Mä haluan täältä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hannele:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
"vahinkoja" voi sattua muulloinkin, ei siihen juhannusta tarvita. Äläkä jaksa dramatisoida typerillä kielikuvilla.

Kukaan ei pysty estämään jos ihminen oikeasti haluaa kuolla. Yleensä kyllä nämä dramatisoijat hakevat vain huomiota ja se jos mikä on säälittävää.

Kannattaisi silti hakea apua, kyllä se valo sieltä tunnelin päästä alkaisi vielä paistaa jos haluat.

Miksi on säälittävää hakea apua? En tiedä, en ymmärrä, ehkä olisi helpompi olla hakematta apua. . .

En tiedä mikä minusta tekee dramatisoijan :( En tiedä miksi olen säälittävä :(

Et siis osaa enää edes lukea? "jaah" EI sanonut, että avun hakeminen on säälittävää, vaan tuo kielikuvilla pelaaminen ja huomion kerjääminen. Jos kerran olet päättänyt päiväsi lopettaa, niin antaa mennä sitten vaan. Sinua en sure, mutta jälkeesi jäävää perhettäsi ja muuta sukuasi suren, koska he joutuvat myös takiasi sinne "veteen"... Toivottavasti he osaavat paremmin uida, kuin sinä, eikä tee yhtä typerää ratkaisua ja "anna itsensä vajota".

Keskustelu on sitten huomion kerjäämistä. Eikös jokaikinen aloitus täällä ole sitä "huomion kerjäämistä", ihan varmasti on.

Minulle tuli tosi paha mieli kirjoituksestasi. En tiedä miksi et osaa etkä halua olla empaattinen.

Ethän sinä mitään keskustele sen paremmin vaan toistelet itseäsi. Et vastaa kysymyksiin, mitä sinulle esitetään ja rivien välistä saa lukea, että olet asian jo päättänyt, vaikka tällä kuka sanoisi mitä.
On vaikea olla empaattinen, kun ei tunne ihmistä ja toiseksi, itsemurha on niin itsekäs teko, että minulta ei sellaisille sääliä heru! Sinulle on pieniä lapsia, joista sinun pitäisi pitää huolta, mies(?) eli perhe + muut sukulaiset. Mutta mitä teet sinä? Ajattelet vaan itseäsi, jätät lapsesi äidittömäksi ja muut kärsimään helvetillisiä oman tunnon tuskia, vain koska sinä et "jaksa". Ei elämä ole jatkuvasti ruusuilla tanssimista ja muidenkin on itse aiheutetut ongelmansa selvitettävä. Miksi sinun pitäisi päästä kuin koira veräjästä ja jättää noiden ongelmien setviminen muille?

Rahanko takia kannattaa tappaa itsensä? Ihan todellako? Jättää perhe ja lapset rahan takia?

Jos elämä oli pentä, jos se teki minusta ivallisen, niin antakaa minulle anteeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja jokainen päättää itse haluaako elää vai ei:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mut mä oon sitä mieltä,ett yli puolet näist tän palstan samanlaisista alotuksista on täysin turhia!!!Jos ihminen on oikeesti tossa jamassa ,ni se tuskin tulee sitä tänne vatvomaan.

Olen samaa mieltä kyllä kanssasi siitä että jos oikeasti on niin ahdistunut että haluaa tappaa itsensä,ei kyllä kykene siitä täällä palstalla sivutolkulla kinaamaan.Tosi masentunut ja ahdistunut ihminen ei jaksa miettiä kaksplussan sivuilla avautumista.

Yhden tutun äiti vei kissat hoitoon, siivosi kodin, järjesteli kaikki tärkeät paperit näkyville kansioon, pukeutui kauniisti, kirjoitti viestin ja... tappoi itsensä. Miten hän jaksoi?! Kyllä se on niin että tosi masentunut ja ahdistunut ihminenkin osaa olla "selväpäinen" myös huonolla hetkellä. Se on pelottavaa, mutta hyvin totta.
Tiedän omasta kokemuksesta tuon,minut vaan pelastettiin.Se on eri asia kuitenkin kuin ruikuttaa asiasta täällä tuntemattomille ihmisille jotka ihan oikeasti hevon persettä välittää jonkun itsemurhauhkailuista.Tämä on satavarma provo.

