Mä ihmettelen.. Sukulaisen vauvasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manskumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yhdelle tuntemalleni lapselle on ihan pienestä vauvasta saakka syötetty joka päivä vanukkaita, suklaata, tavallista jogurttia, jäätelöä, keksiä, leivoksia, kakkua yms. kerroin tästä jo ennemmin täällä ja sain aikamoisesti paskaa niskaan. suurin osa oli sitä mieltä, että on ihan ok. syöttää em. herkkuja ihan pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja pöölöö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä varmaan soittaisin vauvan neuvolaan ja kertoisin sinne. saisivat sitten sieltäpäin ottaa yhteyttä vauvan vanhempiin.

vauva saisi maidon, äiti opetuksen ja itse jäisin salaiseksi ilmiantajaksi

Sä hyviä vinkkejä annat!

Tälläiset viranomaisille viedyt nimettömät ilmoitukset ovat vahingollisia. Oikeasti. Ne järkyttävät, vievät lähes pois toltaltaan, koska ne ovat niin ilkeitä! Sen sijaan että siinä miettisi, että toimiiko vanhempana oikein, lähinnä miettii, kuinka joku voi olla niin ILKEÄ että tarkoutuksella vahingoittaa toista ilmistä niin suuresti!

Kaikkein eniten siitä oikeasti kärsii juuri lapset. Itkevä, järkyttynyt äiti sitten yrittää hoitaa lastaan ja pyörittää arkea.. jos kerran pitää soitella terkkarille, soita nimelläsi.
Terkka nimittäin saattaa ylireagoida, ja tehdä asiasta lastensuojeluilmoituksen.

Minä söin 5kk:n ikäisenä kaikkea "aikuisten" ruokaa. Tää oli 70-luvun lopulla. Mehut oli itse keitetty ja ei lisätty sokeria. Sain rintamaitoa 11kk:ksi asti!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
juu..mun ystävän vauva on jo kuukauden ainakin nyt 10,5kk syönyt nakkeja ja kotieuokaa eikä juo enää korviketta..joka on musta aika sairasta

Tuossa ei oo mitään sairasta. Meijänki 10kk ikänen syö nakkeja ja juo tavallista maitoa tuttelin lisäksi.

Mutta toisaalta: mitäpä se muille kuuluu mitä joku äiti vauvalleen syöttää. Parempi vaan jokaisen pitää huolta omista asioistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
juu..mun ystävän vauva on jo kuukauden ainakin nyt 10,5kk syönyt nakkeja ja kotieuokaa eikä juo enää korviketta..joka on musta aika sairasta

Tuossa ei oo mitään sairasta. Meijänki 10kk ikänen syö nakkeja ja juo tavallista maitoa tuttelin lisäksi.

Mutta tiedättehän ettei 10 kk ikäinen saa syödä nakkeja ja makkaraa montaa viikossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yks mun tuntemani vauva on syönyt ihan pienestä asti vanukkaita, suklaata, keksejä, leivoksia yms. tavallisia sokeria jogurtteja, tavallista maitoa, muroja, kaakaota, pilli- ym. mehuja epäterveellisiä suolaisia ja mausteisia ruokia, roskaruokaa ym. epäterveellistä. Oon kertonut ko. tapauksesta täälläkin. Suurin osa ketjuun vastanneista haukku mut ja oli sitä mieltä, että ei haittaa vaikka vauva elää melkein vastasyntyneestä asti em. ruokavaliolla.

Tällasta on meno aika usein muualla kuin suomessa. Ja pakko sanoa, että ihmisiä niistäkin vauvoista kasvaa vaikka on munkin mielestä 'väärin'...

Yhteistyössä