa :). Äiti ei sanonut mitään.

Se on heidän elintapansa. Tsiisus!

Niin, melko ikävä elämäntapa.

Kyllä heillä on varaa ja rahaa. Mutta pitää vaan pihstellä. Ei voi yhtään elää ja käyttää rahaa huvitteluun. Hienot autot on kaikilla, se on tärkeää. Kaikilla omakotitalot. Eivät oo köyhiä.

Niin? Miks sitten pitäis ostaa merkkivaatteita? Omiapahan ovat rahansa. Eivät kuulu sulle pätkääkään. Miks ihmeessä ne lasten vaatteet sua häiritsee?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Millä lailla luulet noiden vaatteiden "kiusaavan" kälyjäsi? Annat vaan itsestäsi tietynlaisen kuvan...

Tai sitten kälyt vie ap:ta kuus-nolla :D

Mä oon ne tuntenut 14 v. Tasan ovat tuollaisia. Mies varoitti noista jo etukäteen.

Ne vaatteet ei muuten niin paljon kiusaa, mutta se raha, mikä on niihin mennyt, kiusaa. Mun mies on nuorin veli ja noilla on vanhempia lapsia kuin meidän. Kun saatiin esikoinen kävivät neuvomaan, että ostaa vaan jotain halpishaalaria ja kuriksia. Meillä on kyllä kosteussuojavaatteetkin. Nekin vaivaa noita.

Mä oon joskus keskustellut ja sanonut että musta on kivaa kun on kauniit vaatteet ja käytännölliset ulkovaatteet ja kiertäähän ne meillä 2 lapsella + senkin jälkeen ne voi myydä hyvällä hintaa pois. Mutta he on niin pihejä.

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Niin? Miks sitten pitäis ostaa merkkivaatteita? Omiapahan ovat rahansa. Eivät kuulu sulle pätkääkään. Miks ihmeessä ne lasten vaatteet sua häiritsee?

Ei tarvi ostaa. On meilläkin ihan hm-lindex-ym. vaatetta.

Mutta he tekevät meidän tyttöjen vaatteista aina numeroa, kauhistellen ja aina kysyvät hintaa. Sen takia en piruuttanikaan ota yhtäkään "tavis"vaatetta tänne mukaan :).

No eiköhän jokainen saa tehdä tai olla tekemättä rahoillaan, mitä tykkää. Miksi se sua häiritsee, jos he eivät halua tuhlata?

Ei haittaa. Paitsi oikeasti suretti sen tytön puolesta, joka sinne judoon ei pääse.

Mutta heitä haittaa, että meillä käytetään rahaa vaatteisiin ja lapset saa harrastaa. Meidänkin pitäisi kulkea termarin kanssa jne.

Mieskin laittoi nyt häissä vettä myllyyn, sanoi siinä kun kävivät hypistelemässä tyttöjen mekot että niin, XXXXX(=mä) osaa kyllä aina ostaa niin nätit vaatteet noilla tytöille.

Mä voisin kanssa tehdä noin :D
Tosin en siksi että se kiusaisi ketään vaan ihan siksi että on ihanaa pukea lasta reissuun parhaimpiinsa, tehdä reissusta erikoinen ja tärkeä ja muistettava matka. Ja hotellissa voisin olla ihan vaan siksi että on välillä jotakin luxusta.
Mä nautin niistä vähistä materialistisista jutuistamihin mulla yleensä koskaan on varaa, ihan täysillä. Mua on kauhisteltu kun lapset on olleet hiekkalaatikoilla tai syöneet jäätelöä hienossa vaatteissa, mut mitä sitten...on meillä pesukone ja parempihan niitä vaatteita on käyttää kuin riiputtaa kaapissa jemmassa missä ne vaan menee pieneks.

Ja meillä lapsetkin on jo oppineet näitä pieniä nautintoja...tyttö säästää saadakseen juuri tietyn polkupyörän koska se on niiiiiiin ihana. Muu ei kelpaa vaan on mielellään tämän kesän vanhan pikkupyörän varassa, kunhan vaan saa sen ihanimman minkähaluaa...ja teinipoika pitää päällään sitä kalleinta paitaa, mihin sai rahansa riittämään ja muistaa valittaa heti jos en sitä ole pessyt :D
Mies on ollut aina sellanen "kyllä tää mulle välttää" ja " lenkillä hikistyy niin laitetaan huonoimmat päälle"-tyyppi, mutta sekin on pikkuhiljaa saanut tästä ajatuksesta kiinni ja nauttii nyt lenkkeilessäänkin uusista juoksuhousuista ja kengätkin tuli ostettua ihan muualta kuin erikoistarjouksesta.