Tein tämän marraskuussa ja minut "pelastettiin". Miten sinut on pelastettu jos olet noin ilkeä. En tiedä miksi kirjoitukseni on ruikuttamista, kertoisitko ystävällisesti tarkemmin.

Itsemurhauhkailu tai ei, halusin keskustella asiasta. Eikö täällä ole sallittu kaikki aiheet. Jos et kestä jotain ei sinun ole pakko asiasta mitään kirjoittaa, se on sitä ihmisen viisautta jota sinunkin kannattaisi viljellä. Onko sinulla vielä paha olla kuin noin kirjoitat?

Ei ole paha olla,ärsyttää kyllä tuo haluanvajotajakuollaenjaksaenää-ruikutuksesi ja jankutuksesi.
Olet saanut ihan varteenotettavia käytännön ohjeita joihin et vaivaudu edes kommentoimaan.Ihan oikeasti,ei sinulla ole mitään hätää kunhan piristät tylsää päivääsi kitisemällä olemattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja Shiny:
Minkälaisten asioiden kanssa sinä painit, hannele? Velkaa, alkoholisoituneisuutta, väkivaltaa, masennusta, sairasteluja...?

Velkaa ja vaikea masennus johon kuuluu harhoja

Minkälaisia harhoja? Mulla itelläni on helvetin vaikeeta, joten jonkinlainen käsitys on.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mut mä oon sitä mieltä,ett yli puolet näist tän palstan samanlaisista alotuksista on täysin turhia!!!Jos ihminen on oikeesti tossa jamassa ,ni se tuskin tulee sitä tänne vatvomaan.

Olen samaa mieltä kyllä kanssasi siitä että jos oikeasti on niin ahdistunut että haluaa tappaa itsensä,ei kyllä kykene siitä täällä palstalla sivutolkulla kinaamaan.Tosi masentunut ja ahdistunut ihminen ei jaksa miettiä kaksplussan sivuilla avautumista.

Yhden tutun äiti vei kissat hoitoon, siivosi kodin, järjesteli kaikki tärkeät paperit näkyville kansioon, pukeutui kauniisti, kirjoitti viestin ja... tappoi itsensä. Miten hän jaksoi?! Kyllä se on niin että tosi masentunut ja ahdistunut ihminenkin osaa olla "selväpäinen" myös huonolla hetkellä. Se on pelottavaa, mutta hyvin totta.

:'(

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
"vahinkoja" voi sattua muulloinkin, ei siihen juhannusta tarvita. Äläkä jaksa dramatisoida typerillä kielikuvilla.

Kukaan ei pysty estämään jos ihminen oikeasti haluaa kuolla. Yleensä kyllä nämä dramatisoijat hakevat vain huomiota ja se jos mikä on säälittävää.

Kannattaisi silti hakea apua, kyllä se valo sieltä tunnelin päästä alkaisi vielä paistaa jos haluat.

Miksi on säälittävää hakea apua? En tiedä, en ymmärrä, ehkä olisi helpompi olla hakematta apua. . .

En tiedä mikä minusta tekee dramatisoijan :( En tiedä miksi olen säälittävä :(

Et siis osaa enää edes lukea? "jaah" EI sanonut, että avun hakeminen on säälittävää, vaan tuo kielikuvilla pelaaminen ja huomion kerjääminen. Jos kerran olet päättänyt päiväsi lopettaa, niin antaa mennä sitten vaan. Sinua en sure, mutta jälkeesi jäävää perhettäsi ja muuta sukuasi suren, koska he joutuvat myös takiasi sinne "veteen"... Toivottavasti he osaavat paremmin uida, kuin sinä, eikä tee yhtä typerää ratkaisua ja "anna itsensä vajota".

