Mä inhoan mun appiukkoa!!!!AARGH!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VihainenMiniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VihainenMiniä

Vieras
Voi te ette voi edes uskoa kuinka mä inhoan mun appiukkoa! Kerta toisensa jälkeen kun kuvittelen sen muuttuneen jotenkin epäitsekkäämmäksi/mukavammaksi tulee isku vasten kasvoja.
Vähän historiikkia ensiks. Ollaan miehen kanssa oltu yhdes n.5vuotta. Appiukon kanssa ei tuossa kahteen vuoteen edes tervehditty jos satuttiin jossain törmäämään. Jotain pientä sanaharkkaa joskus ollu, mut ei niin pahaa (olen suurimmaksi osaksi nielly kaiken paskan). esim. sano ku ilmotettiin saavamme lapsi,heidän eka lapsenlapsi, et "työnnätte sormenne paskaan". peri meiltä maksun asuntoauton lainasta (550e/v-loppu), tämä siis jälkikäteen ku oli autoa lainattu. Haukkunu kaikki mieheni/meidän ostokset autot ym ym...Nytkun mentiin viime kesänä naimisiin luulin todella et tilanne olis muuttunu,ainakin oletin niin....mutta toisin kävi.

Mutta tuo minun miehen veli. Ahhh se on sitte niin rakas appiukolle, ja varsinki nyt ku rakentaa taloa. Me remontoitiin meijän asuntoa ei appivanhempia näkyny KERTAAKAAN auttamassa. Anoppi kävi hakemassa illalla kaikki heiltä lainaamat tarvikkeetki pois ku kuulema tarviivat siellä miehen veljen raksalla. No, ostettiin omat hehkulamput ym jakarit. Kun anoppi sen ainoan kerran kävi tässä meijän ikiomassa asunnossa, kävi tosiaa hake vaa ne kamat ja astui ruhtinaalisesti ETEISEEN asti. Ei saakeli edes vilkassu sisälle miltä hänen toisen poikansa koti näyttää. Tupareihin tulivat/kävivät.

Anoppi luvannu pojalle 3kk et tulee käymään meillä, muttei vieläkään oo näkyny. Joka kerta kun anoppilasta lähdetään sama sanonta "mummi tulee käymään" No eipä oo näkyny....Taas oli sama juttu.

Mut tänään tosiaa taas kippo meni nurin appiukon kohdalla. Istuttiin siinä kahvilla anoppilassa kun appiukko taas kehui miehen veljen taloa KOKO AJAN. Sanoin siinä sitten että "mekin käytiin eilen tonttia katsomassa joskos alettais tässä rakentaan". Vastaus: EI MITÄÄN! Silmien pyöritystä ja pään heiluttamista. Ja huokaus. siinä se. Pieni hiljaisuus...ja sitten "Mutta kyllä siitä "jussin" talosta vain hieno tuleekin. Voitte kuvitella ku mulla kiehui.

KOtiin päästiin sanoin miehelle et olispas taas appiukko niin ihanana. Mies oli et täh? Sitte ku kerroin niin ei mitään syytti mua et piti mennä se tonttihomma sanomaan. Voi vittu etten paremmin sano. Mun pitää aina kaikki sietää ja niellä mut koskaan EI KOSKAAN mun mies mua puolusta isälleen.

Joo tiedän appiukko ei taija pahemmin minusta välittää mut hei kamoon. Voiko kukaan vanhempi näin selvästi suosia toista lastaan? En itse vois ainakaan. Ja parasta on et mun mies ei ees välitä. Ja aina puolustaa sitä. Ei koskaan voi nousta isäänsä vastaan mun puolesta. En kestä! Haluaisin miehen joka mua puolustais ihmisille jotka mua halveksuu. Vaikka omile vanhemmilleen. mut ei...Tässä karisee kohta jo fiilikset mieheenki ku tällanen vaan jatkuu ja jatkuu.

Taas kerran päätän. En käy enää anoppilassa. PISTE!

P.s
jaksokohan kukaa ees lukee loppuun asti mun valitusta....:/

jaksoin lukea. Noi on hankalia tilanteita. Yhdellä ystävälläni kaatui parisuhde lopulta tulevan anopin vittumaisuuteen/vastutustukseen. Tai ei se pelkästään siihen tietysti kaatunut, mutta se oli 3/4 ongelmasta.

Peesailen Pepparia!
Menee vähän ohi aiheen,mut minäkin vihaan appiukkoani.Alkoholiongelmainen patologinen valehtelija.Sitä ei ole kiinnostanut olla mun miehelle isä 17 vuoteen,nyt kun saatiin poika,se yrittää olla niin ukkia että.Yäk mikä paska.

Mä jaksoin lukea ja otan todella osaa! Todella ikävää että on tollasia vanhempia. Mahtaako tuo edes johtua sinusta, vai onkohan niillä ollut tuollaista aina?

Josksu ei voi kun vaan ihmetellä kuinka ihmiset jaksaa hautaan asti vetää kivikasaa perässään ja olla paskoja, onko siinä sitten hyvä mieli? Tarkoitan nyt appeasi. Älä ihmeessä mene sinne enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Joo oon samaa mieltä, älä mee enää sinne. Tai sitten jos menet niin kehu omia vanhempiasi kun he käyvät niin usein lapsenlasta katsomassa yms.

voisin jopa sanoo tähän et "been there done that". Olen siis sanonu asioita tuohon tyyliin vihjaillen mut nou, ei tajuta siellä ei. Sit raivoon miehelle aina,vaikkei se hänen vika olekaan. Mutta mielestäni osittain olen oikeassa että kyllä pitäis miehen seisoa vaimonsa takana. Ainakin jos meidän vanhemmat nuin käyyyäytyis niin sanosin kyllä.

Tuohon miehen veljen raksa hommaan unohin laittaa et siis nää appivanhemmat on aina siellä ku eivät ole töissä. Nytkin vielä illalla lähtivät. Mummilla oli siis 2kk kesäloma eikä käyny meillä kertaakaa. Mä oon kotiäitinä vielä tällä hetkellä et hyvin olisin kotona ollu jos olis tullu mut eipä näkyny koko lomalla. Pari kertaa pojan kans voitiin sinne mennä et sattu mummi oleen kotona. Mut muuten sit aina oli raksalla.

Mä luulen,että myös sun miestäsi harmittaa vanhempiensa käytös,mutta häntäkin hävettää se niin ettei halua huomata sitä.Voihan olla,että hän ollut ollut aina se kakkospoika. :/

Minimoit kanssakäymisen ja silloinkin kun tapaat,niin älä kerro mitään teidän tekemisiä yms niin ei tarvitse turhaan pettyä.Heidän menetyksensähän se on,että teidän elämä ei kiinnosta.

Mut mä en tajuu, miten joku voi oikeesti kohdella toista lastaan näin? Pitäskö mun anopille joskus sanoo jotain tosta vai? En käsitä. Miks aina meen uuestaan sinne vaan vaik tosiaan meinaan olla menemättä et "osotan mieltäni". Mut sitte kuite ajattelen lasta ja kui hän tykkää mummista niin sit mennään, enkä osaa olla "ilkeä". en vain osaa. Mut nyt taidan opetella...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
no ne ei vaan tykkää susta

kyllä. Näin mäkin oon päätelly joo (kuten aijemmin jo kirjotin, DAA?!) Mut niinku muuta selitystä luulis kans olevan....eihä kukaa kehtaa olla tollanen miniälleen vaik ei tykkääkkään!
Hmm...jos mun mies kysäsin mikä niil on mua vastaan? oisko ideaa?tosin ei toi kysy kuiteskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä. Näin mäkin oon päätelly joo (kuten aijemmin jo kirjotin, DAA?!) Mut niinku muuta selitystä luulis kans olevan....eihä kukaa kehtaa olla tollanen miniälleen vaik ei tykkääkkään!
Hmm...jos mun mies kysäsin mikä niil on mua vastaan? oisko ideaa?tosin ei toi kysy kuiteskaa...

no kyllä sinuna kysyisin ihan itse että mikä mättää.

noup. ei oo musta kysymään. Kuten sanoin en osaa olla sillee "ilkee" et haluun aina tulla juttuun kaikkien kanssa. niin en tod osaa kysyä tollasii menisin ihan paniikkiin..

noup. ei oo musta kysymään. Kuten sanoin en osaa olla sillee "ilkee" et haluun aina tulla juttuun kaikkien kanssa. niin en tod osaa kysyä tollasii menisin ihan paniikkiin..

jospa ne meneekin itte paniikkiin kun kysyt.
Sinuna kysyisin pokkana ja vaatisin myös vastauksen

toi kyl kuulostaa siltä että ne ei tykkää siitä toisesta pojastaankaan yhtään eikä pelkästään vaan sua inhoo. onpa outoo käytöstä heiltä!
en varmaan jaksaisi käydä heillä kylässä ollenkaan....jos saat miehes suostuun siihen että ette käy hetkeen ollenkaan siellä josko sitten soittavat että voisivat tulla teille käymään edes sitä lasta katsomassa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
toi kyl kuulostaa siltä että ne ei tykkää siitä toisesta pojastaankaan yhtään eikä pelkästään vaan sua inhoo. onpa outoo käytöstä heiltä!
en varmaan jaksaisi käydä heillä kylässä ollenkaan....jos saat miehes suostuun siihen että ette käy hetkeen ollenkaan siellä josko sitten soittavat että voisivat tulla teille käymään edes sitä lasta katsomassa!!!

toisesta pojastakaan?siis meinaat vissiin miehen veljestä? no kyllä maar tykkää. siis sen raksallahan ne on aina ja sen talo on se "todella hienoupeemahtavaloistava" . et tosissaa tykkää. ja vielä tähän et se niiden koira. auta armias se on sitte viisas. osaa kuulema jopa istua ja tulla sivulle. siis se on niin viisas. Sit ku me sanotaa et no höh. osaaha meijänki koira kaiken tuon ja enemmänki appiukon vastaus on aina sama "mutku se niiden koira...blaablaablaa.."

joo ja meijän häissä appiukko haukotteli oikein näkyvästi ja venytteli käsiään sillee tylsistyneesti 2 ekaa tuntia juhlasta. Mun mies oli sanonu sit isälleen et "älä viitti haukotella koko ajan". Mun vanhemmat istu samassa pöydässä ku appivanhemmat ja meidän äitikin sanoi et kyllä tais olla "einarilla" tylsää ku haukotteli koko ajan.

Tää miehen veli oli bestman mun miehelle. Ei tehny ainuttakaan asiaa häissä mikä oli hänen vastuullaan. Mä sit pyysin sitä toista kertaa jo sytyttään yhet kynttilät tämä tuhahti mulle takas. Mun veli joka oli seremoniamestari sanoi et "kyllä lunki saa olla mun hei kamoon ei liian lunki tollases tilantees". Olivat huomanneet saman et ei tannut tätä mun miehen perhettä paljoo napata noi meijän häät.

mä näytän tän tekstin mun miehelle jospas tajuis vähän mis mennään. saa antaa hälle kommenttia. :) On nyt kaupassa mut sit heti ku sieltä tulee niin saa lukee mun ajatuksia niin ei tartte kuunnella jäkätystä. jos menis perille tätä kautta.

Yhteistyössä