Harmi ettei oo vaan enempää rahaa että vois luxustella enemmänkin. :saint:

kukaan kysele vaatteiden hintoja ymv., jos on kateellinen niistä. Silloin puhutaan selän takana, muttei varmasti sitä avoimesti näytetä. Eli joko ovat oikeasti huolissaan ap:n rahankäytöstä ja sen järkevyydestä tai sitten yleisesti eivät oikein kannata tuhlailua. Toisaalta pientä ristiriitaa kyllä osoittaa tuo merkkitietoisuus ja hienot autot ymv. Joku ei nyt täsmää.

No huh. Onneksi meillä on ihan tavallinen suku, ketään ei kiinnosta mitä muilla on päällä tai miten muut rahojansa käyttää. En kyllä jaksaisi olla noin lapsellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Mä voisin kanssa tehdä noin :D
Tosin en siksi että se kiusaisi ketään vaan ihan siksi että on ihanaa pukea lasta reissuun parhaimpiinsa, tehdä reissusta erikoinen ja tärkeä ja muistettava matka. Ja hotellissa voisin olla ihan vaan siksi että on välillä jotakin luxusta.
Mä nautin niistä vähistä materialistisista jutuistamihin mulla yleensä koskaan on varaa, ihan täysillä. Mua on kauhisteltu kun lapset on olleet hiekkalaatikoilla tai syöneet jäätelöä hienossa vaatteissa, mut mitä sitten...on meillä pesukone ja parempihan niitä vaatteita on käyttää kuin riiputtaa kaapissa jemmassa missä ne vaan menee pieneks.

Ja meillä lapsetkin on jo oppineet näitä pieniä nautintoja...tyttö säästää saadakseen juuri tietyn polkupyörän koska se on niiiiiiin ihana. Muu ei kelpaa vaan on mielellään tämän kesän vanhan pikkupyörän varassa, kunhan vaan saa sen ihanimman minkähaluaa...ja teinipoika pitää päällään sitä kalleinta paitaa, mihin sai rahansa riittämään ja muistaa valittaa heti jos en sitä ole pessyt :D
Mies on ollut aina sellanen "kyllä tää mulle välttää" ja " lenkillä hikistyy niin laitetaan huonoimmat päälle"-tyyppi, mutta sekin on pikkuhiljaa saanut tästä ajatuksesta kiinni ja nauttii nyt lenkkeilessäänkin uusista juoksuhousuista ja kengätkin tuli ostettua ihan muualta kuin erikoistarjouksesta.

Harmi ettei oo vaan enempää rahaa että vois luxustella enemmänkin. :saint:

No alunperinhan just tuon takia mä otin mukaan... toki haluan että niitä musta erityisen nättejä käytetään jne. Sitten tuli sivuilmiönä tuo kauhistelu, niin en vahingossakaan enää ota mitään tavis-t-paitaa mukaan, vaikka päiväkodissa ne kyllä käy :). Ihan piruuttani siis.

Ja tää on luksusta meille. Ihan keskituloisia asuntovelallisia ollaan, max kerran vuodessa käydään ulkomaan reissulla jne. Nautin tuosta hotellista sata kertaa enemmän kuin jossain nurkissa pyörimisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
kukaan kysele vaatteiden hintoja ymv., jos on kateellinen niistä. Silloin puhutaan selän takana, muttei varmasti sitä avoimesti näytetä. Eli joko ovat oikeasti huolissaan ap:n rahankäytöstä ja sen järkevyydestä tai sitten yleisesti eivät oikein kannata tuhlailua. Toisaalta pientä ristiriitaa kyllä osoittaa tuo merkkitietoisuus ja hienot autot ymv. Joku ei nyt täsmää.

Niin, kysyvät hintaa aika avoimesti. Meillä ei oo mitenkään rahatilanne huono tai jouduttu ottamaan mitään lisälainaa tai muuta. Ei muuten "pröystäillä".

Niitä vaan pännii kaikki tuhlaus paitsi ne hemmetin autot. Esim. kun tytöillä on "kalliit" pyörät eikä jotkut bilteman tai vastaavan kootut.

Me ollaan tuota mietitty miehen kanssa. Mies ajattelee että ovat jotenkin vanhanaikaisia ajattelussaan, että lapsille välttää huonompikin. Ovat hemmetin uteliaita, siitä tuo kysely.