Keskustelu on sitten huomion kerjäämistä. Eikös jokaikinen aloitus täällä ole sitä "huomion kerjäämistä", ihan varmasti on.

Minulle tuli tosi paha mieli kirjoituksestasi. En tiedä miksi et osaa etkä halua olla empaattinen.

Oletko sinä empaattinen ja myötätuntoinen läheisiäsi kohtaan? Voisiko heille tulle paha mieli jos teet itsarin?
Jospa itsekkin osoittaisit osaamista ja halua itseäsi kohtaan. Loukkaantua ainakin osaat ja se on jo hyvä alku tunteille.

Mä haluun myös pois. Käyny läpi mitä kaikkee tarttes tehdä valmiiks, mitä papereita laittaa esille, hoitaa raha-asiat vähintään muutamaks kuukaudeks etiäpäin. Kerätä ohjetta, miten järjestää mun hautajaiset.
Mitähän tunnontuskia muiden pitäisi kärsiä? Jos heitä ei kiinnosta mun jaksaminen mun eläessä, niin mitä se hetkauttaa mun kuolemakaan heidän olemistaan?

Mä en vaan jaksa. Mä olen kyllästynyt ihmisiin, viinaan, tupakkaan, sotiin, ydinvoimaan, siihen, että yksi ihminen ei pysty vaikuttaa mihinkään asioihin. Heti kun selkäs käännät, joku muuttaa maailmasi.
Ei, mulle ei ole alkoholiongelmia. Ei velkaa, jota en saisi huomenna maksettua. Ei edes harhoja, ainaskaan vielä. Olen töissä, minulla on perhe.
Miksi te väitätte että meillä ei ole oikeutta kuolla? Miten se voi olla teiltä pois? Enemmän ruokaa, enemmän palstatilaa, enemmän kaikkea. Sehän on teille lisää.
Kuha vaan löydän siistin tavan kumartaa ja poistua näyttämöltä.

Ja minkä ihmeen takia netti on täynnä sivustoja ja ohjeita itsemurhan tehneiden omaisille ja ystäville? Itsemurhaa suunnittelevalle ei ole mitään "Mieti vielä kerran, tässä hyvää ajateltavaa" -sivua tai no löysin mä yhden, joka keskustelupuhelinlinja ison veden yli. Että soitanpa ihan vieraaseen maahan? Löysin mä yhden Suomestakin, mutta se palvelee vain keskellä päivää, paljo iloa, kun masentavimmat hetket on ihan johonkin muuhun aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keski-ikäinen:
Mä haluun myös pois. Käyny läpi mitä kaikkee tarttes tehdä valmiiks, mitä papereita laittaa esille, hoitaa raha-asiat vähintään muutamaks kuukaudeks etiäpäin. Kerätä ohjetta, miten järjestää mun hautajaiset.
Mitähän tunnontuskia muiden pitäisi kärsiä? Jos heitä ei kiinnosta mun jaksaminen mun eläessä, niin mitä se hetkauttaa mun kuolemakaan heidän olemistaan?

Mä en vaan jaksa. Mä olen kyllästynyt ihmisiin, viinaan, tupakkaan, sotiin, ydinvoimaan, siihen, että yksi ihminen ei pysty vaikuttaa mihinkään asioihin. Heti kun selkäs käännät, joku muuttaa maailmasi.
Ei, mulle ei ole alkoholiongelmia. Ei velkaa, jota en saisi huomenna maksettua. Ei edes harhoja, ainaskaan vielä. Olen töissä, minulla on perhe.
Miksi te väitätte että meillä ei ole oikeutta kuolla? Miten se voi olla teiltä pois? Enemmän ruokaa, enemmän palstatilaa, enemmän kaikkea. Sehän on teille lisää.

