Mä haluan eron

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En saa kerrottua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
E

En saa kerrottua

Vieras
enkä saa kerrottua asiaa miehelle.
Kysymys ei niinkään ole miehen ja mun väleistä -niistäkin toki, mutta mä uskon, että eri tilanteessa ne olis korjattavissa- vaan koko elämäntavasta ja elinympäristöstä.
Itse olen lopettanu alkoholin käytön pikkuhiljaa vuosien saatossa, ei mitään periaatepäätöstä, niin vaan on käyny. Voin mä joskus juoda viiniä ruuan kanssa tai ostaa saunajuomaksi lonkeron seuran vuoksi, mutta yleensä en saa koko pulloa juotua. Mies (ja sen kaverit) taas pitää perkännejä ja rentoutumista jotenkin synonyymeina. No periaatteessa tää olis helppo ratkaista; mies ei tule humalassa kotiin. Kyllä mies sen hyväksyykin. (Viimeyön nukkui rappusilla, 7.30 soitti ja kysyi pääsiskö sisälle) mutta muo pänni se asenne! Kaverit oli niin hämmästyneitä, kun eilen kieltäydyin hakemasta ukkoa kotiin, kun soittivat, että nyt sen tarttis päästä. Mä käskin viedä suoraan työpaikalle -joka on meidän pihalla- ja sanoin ettei se sisälle kuitenkaan pääse, mutta tohon pihalle ne sen oli tuonu ja kuuluivat vielä ihmettelevän et pitäiskö jonkun soittaa mut avaamaan ovi. tajusivat sentään olla soittamatta, kun tein selväksi jo sillon kun muo ukkoa hakemaan pyysivät, että mä soitan poliisit, jos se pyrkii sisälle humalassa.
Toinen asia on työ: meillä on yritys ja mä en jaksa sitä! Mä en kesktä työpaikalla asumista ja sitä, että ei ole ikinä vapaa-aikaa. Siitä työstä ei pääse irti kun lähtemällä johonkin. Vaikka matkustamisesta tykkäänkin, niin vajaan kuukauden ulkomaanreissu kerran vuodessa ei riitä mulle lomaksi ja viikonloppuisin tarttisin aikaa kotitöihin ja rentoutumiseen, mutta ne menee jossain ajellessa ja huiniessa, kun en pysty kotona rentoutumaan.
Meillä on ihan eri arvot ja tulevaisuuden haaveett, tajusin just äsken, että kun on puhuttu siitä, että pitäis saada asiat toimimaan niin, että talvet voitais asua etelässä ja mies sanoo, että yhteiset haaveethan meillä on, molemmat haluaa samaa. Mutta mä en halua! Jos mun arki täällä olis siedettävää, mun ei tarttis paeta todellisuutta ulkomaille!
Mä vaan en saa sanottua ukolle, kun se jotenkin yrittää niin tosissaan:(

Teillä sama ongelma kuin niin monilla muilla..
Parisuhdetta pitäisi päivittää aika-ajoin.
Ehkä teillä joskus on ollut samat päämäärät jne, mutta nekin saattavat vuosien varrella muuttua, joten taitaapi olla todella keskustelun paikka ennen eroa, ja ehkei sitä eroa todellakaan tarvitse, kun puhutte ja järjestätte asianne molempia tyydyttävällä tavalla.
Kun miehesikin yrittää niin tosissaan, ehkä hän vain ei tiedä mitä haluat, ja sinun pitäisi se hänellekkin kertoa?

Aika vaikeata... huuh. Mutta jos et ole elämässäsi onnellinen niin kyllä sille kannattaa oikeasti tehdä jotain.

Ja miten sitten alottaa, aamiaispöydässä vaan että "kaunis ilma tänään, taidampa ottaa eron" jaa-a...

