mä kaipaisin vähän läksytystä ja järjen ääntä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
kyse siitä miehestä jonka tapasin ennen jussia.
on ollut kuivilla huumeista 7v ja katkolla alkosta, nykyään käyttää reseptilääkkeitä hiukan erilailla kun lääkäri määrännyt. Puhuu nyt että lähtee sille toiselle katkolle, mikä onkaan hieno nimi, jossa kaikki lääkkeet puretaan.
Mä jo päätin että olkoon koko äijä ja tehköön mitä haluaa, kuitenkin eilen sen taas tänne pyysin heikkona hetkenä :/
olenko vain niin yksin että otan elämääni kenet vain olemaan lähellä vai muuten vaan pässä vikaa kun edes kuvittelee että tuollaisen miehen kanssa voi kuvitella elämää?

*aina valmiina piiskoineen*

Mutta hei. Entäs, jos nyt vaan otat elämääsi satunnaisesti. Ehkä siitä on etua teille molemmille. Olette, mutta ei niin että siitä olisi edes tarkoitus tulla pysyvää...

En uskaltaisi nojata omina vaikeina hetkinä henkilöön, jolla on tuollainen tausta. Jokainen voi muuttua ja jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden, mutta tämä tapaus ei kuulosta hyvältä. Plääh, kun sinulla itselläsi on ollut paljon surua ja vaikeita hetkiä, niin tarvitsisit ehdottomasti vierellesi vakaamman kallion, johon voi aina luottaa. Näin sanon minä. :hug:

Ite oon ollu "vaan" lääkeriippuvainen, mutta jos taustalla on ensin huumeet, sitten alko ja nyt lääkkeet ni kyseessä on todella riippuvuuksille herkkä ihminen ja jos et jaksa tukea ihmistä vierotuksessa niin unohda hänet. Voin kokemuksesta kertoa, että lääkeriippuvainen on periaatteessa sama, kun huumeriippuvainen. Lääkkeet joita riippuvaiset käyttävät ovat huumausaineiksi luokiteltavia, joten se on aivan sama käyttääkö hän huumeita vai reseptilääkkeitä. Ainoa ero on lääkkeitten laillisuus, mutta vaikutukset on kutakuinkin samat. Sanotaanko, että noin riippuvaisen ihmisen täytyy olla ainakin se lähemmäs vuosi kuivilla, ennenkö häneen voi luottaa, joten mieti tarkkaan jaksatko olla tukihenkilö.

Jos vähänkään kaipaat elämääsi pysyvyyttä ja tasapainoa niin unohda tuo heppu.Olen vuosia seurannut sivusta erään erittäin samankaltaisen tarinan kulkua.Toinen toistaan uskomattomampia tarinoita ja selityksiä on saatu kuulla aiheesta kuin aiheesta.Mihinkään ei voi enää luottaa mitä tuo ihminen sanoo.Toisin sanoen sanoo yhtä ja tekee ihan toista.Syö juuri myös "ainoastaan" noita reseptilääkkeitä ja "välillä vähän" pilveä ja on siis omasta mielestään ihan kuivilla.On muuten ihan helkkarin hurmaava ihminen halutessaan,puhuu ja selittelee ihmisen ihan pyörryksiin jos häntä ei tunne.Harmia tulee tuollaisesta valitettavasti seuraamaan lähes väistämättä.Se on mun mielipide!

Alkuperäinen kirjoittaja Tipi81:
Ite oon ollu "vaan" lääkeriippuvainen, mutta jos taustalla on ensin huumeet, sitten alko ja nyt lääkkeet ni kyseessä on todella riippuvuuksille herkkä ihminen ja jos et jaksa tukea ihmistä vierotuksessa niin unohda hänet. Voin kokemuksesta kertoa, että lääkeriippuvainen on periaatteessa sama, kun huumeriippuvainen. Lääkkeet joita riippuvaiset käyttävät ovat huumausaineiksi luokiteltavia, joten se on aivan sama käyttääkö hän huumeita vai reseptilääkkeitä. Ainoa ero on lääkkeitten laillisuus, mutta vaikutukset on kutakuinkin samat. Sanotaanko, että noin riippuvaisen ihmisen täytyy olla ainakin se lähemmäs vuosi kuivilla, ennenkö häneen voi luottaa, joten mieti tarkkaan jaksatko olla tukihenkilö.

Siis tästä olen NIIN samaamieltä!!

Ootko valmis menemään terapiaan mukaan ja olisko hän valmis ottamaan sut sinne?

Toi on meinaan sellanen koetinkivi ja kertoo paljon siitä onko ihminen edes hetkellisesti tosissaan ja rehellinen itselleen.

Järjen äänellä sanon nyt oman mielipiteeni, että älä ota itsellesi tuollaista kumppania josta et voi olla 110% varma, kun tausta jo kuullostaa hiukan epäilyttävältä. Ajattele nyt ainakin lastasi ellet itseäsi ajattele.

Älä ole liian ankara itsellesi, äläkä miehelle. Mutta kannattaa ehkä välttää rakastumista vielä jokunen aika. Eihän sitä voi koskaan tietää. Mutta totta on tuokin, että ei nuo pahat pojat yleensa ole yhtään sen parempia kun ne kiltit.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
on vaan niin ihanaa kun on joku vieressä kun nukahtaa, joku jolla voi puhua kaiken paskan olonsa ja se ymmärtää oikeasti :/

Samainen ihminen ei kuitenkaan pysty käsittelemään oman pääkoppansa sisältöä vaan ajautuu riippuvuudesta toiseen... "ymmärtäminen" on suhteelinen käsite.

mä tunnustan, heikko hetki ja sieltä tänä aamuna kotiin resusin :ashamed: mutta, miksi en antaisi mahdollisuutta tuolle

Koska se on narkkari ja alkoholisti (vaikkakin toipuva sellainen), lääkeriippuvainen. Eli suomeksi sanottuna Ongelma isolla oolla.
Siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
mä tunnustan, heikko hetki ja sieltä tänä aamuna kotiin resusin :ashamed: mutta, miksi en antaisi mahdollisuutta tuolle

Koska se on narkkari ja alkoholisti (vaikkakin toipuva sellainen), lääkeriippuvainen. Eli suomeksi sanottuna Ongelma isolla oolla.
Siksi.

mika mä olen ketään tuomitsemaan omalla menneisyydelläni ja nykyisyydellläni? jos ihmiset ajattelee noin saan ollakkin vissiin yksin loppuelämän :/

Yhteistyössä