Ja minkä ihmeen takia netti on täynnä sivustoja ja ohjeita itsemurhan tehneiden omaisille ja ystäville? Itsemurhaa suunnittelevalle ei ole mitään "Mieti vielä kerran, tässä hyvää ajateltavaa" -sivua tai no löysin mä yhden, joka keskustelupuhelinlinja ison veden yli. Että soitanpa ihan vieraaseen maahan? Löysin mä yhden Suomestakin, mutta se palvelee vain keskellä päivää, paljo iloa, kun masentavimmat hetket on ihan johonkin muuhun aikaan.

Sä pahkäilet itsekses ja kuvittelet että netistä tulee joku ahaa elämys. Hae sitä apua. Nöyrry sen verran että pyydät apua vai haluatko ylpeillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Shiny:
Hannele, velka on hanurista, tiedän lähituttavani kautta. En tiedä mitä apuja siihen jo olet mahdollisesti saanut, mutta kysyn kuitenkin että oletko käynyt velkaneuvojalla? Olet varmaan tutkinut jo mahdollisia keinoja hoitaa velkaasi?

Velkoihin on hirmu vaikea lähteä etsimään ratkaisuja muualla kuin velkaneuvojalla,jonka kanssa voi käydä kaikki tulot ja menot yhdessä läpi.

Itselläni tavan stressiin ja pieniin rahahuoliin joskus auttanut se, että minimoin menot; en ostellut turhia ja tiesin suurinpiirtein milloin tulee mitäkin laskuja ja milloin tulee rahaa. Laskin, mitä tulevista palkoista tulisi käyttää laskuihin ja paljonko jäisi elämiseen, niin että jotain jäisi hieman sivuunkin, edes se 20e.

Kun tiesin aikatauluista rahan suhteen, otin elämänasenteeksi tämän; en stressaa jostain asiasta, mille en juuri sillä sekunnilla pysty tekemään mitään. Eli mieluummin käytän pari päivää johonkin fiksuun, kuin siihen että stressaisin puhelinlaskua jossa eräpäivä lähestyy ja rahaa tulee vasta kahden päivän päästä. Eli usein kysyn itseltäni, että voinko tehdä asialle juuri nyt mitään? En, mutta tiedän milloin pystyn, eli mietin sitä seuraavan kerran silloin.

Ja tärkeimmät asiat on kalenterissa muistissa, niin ei tarvitse muistella joka päivä kaikkia.

Tämä on todella hyvä neuvo! minäkin stressannut jumalattomasti noiden laskujen maksuvaikeuksien kanssa. :( Miksi?

Ei ne sillä katoa..nyt otan lasku pinkan käteen, käyn ne läpi ja kirjaan kalenteriin.

Mä haluan tehdä itsemurhan, mä haluan täältä pois. . . Mä en jaksa. . . .Miksi aina pitää jaksaa. . . . .????????

Itsemurha on pahinta mitä voit tehdä toisille ihmisille! Oletko ajatellut tätä?
Sä ehkä pääset pois, kun et jaksa (mitä) ja jätät toiset tekemääsi helvettiin, miettimään ja elämään syyllisyyden kanssa!

Niiden on jaksettava? Sun on jaksettava oma elämäsi!

Totta :'(

Minun nettituttava uhosi aina tappaa itsensä. Lopulta tekikin sen jättäytymällä junan alle. Tuollainen on aina hätähuuto ja tulee ottaa vakavasti. Ap olen todella pahoillani, en osaa lohduttaa koska tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keski-ikäinen:

Tää on niin totta! Joka paikassa sanotaan että itsemurhasta puhuvat vaan ruikuttavat ja haluavat sympatiaa. Ei, ei se niin mene. Ihmiset jotka ajattelevat noin eivät oikeasti tiedä mistä puhuvat, eivät tiedä. Ei ole olemassa mitään kunnon foorumia jossa purkaa pahaa oloaan, en ole sellaista vuoteen löytänyt. . . .

Miksi ihmeessä minuakin täällä sätitään. Sanoin jo kerran että ei ihminen joka ei osaa uida ei pysty ylittämään sitä järveä. Joka tätä ei ymmärrä saa kuunnella tätä elämää vielä hetken ja tovin. . . .