Joka tapauksessa, onnea valitsemallesi tielle! (ja ymmärrän täysin ettet halua kännikalan kanssa viettää loppuelämää)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Teillä sama ongelma kuin niin monilla muilla..
Parisuhdetta pitäisi päivittää aika-ajoin.
Ehkä teillä joskus on ollut samat päämäärät jne, mutta nekin saattavat vuosien varrella muuttua, joten taitaapi olla todella keskustelun paikka ennen eroa, ja ehkei sitä eroa todellakaan tarvitse, kun puhutte ja järjestätte asianne molempia tyydyttävällä tavalla.
Kun miehesikin yrittää niin tosissaan, ehkä hän vain ei tiedä mitä haluat, ja sinun pitäisi se hänellekkin kertoa?

Noi päämäärät...niiden kanssa kun oikeastaan on käyny niin, että miehen asenne työhön on vuosien mittaan lähentyny mun asennetta. Molemmat ollaan siis nykyään sitämieltä, että työ on tapa saada rahaa, jotta voi tehdä sitä mistä nauttii ja molemmat nauttii matkustelusta. Kunnes oikeastaan tänäaamuna mä tajusin sen, että mä pystyisin elämään ilman sitä jatkuvaa johonkinpäin menossa oloa, jos mun elämä olis sellasta, ettei mun kokoaikaa tarvi paeta jotain ja se työkin...ehkä mä en olekkaan niin jyrkästi sitämieltä, että sama mitä tekee, kunhan siitä saa rhaa jolla hankkii itselleen mielekkään vapaa-ajan, olen alkanu kaipaamaan myös työltä mielekkyyttä.
Tai ainakin mä kaipaisin selkeyttä: työaika alkaa tästä ja päättyy tuohon. Ei niin, että epämääräisesti tänään pitäis tehdä noin, kun musta ei ole pqkottamaan itseäni asioihin ennen kun viimetipassa:(. Nytkin on kaksi työtä, jotka on luyvattuy tälläviikolla tekemätt...tarkottaa, että tulee kiire hoitaa ne joskus illalla, että saa sähköpostit lähtemään ennen puoltayötä, sittenhän ne on tälläviikolla tehty...:/.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
joo mutta entä jos nukkuu pihalle???
akka antaa olla siellä???????????????????????????????

Jaa, että aikuinen ihminen ei ole vastuussa itsestään??Sääntö on selvä ja selvinpäin sovittu: mä en halua nähdä humalaisia kotonani. Ja tosiaan sieltä pihasta löytyy se lämmin tila ja patja, jos nukkuu pihalle on ihan oma vikansa.
Aikuinen ihminen on käsittääkseni itse vastuussa itsestäs, vai ootko sä sitämieltä, että kun vedät perseet, sun ei tarvi pitää kiinni sinun ja puolisosi välisistä sopimuksista?
Säälin puolisoasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mene terapiaan äläkä pässi täällä poraa.ihme kalkkis.
niin että ukon tarvii tuoda tollasella rahat ulkomaan matkoihin,huh huh.parempi jos pääseekin eroon tollasesta kääkästä!

Ukon tarvii???
Kyllä mä teen töitä ihan kuten ukkokin, huomasit varmaan, että esim. äsken mainitsin, että tänään on tehtävä vielä kaksi työtä.
Sepä tässä mättää, kun töitä tarvii tehdä AiNA mä haluan joskus tietää, että on oikeasti vapaa-aikaa, sellasta kun voi vastata puhelimeen pelkäämättä että se on työasia. Tai että voi mennä edes sukujuhliin -no niissä mä en nykyään käy, kun en jaksa sitä ryyppäämistä kattoa- ilman että joutuu puhumaan ytöasioita.
Oletko itse työpaikassasi kiinni 24/7

