Mä INHOAN mun miestä,aiheutti hammasvaurion vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hy

Vieras
Siis tämä on ehkä epäreilua miestä kohtaan, mutta helvettiäkö on niin kömpelö! Vauva istui verhon alla, repi verhoa ja roikkui niissä ja oli "piilossa" siellä, kikatti. Mies yritti ottaa verhoa vauvalta pois, ettei ne tipu, niin vauva kaatuikin naama edellä istualteen lattiaan (mies ei nähnyt vauvan asentoa kun veti verhoa). Ja nyt sitten on hampaat pilalla, 6 hammasta tummuneet ja yksi jopa tummanharmaa-mustaksi. Hammaslääkäristä sanottiin että mitään ei voi tehdä ja pysyvät hampaat on pilalla. Mies ei edes soittanut hammaslääkäriin eikä ottanut vakavasti koko juttua aluksi! Voi että mä olen katkera ja vihainen, miksi sen piti pilata lapsen hampaat?? Sanokaa nyt että mä olen kohtuuton, mutta en vaan voi nyt itselleni mitään. Toisella oli niin kauniit maitohampaat ja nyt ne on pilalla : `( . Miksi miehen pitää olla noin KÖMPELÖ??

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
vauvan pysyvät hampaat pilalla??
Miten ihmeellä?

No kuulemma jos maitohampaisiin tulee kova tälli ja ne tummuu, voi olla, että myös pysyvät hampaanaiheet siellä alla ovat pilalla, esim. kasvavat vinoon.

no tuskinpa se mies tahallaan sitä lasta kaatoi niin että hampaat meni pilalle :headwall:

vahinkoja sattuu ja joskus ne on pahempia mitä toivois, mut uskon et miehelläs on ihan tarpeeks paha olla ilman että sinä alat vielä syyllistämään ja kiukkuamaan
kannattaisko nyt kuitenkin edes koittaa päästä näyttämään niitä sinne h-lääkärille jos kuitenkin olis sen verran tuuria et ne pysyvät hampaat ei olis vahingoittunut

Ei sitä nyt vielä tiedä mikä vaikutus on pysyviin,jos on mitään.
Kannattaa hammaslääkärin antaa tutkia ja kuvauttaa niin on myöhemmällä iällä vakuutusjuttuja varten faktat tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Miten ihmeellä?

nehän on maitohampaat??eihän ne ole pysyvät.. en tajuu

ne seuraavat hampaat on siellä alla oottamassa ei nyt tuskin siinä muodossa missä ulos tulevat, mutta siksi mekin jouduttiin h-lääkärillä käydä näyttämässä kun poika kolautti leukansa tuoliin et onko tullut isompaa häikkää pysyviin hampaisiin (meillä ei tosin maitohampaat alkaneet tummumaan toisin kuin ap:lla)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Justhan sanoit toisessa ketjussa että et ole edes hammaslääkärissä käynyt? Hitostako siis tiedät että pysyvät hampaat on pilalla? Mene hoitoon.

Ne VOI olla pilalla ja kasvaa esimerkiksi vinoon. Olen ollut hammaslääkäriin yhteydessä heti tapaturman jälkeen.

En tiedä muista vioista pysyviin hampaisiin, kuin että ainakin kiillevaurioita voi tulla helposti tuollaisesta. Kiillevauriot onkin sitten kivat kaverit, varsinkin talvella, ei pysty suun kautta hengittämään ulkona kun vihloo. Tietty niitäkin on eri asteisia, mutta mulle on sattunut aika syvät kiillevauriot tulemaan.

Aika epätodennäköistä on että pysyville hampaille olisi jotain tapahtunut. Unohda asia. Sen näkee sitten. Jos jotain pysyvien hampaiden alkuja edes tuon ikäisellä on.

No kannattaisiko sitä surra sitten kun näkee ne pysyvät hampaat? Meillä lapsilla hampaat olleet ihan ok. Nyt pienemmälle tulee rautahampaita niin toiset etuhampaat kasvavatkin sinksin sonksin ensimmäisten taa. Ei sitä koskaan tiedä mitä tuleman pitää.

Jaah. Eipä se mies tosiaan varmaankaan tahallaan niitä jyntänny piloille. Täytyypä sanoa sen verran että tuolla minun omalla miehellä on reilun vuoden ikäsenä menny kolme hammasta poikki ja neljä oli tummunu ja tipahtanu pois ennen aikojaan... Ja silti sille kasvo ihan normaalisti rautahampaat ja mittään oikomishoitojakkaan ei ole tarvinnu. Edes paikan paikkaa ei hampaista löyvy, siisti rivi kunnollisia terveitä hampaita.
Tapauskohtaista lienee...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten ihmeellä?

No kuulemma jos maitohampaisiin tulee kova tälli ja ne tummuu, voi olla, että myös pysyvät hampaanaiheet siellä alla ovat pilalla, esim. kasvavat vinoon.

Niin voi olla, mutta onko varma, että myös pysyvät ovat vahingoittuneet?

Meillä kuous kaatui jossain vaiheessa ja yksi etuhampaista tummui, mutta on vaalentunut takaisin entiselleen eikä mitään pysyiviä vauriota ole tullut.

Vahinkohan tuo varmasti oli miehen puolelta ja harmittaa häntäkin? Ei siinä syyttely auta enää asiaa.
Jos kaikki , mitä lapsille sattuu, laittaa aina toisen tai omaksikin syyksi, niin sitten menee kyllä elämä kallelleen..

veljen poika kaatu kanssa "naamalleen" lähti maito hammas irti ja pari tummu. Nyt pojalla on hyvännäköiset hampaat. Eli ei välttämättä vahingoita pysyviä hampaita.

Yhteistyössä