Mä jouduin tänään pieksemään koiraa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hitto vie, vieläkin tosi paha mieli :'( . En vaan osannut muutakaan tehdä. Käveltiin rauhassa koiran kanssa, meidän koira hihnassa. Takaapäin hyökkäsi koira kimppuun, eikä millään jättänyt meidän koiraa rauhaan.

Tempaisin hihnalla (semmoinen fleksi) ensin sitä hyökännyttä koiraa päähän ja karjuin minkä kerkesin. Ei tulosta. Tempaisin uudelleen, mutta eipä auttanut.

En tiedä kauanko koirat tappelivat, mutta varmaan jotain pari minuuttia. Lopulta potkaisin hyökännyttä koiraa kylkeen oikein kunnolla. Ei se ulvahtanut tai muutakaan, mutta lopulta kuitenkin irrotti ja lähti pois. Koitti vielä hyökätä kerran, mutta mä menin meidän koiran eteen seisomaan ja erittäin uhkaavasti karjuin ja ärisin koiralle. Lopulta se lähti pois.

Paluumatkalla mulla oli iso harja mukana, karjuin ja uhosin sen harjan kanssa ja tuo hyökkääjäkoira ymmärsi pysyä kaukana.

Tuo hyökkääjä on tuttu koira, en tiedä mikä siihen meni. Mutta harmittaa kun jouduin käyttämään väkivaltaa :'(

Siis oliko tää hyökkäävä koira vapaana, ilman omistajaa? Pakkohan se on tuommosessa tilanteessa jotenkin koittaa puolustautua, onneksi ei sun päälle käynyt, saatikka että sulla olis ollu lapsi mukana.

Koiran omistaja oli sisällä ja koira on aina vapaana. Tosiaan tuttu koira ja omistaja kyseessä. En vaan ymmärrä mikä siihen meni. Nuo kaksi koiraa (meidän ja tuo hyökkääjä ) ei oo koskaan tulleet hyvin toimeen ja ovat ottaneet aiemminkin vähän mittaa toisistaan. Yleensä kuitenkin niin että kesken leikkien vääntää hetken ja sitten taas jatkaa leikkimistään. Nyt ei kuitenkaan leikitty...

Kerroin kyllä omistajalle miten kävi ja kehotin seuraamaan koiraa ettei sille sattunut mitään. Meidän koiralle ei ainakaan, kumma kyllä, käynyt pahemmin. Egon päälle varmasti otti, mutta se nyt ei haittaa :D

Toimit oikein :hug: ja parhaiten miten siinä tilanteessa pystyit.
Itsekin olen joutunut potkaisemaan vierastaa koiraa suojellakseni omaa puolisokeaa koiraani. Olen kyllä monet kerrat miettinyt, olisiko ollut muuta keinoa tai olisinko voinut toimia toisin. Mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua, kuten ei moni muukaan, jolle olen tilanteen selostanut ja kysynyt miten olisivat toimineet.

:(

Olen joskus kuullut että tappelevat koirat pitäisi erottaa vetämällä ne takajaloista kumoon. (Ei ehkä olisi soveltunut tähän tilöanteeseen)

Olisin itse tehnyt samoin suojellessani omaani. Minulla tosin on niin pieni koira että nostan sen aina syliin uhkaavassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Toimit oikein :hug: ja parhaiten miten siinä tilanteessa pystyit.
Itsekin olen joutunut potkaisemaan vierastaa koiraa suojellakseni omaa puolisokeaa koiraani. Olen kyllä monet kerrat miettinyt, olisiko ollut muuta keinoa tai olisinko voinut toimia toisin. Mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua, kuten ei moni muukaan, jolle olen tilanteen selostanut ja kysynyt miten olisivat toimineet.

No just tätä mäkin mietin. Että olisinko voinut tehdä jotain muuta. Siinä tilanteessa vaan toimin sen enempiä harkitsematta. Jälkeenpäin vaan mietin että olishan se koira voinut myös mun päälle hyökätä...

Harmittaa vaan että satutin koiraa ja etten ehtinyt mitenkään estää tappelun syntymistä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tuo hyökkääjä on tuttu koira, en tiedä mikä siihen meni.

:o

Mutta harmittaa kun jouduin käyttämään väkivaltaa :'(

Tässä tapauksessa se ei ollut väkivaltaa. Jouduit vain puhumaan koiran kieltä.

Oma koirasi mielestä teit sen varmaankin tosi hyvin vieläpä!

[ tuu mun vaimoks.... :D ]

Alkuperäinen kirjoittaja oo-nikki:
:(

Olen joskus kuullut että tappelevat koirat pitäisi erottaa vetämällä ne takajaloista kumoon. (Ei ehkä olisi soveltunut tähän tilöanteeseen)

Olisin itse tehnyt samoin suojellessani omaani. Minulla tosin on niin pieni koira että nostan sen aina syliin uhkaavassa tilanteessa.

Tän mäkin oon kuullut.
Kerran jouduin kokeilemaan tekniikkaa rotikkaan joka ei vaan päästänyt meidän koirasta irti.