Alkuperäinen kirjoittaja justjust:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jaa, että aikuinen ihminen ei ole vastuussa itsestään??Sääntö on selvä ja selvinpäin sovittu: mä en halua nähdä humalaisia kotonani. Ja tosiaan sieltä pihasta löytyy se lämmin tila ja patja, jos nukkuu pihalle on ihan oma vikansa.
Aikuinen ihminen on käsittääkseni itse vastuussa itsestäs, vai ootko sä sitämieltä, että kun vedät perseet, sun ei tarvi pitää kiinni sinun ja puolisosi välisistä sopimuksista?
Säälin puolisoasi.
vaikka kuule olis mikä sopimus mutta JOS SÄ NÄET HANGESSA MAKAAVAN IHMISEN SÄ ANNAT OLLA??VAIN SEN TAKIA ETTÄ ON SOPIMUS?
OLET SÄ KYLLÄ IHME ÄMMÄ???
tossa heijastuu kuinka nykypäivänä annetaan kenen vain kuolla "kun se on aikuinen"
Voin mä poliisit soittaa, jos oikeasti joku on hankeen sammunu, mutta kotiini en juoppoja haali.

Säälin puolisoasi.

No huh! Et sitten voinut käydä sitä miestäsi edes sinne lämpimään tilaan viemässä? Entä jo olisi vaikka hypotermia tullut tai peräti kuollut sinne ulos. Se on heitteille jättö!

joo ei tätä edes voi kommentoida.Tuossa näki kuinka on asiat.jos valmis jättämään toisen hankeen niin huh.Mitä jos mies ajattelisi sinusta noin?
parempi kun tämä aloitus tippuu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Säälin puolisoasi.

En voi.
Oletko joskus nähnyt humalaisen? Niilla on ½-vuotiaan ymmärrystaso ja aikuisen voimat. En ota sitä fyysistä riskiä ja humalassa ne yleensä kaipaavat puolisoaan ja haluavat viereen ja vaikka mitä.
Edelleen jos nyt kerrassaan pihaan sammuu, niin poliisit voin soittaa.

No huh! Et sitten voinut käydä sitä miestäsi edes sinne lämpimään tilaan viemässä? Entä jo olisi vaikka hypotermia tullut tai peräti kuollut sinne ulos. Se on heitteille jättö!

Alkuperäinen kirjoittaja justjust:

Säälin puolisoasi.
vaikka kuule olis mikä sopimus mutta JOS SÄ NÄET HANGESSA MAKAAVAN IHMISEN SÄ ANNAT OLLA??VAIN SEN TAKIA ETTÄ ON SOPIMUS?
OLET SÄ KYLLÄ IHME ÄMMÄ???
tossa heijastuu kuinka nykypäivänä annetaan kenen vain kuolla "kun se on aikuinen"

Minä taas ymmärrän säännön ihan helkutin hyvin.
Tuskin lähtisin itse edes tarkastamaan,että missä ukko nukkuu,menikö lämpöseen vai jäikö johonkin oven poskeen könyymään.

Ja asia on aivan eri jos hangessa makaa sammunut henkilö,yritän herättää ja tarkastaa kunnon,mutta jos ei reagoi järkevästi niin soitan poliisit korjaamaan lämpöseen..

Säälin puolisoasi.

En voi.
Oletko joskus nähnyt humalaisen? Niilla on ½-vuotiaan ymmärrystaso ja aikuisen voimat. En ota sitä fyysistä riskiä ja humalassa ne yleensä kaipaavat puolisoaan ja haluavat viereen ja vaikka mitä.

Luulisin nähneeni. Isäni on alkoholisti. Mikset sitten soittanut poliiseja?

Säälin puolisoasi.

En voi.

Miksi olisin soittanu?
Sillä mitään hätää ollu ja ihan siinä kunnossa oli, että olis halutessaan voinu ite kävellä sisätiloihin nukkumaan. Kunhan halus olla lähellä muo ja rappusilla it kai on jotenkin lähempänä. Kuulu autokin yöllä pihalla käyvän, että oli se lämpimässäkin osan aikaa.
Onko isäs tehny susta läheiriippuvaisen, kun noin juoppoja hyysäät ja puolustat?

