mä inhoan itseäni kun olen niin laiska ja saamaton :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jvkfj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jvkfj

Vieras
Koskaan ikinä mä en saavuta mitään tässä elämässä. Kukaan ei arvosta Mua ja aina mä olen se tyhmä laiska paska josta kukaan ei pidä. Ei taida edes lapset ja avopuoliso pitää..

Haluaisin vaikka ja mitä mutta mistään ei vaan tule mitään. Kaikki on liian vaikeaa tällaiselle vajaalle tampiolle.

[QUOTE="vieras";27707110]Nyt kun tunnustit faktat niin asian kanssa on paljon helpompi elää loppu elämäsi. Jos et ole ruma niin joku osasto on kunnossa.[/QUOTE]

mitä helppoa siinä olis? Päinvastoin nyt selviä ettei olekaan enää toivoa paremmasta eli aivan sama onko olemassa vai ei. Ja olen ruma ku mikäkin valitettavasti.

jos ei yritä, silloin epäonnistuu varmasti. jos yrittää niin voi epäonnistua tai onnistua. se on fakta. jos ei ole mahdollisuutta yrittää, silloin ei ole epäonnistunut. jos on mahdollisuus yrittää, muttei tee sitä, sillon on epäonnistunut.

toivoa paremmasta on niin kauan kun on elossa.

Noh noh! Olethan sinä nyt ainakin onnistunut:
- saamaan miehen (hehe) ja, olet onnistunut:
- saamaan lapsia!
- ja osaat käyttää tietokonettakin, eli et ole ihan äärimmäisen vajaa tampio!

Laiskuudelle nyt itsekin voi jotakin ja sille, että lopetat itsesi haukkumisen.

Ehkä sun kannattais mennä puhumaan jonnekin? Esim. terapeutuille tai psykiatriselle sairaanhoitajalle? Kuulostaa masennukselta tuollainen saamattomuus. Myös esim. adhd voi aiheuttaa saamattomuutta.

Mun terapeutin mukaan laiskuutta tai saamattomuutta ei ole olemassakaan vaan aina on takana joku psyykkinen ongelma.

[QUOTE="vieras";27707149]Noh noh! Olethan sinä nyt ainakin onnistunut:
- saamaan miehen (hehe) ja, olet onnistunut:
- saamaan lapsia!
- ja osaat käyttää tietokonettakin, eli et ole ihan äärimmäisen vajaa tampio!

Laiskuudelle nyt itsekin voi jotakin ja sille, että lopetat itsesi haukkumisen.[/QUOTE]

niin ja pian se mies kyllästyy minuun kun se huomaa millaisen laiskurin kanssa on tekemisissä siitähän se jo on huomautellut usein kun olen laiska ja liian vähän sitä ja tätä. Lapsia nyt saa jos sattuu lisääntymis vehkeet pelaamaan. Eikä se vaikuta hirveän fiksulta kun molemmat lapset ei suunniteltuja.

mä en ainakaan ole voinut tälle laiskuudelle mitään. Se on niin voimakas. Saa nyt ihan poikki. Tällainen mä aina olen ollut. Ei nyt lapsena mutta varhais teini iästä lähtien.

Koulukin lisää tätä pahaa oloa. Tuntee itsensä entistä typerämmäksi ja huonoksi.
Voin vaan kuvitella miten mies tulee motkottamaan jouluna. Painajais joulu tulossa, miehen sukulaiset änkevät meille ja mies valittaa sitten kuinka huono emäntä olen. Kiva :(

[QUOTE="aapee";27707496]Koulukin lisää tätä pahaa oloa. Tuntee itsensä entistä typerämmäksi ja huonoksi.
Voin vaan kuvitella miten mies tulee motkottamaan jouluna. Painajais joulu tulossa, miehen sukulaiset änkevät meille ja mies valittaa sitten kuinka huono emäntä olen. Kiva :([/QUOTE]

Siis joulu eikä koulu.

[QUOTE="jokuvaan";27707188]
Mun terapeutin mukaan laiskuutta tai saamattomuutta ei ole olemassakaan vaan aina on takana joku psyykkinen ongelma.[/QUOTE]

JOka voi olla vaikka kohtuuttomat vaatimukset, joita itselle ja elämälle asettaa.
Mitä pahaa siinä on, ettei kokoajan puuhaa jotain ja toisaalta mä oon laiska monessa asiassa, mutta mä rakastan lukemista ja neulomista, mä siis kyllä jostain näkökulmasta teen kokoajan jotain, vaikka sitten taas hyvinkin voi tiskikone olla tyhjentämättä ja tiskit vyöryä ympäri tiskipöytää ja vähän jo muuallekkin...

Kun alkaa hyväksyä itsensä sellaiasena kun on, ei tarvi enää koittaa sijoittaa itseään mihinkään rooliin tai mihinkään kohtaan millään janalla, ei edes laiska-ajhkera/tyhmä-älykäs janalla. Se, mikä toiselle on laiskuutta, on toiselle ahkeruutta. Se mitä toinen pitää tyhmänä on toisen mielestä älykästä.

[QUOTE="aapee";27707895]Ympäristö ja ympäristössä olevat ihmiset ne asettaa niitä vaatimuksia.[/QUOTE]

Vai oletko se sittenkin sinä itse?
MIkä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos et täytä oletettuja vaatimuksia?
Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos lakkaat miettimästä mitä muut sinulta odottaa ja kysyt sen sijaan, mitä sinä itse elämältäsi haluat?

Vai oletko se sittenkin sinä itse?
MIkä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos et täytä oletettuja vaatimuksia?
Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos lakkaat miettimästä mitä muut sinulta odottaa ja kysyt sen sijaan, mitä sinä itse elämältäsi haluat?

ihmiset ympärillä pitää mua jonakin typeränä hunsvottina ja saa paheksuntaa joka välissä jopa omalta puolisolta. Voin sanoa että se jos jotain musertaa ihmisen.

No, miksi tarvitsisi koko ajan suorittaakaan ellei itse niin halua. Kerran täällä eletään, joten kyllä se elämä kannattaa elää niin että on itselleen mielekästäkin. Kahden lapsen kanssa joudut varmasti kyllä suorittamaankin vaikka kuinka. Että ihan niiin laiska et edes voi olla mitä annat itsestäsi kuvan.

[QUOTE="aapee";27707895]Ympäristö ja ympäristössä olevat ihmiset ne asettaa niitä vaatimuksia.[/QUOTE]

:hug: Minusta tuntuu välillä samalta. Tiedän, ettei pitäsi välittää, mutten haluaisi tuottaa pettyksiä enempää omille vanhemmille, lapsille, puolisolle... Olen työtön enkä varmaan vakituisia töitä tule koskaan saamaan. Pitkään uskoin olevan kyse vain huonosta tuurista. Vähitellen on alkanut valjeta, etten ole kovin taitava ammatissani.

[QUOTE="aapee";27708119]ihmiset ympärillä pitää mua jonakin typeränä hunsvottina ja saa paheksuntaa joka välissä jopa omalta puolisolta. Voin sanoa että se jos jotain musertaa ihmisen.[/QUOTE]

Siis pahinta mitä voisi tapahtua, on että kohtaat paheksuntaa ihmisiltä, joilta koitat ostaa hyväksyntää niin kipeästi, että voit tosi huonosti ja se musertaisi sinut?
Mitäs käskisit tehdä, jos kyseessä olis joku sinun kaverisi?
JOs lähdet elämässäsi siitä, että haluat saada muilta htyväksyntää, niin onnea valitsemallesi tielle, mutta koskaan et tule kokemaan hetkenkään onnea. Onni tulee sisältä, ei muiden arvostuksesta eikä se myöskään mene muiden paheksunnasta. Toki jokaisella on oikeus ja oikeastaan myös velvollisuus, jos on lapsia, valita ympäristönsä niin, että ei tarvitse kokea jatkuvaa paheksuntaa ja saa tuntea myös rakkautta ja arvostusta. Toi henkinen pahoinvointi kun on periytyvä pääoma, jos sitä ei joku tajua tietoisesti katkaista.

Mä en osais antaa neuvoa kellekään tällaisessa asiassa. Kun en itsekään tiedä mitä tehdä. Asioilla kun tuuppaa olemaan niin monta puolta eikä hyvää ratkaisua oikeastaan ole olemassa.

[QUOTE="jokuvaan";27707188]Mun terapeutin mukaan laiskuutta tai saamattomuutta ei ole olemassakaan vaan aina on takana joku psyykkinen ongelma.[/QUOTE]

Laiskuus ja saamattomuus terveissä määrin on ihan normaali osa jokaisen arkea ja elämää. Kaikki on joskus laiskoja ja saamattomia ihan ilman sen suurempia psyykkisiä ongelmia. Ihan vaikka vaan siksi, että haluaa nauttia elämästä. Ei kannatta ottaa terapeutinkaan sanaa Jumalan sanana.