Alkuperäinen kirjoittaja sad:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1572417

Jep jep, samaa samaa. . . . Miten osasitkin nämä etsiä. . . .

Muistuksena, että olet selvinnyt jo näin pitkälle. Eikö vaan? Selviät edelleen, uskon siihen. Kyllä sinusta on tähän. Ja avun hakemiseen myös. Kuule, tsemppiä Hannele! Kovasti tsemppiä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1572417

Jep jep, samaa samaa. . . . Miten osasitkin nämä etsiä. . . .

Muistuksena, että olet selvinnyt jo näin pitkälle. Eikö vaan? Selviät edelleen, uskon siihen. Kyllä sinusta on tähän. Ja avun hakemiseen myös. Kuule, tsemppiä Hannele! Kovasti tsemppiä.

En selviä!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :(

Kiitti sille, joka oli laittanut nuo Lääkäri sanelee.
Kun olin päässy kohtaan
Varpaissa kynsivallin tulehdus, poistetaan kaikki viisi varvasta.
... alkoi itku vähetä.
Sitähän tämä on, olen poistamassa varpaita kynsivallin tulehduksen takia.

Jos menis käymään ulkona. Pohtimassa. Tai vaan happee haukkaamassa.

Otin neljä unilääkettä ja siiderin, ihanasti sai nukuttua, nyt hampaita pesemään ja takaisin sänkyyn. . . . Huomisesta en osaa sanoa. . . .

Modet; miksi pitäisi kirjautua????

Ja ei, ei oo provo, en oo koskaan harrastanut sellaista. . . .

Hannele, varmaan siksi, että nämä ovat niin vakavia asioita ihan meille kaikille. Provon varalta on kuitenkin hyvä olla jotain aavistusta, jopa tietoa, että asia olisi totta. Että ei olisi sitten joku ihan provoilija, joka pilailee vakavien asioiden kustannuksilla.
En lukenut ketjua, mutta haluaisin, että ihan yleisesti mietittäisiin kukin kohdallamme, miten nämä tapaukset rysäyttävät lähiympäristön maailman paikoiltaan kerralla, usein ilman mitään ennakkovaroitusta. Ja kun näin on käynyt, jää lähiomaisille valtava syyllisyys, aikuisille varmaan loppuiäkseen.
Itselläni ei ole tästä kokemusta ihan lähipiirissä, mutta siitä ei ole kauan, kun eräs työtoveri, kahden kouluikäisen tytön äiti, lähti ennakkoon ilmoittamatta.
Ja tiedän, jokaisella on oikeus väsyä, ja voin ymmärtää, että kaikki eivät jaksa elää.

Hassuu, Wikipediassa oli tarkat selostukset kaikista itsemurhatavoista, mahollista epäonnistumisista, miten niissä autetaan jne. prosenttiosuuksia eri tavoista ja olihan siellä pikku Suomikin mainittu kohdassa itsemurhaiskut.
Mut hei, miks lähiomaisille jäis syyllisyys ja miks mun pitäis siitä murehtia? Ei nekään murehi mun olemassaoloo nytkään miks siis mun puuttumista?
Hannele haluu apuu ja ehkä sitä saa. Mä ehkä kans, mut en mitää lässytystä siitä kuinka mun pitäis ajatella muita. Se ei muhun tepsi, ma tarttesin jonku oikeen syyn, miks mun pitais jaksaa kattoo tätä hulluu maailmaa enää yhtään! Mut hei, älkää surko vielä, en mä vielä sitä tee. Mä valmistelen asiat ensi valmiiks, katsotaa sitte miltä maailma näyttää. Älkää turhaa kyselkö palstalla mitä mulle kuuluu, mä yritän pysyä poissa täältä loppukesän.

Hannele, sulle mä toivon kaikkea hyvää :) , ja toivon että saat apua ja elämäniloa.

Yhteistyössä