Säälin puolisoasi.

En voi.

Miksi olisin soittanu?
Sillä mitään hätää ollu ja ihan siinä kunnossa oli, että olis halutessaan voinu ite kävellä sisätiloihin nukkumaan. Kunhan halus olla lähellä muo ja rappusilla it kai on jotenkin lähempänä. Kuulu autokin yöllä pihalla käyvän, että oli se lämpimässäkin osan aikaa.
Onko isäs tehny susta läheiriippuvaisen, kun noin juoppoja hyysäät ja puolustat?

perun aiemman myötätuntoni ap:lle. Asia taisikin olla hiukan mutkikkaampi kuin ensin näytti. (Ps. alkoholia en käytä käytännössä lainkaan ja uskollisesti avioliitossa, joten nimitykset sikseen)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
ap,mee hoitoon :headwall:

Ehkäpä se on parempi, että ap purkaa pahaa oloaan alkuun täällä kuin aamiaispöydässä!!
Mä en katsoisi elämässäni hetkeäkään ihmistä, jonka mielestä rentoutuminen = kaatokänni. Kakaramaista touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja tuliparumia:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
joo ei tätä edes voi kommentoida.Tuossa näki kuinka on asiat.jos valmis jättämään toisen hankeen niin huh.Mitä jos mies ajattelisi sinusta noin?
parempi kun tämä aloitus tippuu pois.
...!!!!!!

ohhoh,taitaa eukko olla laitos kamaa...vai mitä alkkishuora kaksplussalaiset ;)

No en kyllä sanonu että kaikki 2+laiset on, mutta jos juoppoa kovin puolustaa, siihen on tasan yksi syy: kolahtaa omaan nilkkaan. Ihminen, joka on joutunu kattomaan sitä toseltapuolelta, tietää tasan, ettei se juoppo parane hyysäämällä.
Muutama yö pihalla voi saada sen jopa käymään kerran tai kaksi A-klinikalla.
KIITOS KOVASTI TAAS MYÖTÄTUNNOSTA!
ok, mä tiedän, tää oli väärä paikka miettiä tämmöstä, antteksi vaan että jouduit sinäkin katsomaan peiliin ja miettimään, alkoholinkäyttöäs ja törmäämään siihen, että kaikki ei todella hoida ulkona hortoilevia juoppoja. Se kun on oma valinta kaataako sen ekan viinalasin sinne kurkkuun vai ei ja jos sen valinnan tekee kantakoon myös seuraukset...

Alkoholismi on sairaus ja kaikki tietäää,että jos holisti ei itse asiaa myönnä niin ei kyllä "paranekkaan"vaikka kävisi A-klinikalla.
Hyysäs sitä tai ei!

Mutta ei ne kaikki jotka hankeen sammuu ole juppoja vaan osa on niitä joilta on mennyt yli..
Mutta ei sinulla eikä minulla tai kenelläkään muulla ole oikeutta kävellä ohi. JOs mielenkiinto ei riitä herättää niin soitto poliisille niin he noukkivat sammuneen.
Ei kyse ole mistään hyysäämisestä!!

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

Ehkäpä se on parempi, että ap purkaa pahaa oloaan alkuun täällä kuin aamiaispöydässä!!
Mä en katsoisi elämässäni hetkeäkään ihmistä, jonka mielestä rentoutuminen = kaatokänni. Kakaramaista touhua.

ei sen tarttis alkaa muita haukkumaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

ei sen tarttis alkaa muita haukkumaan :headwall:

Samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ap sitten rauhoittuu ja tasoittaa itseään ellei halua vilttiketjuun joutua

No mulle on ihan sama. Tuli jo selväksi, että parempi hakea selvyyttä ajatu,siin jostain muualta.
Meen nyt hakeen muksut hoidota ja mäjäytetään ekan rekan alle.
Näkemiin teille juoppojen puolustajat.
..

Hengitä syvään ja rauhoitu..

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä