Mä haluisin ompelukoneen. Voisko joku niistä tietävä suositella jotai?

Mulla on siis ollut jo yli 10vuotta käytössä tuo käytettynä ostettu husky ja pari kertaa olen sen huollattanut. Konetta pitää käyttää, se oli huoltajalta mullekin ensimmäinen ohje. Kaapissa seisova kone "kuivuu", eli öljyt valuu pohjalle. Ja silloin tällöin konetta pitää käyttää ammattihuollosta. Myös neula on vaihdettava silloin tällöin jne.
Mutta kuten monet muutkin, niin edelleen liputan käytetyn "merkkikoneen" puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25227888:
Mun äitillä on kanssa Singer, varmaan ainakin 30v vanha. Se vaan on niin onneton nykyään, ettei sillä ommella kun peruspuuvillaa suoralla ompeleella, muuhun se ei pysty. Muilla ompeleilla ja kankailla hyppii kun pupu, tekee lankasöhröä ja katkoo neuloja. Sitä mä en tiedä, onko se huollettu, eli saisko siitä kalua. Mitähän tollasten huolto mahtaa maksaa?
Jos mä hakisin sen äitiltä, ja siitä tulis meen kimppakone...

Meillä mies on huoltanut ton isoäidin singerin, eihän se ole kuin mekaninen laite, eli "pura&kokoa ja sitten ihmettele "ylimääräisiä" osia"-toimii tuolla pitkälle :-p voiteluun ompelukoneöljyä (isoäitini on käyttänyt valkovaseliinia ja arvaa vain sen moskan määrää laitteessa *yöks* ). Ompelukonehuollotkin huoltaa, mutta viasta riippuen se voi maksaa helposti uuden koneen verran :-( varsinkin jos osia joudutaan tilamaan (noihin vanhoihin ei ihan helpolla varaosia ole saatavilla). Joskus ongelma on sinne puolakotelon ympärille kertyvä p*ska, ei pääse siirtäjät toimimaan kuten pitäisi, eli ompelukone on hyvä imuroida/putsata kostutetuilla vanupuikoilla + öljytä säännöllisesti! Ei mikään mekaaninen laite ikuisuuksia kestä, mutta huollolla saa hyvää siitä ja käyttöikää pidennettyä. Langankireydessä voi olla myös tarkasteltavaa, jos neuloja katkoo ja suhraa lankaa...

Toi Curvy on ihana, kun siinä ei tarvi pujottaa lankaa, kone jopa kiepsauttaa sen neulansilmäänkin itse automaattisesti! Samoin paininjalka säätyy automaattisesti sopivaan kireyteen yms. Uudet koneet on kyllä huippuja, mutta on tuossa vanhassa Singerissä myös "sitä jotain", varsinkin mm farkkua ommellessa (juuri tikkailin sillä farkkupäiväpeiton pojan petiin joululahjaksi)

Osta tunnettua merkkiä, niissä huolto pelaa ja varaosia löytyy. Mäkin ostaisin käytetyn merkkikoneen ennemmin kuin jonkun halpiksen, jossa on metallia suunnilleen vain neulassa.
Ostin tänään Paff ompelukoneen ja täältä youtubista näkee miten sillä käy korjaaminen ja työnteko. Hinta oli 350e Automarkettien halpakoneet ei ole hyviä, laita 100e lisää niin saat koneet ja takuun 5v

Ei, vaan tuo, että alle tonnin koneilla ei tee mitään. Jos noin on, mä oon mielelläni ilman. Se, että mä käytän konetta max. 5 kertaa vuodessa, ei oo mun mielestä hyvä syy laittaa kovinkaan paljoa kiinni koneeseen.

Anteeksi jos ymmärsin väärin.

Mä käyn huomenna tuolla liikkeessä, missä noita käytettyjä myydään. Josko sieltä tulis joululahja mukaan
Osta kertaheitolla uusi kone. Itse ostin uuden koneen Paffin smarter 160 ja on tosi hyvä kone, ei temppuile. H. 350e On ilo neuloa sillä ei ryppyile ja homma pelaa hyvin.

Yhteistyössä