Meitä oli 3 irrottamassa sitä rotikkaa, minä, isäntä ja koiran omistaja...
Omistaja koiran päässä kiinni, meitin isäntä etujaloissa ja mä väännän rotikkaa takajaloista solmuun... Silti vaan roikku kiinni :o

Olisit ottanut sitä vaikka niskasta kiinni ja painanut maahan ja työntänyt oman koirasi sivuun jos se ei hyökännyt takaisin. Kauheaa tuollainen että fleksillä hakataan päähän ja karjutaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisit ottanut sitä vaikka niskasta kiinni ja painanut maahan ja työntänyt oman koirasi sivuun jos se ei hyökännyt takaisin. Kauheaa tuollainen että fleksillä hakataan päähän ja karjutaan!

Helppoahan siellä näppiksellä on yrittää fiksu olla.

Siinä tilanteessa vaan toimin sen enempiä harkitsematta. Jälkeenpäin...

Sekin on kauheaa, että koira käy kiinni toiseen niin, että omistaja menee paniikkiin. Mutta ehkä hyökkääjä oli sun koira, ja siksi puolustelet sitä?

Sekin on kauheaa, että koira käy kiinni toiseen niin, että omistaja menee paniikkiin. Mutta ehkä hyökkääjä oli sun koira, ja siksi puolustelet sitä?

No tais olla aikamoinen tappajakoira kyseessä jos noin paniikkiin menee että alkaa karjumaan ja hakkaamaan? Ja ei ollut mun koira, enkä ymmärrä miksi koira oli vapaana omistajan ollessa jossain muualla. Tottakai omaa koiraa pitää suojella, mutta hakata nyt fleksillä päähän??? Omankin koiran päälle on joskus yrittänyt koirapuistoon mennessä hyökätä toinen koira ja kyllä minä sitä niskasta otin kiinni ja työnsin oman koirani sivuun ja pidin niin kauan että omistaja tuli omansa hakemaan pois.

Eihän sillä oo merkitystä kuka hyökkäsi, kun ap:n koira oli hihnassa. Eikä ap kai mennyt paniikkiin, teki vain, niinkuin parhaaksi näki puolustaakseen koiraansa.

Me ollaan kanssa erotettu tappelijoita takajaloista, se toimii kyllä. Usein se koiratappelu kuulostaa ja näyttää pahemmalta mitä onkaan, pitävät niin karmeaa meteliä ja uho on kova. Mutta eriasia tietty jos toinen osapuoli on pienempi ja heikompi.

Hitto vie, vieläkin tosi paha mieli :'( . En vaan osannut muutakaan tehdä. Käveltiin rauhassa koiran kanssa, meidän koira hihnassa. Takaapäin hyökkäsi koira kimppuun, eikä millään jättänyt meidän koiraa rauhaan.

Tempaisin hihnalla (semmoinen fleksi) ensin sitä hyökännyttä koiraa päähän ja karjuin minkä kerkesin. Ei tulosta. Tempaisin uudelleen, mutta eipä auttanut.

En tiedä kauanko koirat tappelivat, mutta varmaan jotain pari minuuttia. Lopulta potkaisin hyökännyttä koiraa kylkeen oikein kunnolla. Ei se ulvahtanut tai muutakaan, mutta lopulta kuitenkin irrotti ja lähti pois. Koitti vielä hyökätä kerran, mutta mä menin meidän koiran eteen seisomaan ja erittäin uhkaavasti karjuin ja ärisin koiralle. Lopulta se lähti pois.

Paluumatkalla mulla oli iso harja mukana, karjuin ja uhosin sen harjan kanssa ja tuo hyökkääjäkoira ymmärsi pysyä kaukana.

Tuo hyökkääjä on tuttu koira, en tiedä mikä siihen meni. Mutta harmittaa kun jouduin käyttämään väkivaltaa :'(

Onneksi sulla oli tuo harja mukana!

No tais olla aikamoinen tappajakoira kyseessä jos noin paniikkiin menee että alkaa karjumaan ja hakkaamaan? Ja ei ollut mun koira, enkä ymmärrä miksi koira oli vapaana omistajan ollessa jossain muualla. Tottakai omaa koiraa pitää suojella, mutta hakata nyt fleksillä päähän??? Omankin koiran päälle on joskus yrittänyt koirapuistoon mennessä hyökätä toinen koira ja kyllä minä sitä niskasta otin kiinni ja työnsin oman koirani sivuun ja pidin niin kauan että omistaja tuli omansa hakemaan pois.

Mä koitin jälkeenpäin kovasti miettiä että olisinko pystynyt tekemään noin kuin sä kuvasit. Eli ottamaan niskasta kiinni vaan. Mutta en olis, todellakaan. Ensinnäkin tuo hyökkääjäkoira oli iso ja hyökkäsi todella agressiivisesti koirani kimppuun. Toisekseen oma koirani taas tappeli takas minkä pystyi. Olin siis yhden keskikokoisen (omani) ja yhden ison (hyökkääjä) koiran välissä ja toimin täysin alkukantaisilla vaistoilla.

Mutta juu, kuten jo kerroin: harmittaa kovasti että käytin väkivaltaa ja toivon todella ettei tuolle hyökkääjäkoiralle sattunut sen seurauksena haavereita :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Onneksi sulla oli tuo harja mukana!

Mä otin sen harjan ihan tarkoituksella mukaani. Ja onneks tää hyökkääjäkoira kaiketi ymmärsi mun elekielen sen verran hyvin että peruutti yrityksensä hyökätä uudelleen.

Yhteistyössä