Mä en ymmärrä tätä :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Muistakaas sitten kaikki ihmettelijät olla hengittämättä kun kuljette käynnissä olevan auton ohi.

Ja autoillessanne ja ruuhkaan joutuessanne sammutatte välittömästi ilmastoinnin!

Tottapuhuen kaupunkiin ei saa mennä hengityssuojitta.

Niin joo, ja nuotion vierellä ei ainakaan istuta! Eikä saunanpesää sytytettä jos se vähänkin käryttää sisään.

Tahallaan ei saa vaurioittaa, hyi, hyihyihyihyihyihyi!

(niin joo, ja mä sitten en polttanut raskausaikana kahta savuketta enempää )

Mitä sää nyt taas höpiset?Väitätkö että nuo edellä mainitsemasi asiat on verrattavissa samaan jos äiti polttaa raskausaikana?

Meidän poika joutui synnärillä teho-osastolle viikoksi ja mä olin sen viikon myös osastolla. Mutta en päässyt synnyttäneiden puolelle, vaan sinne jossa raskaana olevat äidit oli syystä tai toisesta joutuneet sairaalaan odotuksensa kanssa.

Siellä kyllä teki niin pahaa kun mammat vatsat pystyssä juoksivat röökillä. Heitä oli sellainen röökikööri ja siellä sitten ringissä polttivat :o .

Mä olen molemmista raskauksista lopettanut tupakanpolton ja toivon että tällä kertaa pysyvästi. Mutta ei se vaan niin helppoa ole ja ymmärrän kyllä niitä jotka eivät siihen pysty. Mutta vähentämään pystyy varmasti jokainen.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Meidän poika joutui synnärillä teho-osastolle viikoksi ja mä olin sen viikon myös osastolla. Mutta en päässyt synnyttäneiden puolelle, vaan sinne jossa raskaana olevat äidit oli syystä tai toisesta joutuneet sairaalaan odotuksensa kanssa.

Siellä kyllä teki niin pahaa kun mammat vatsat pystyssä juoksivat röökillä. Heitä oli sellainen röökikööri ja siellä sitten ringissä polttivat :o .

Mä olen molemmista raskauksista lopettanut tupakanpolton ja toivon että tällä kertaa pysyvästi. Mutta ei se vaan niin helppoa ole ja ymmärrän kyllä niitä jotka eivät siihen pysty. Mutta vähentämään pystyy varmasti jokainen.

Tuo on kyllä kamalaa katsottavaa. Mua katsottiin kieroon kun synnytysvalmennuksen jälkeen pihalla juteltiin mammojen kanssa ja olin ainoa joka EI tupakoinut. Ihmettelivät että miksi en kun nuorempana poltin kuin korsteeni :O

Mä tiedän viel tytön, tai on jo kolmekymppinen, kuitenki. Ni tää ei oo vieläkään lopettanu, vähentänyt kuulemma. Sen lisäks taitaa tuo bisse maistua. Eli oli siis "bilettämässä" ja siel poltti niinku ei vauvaa mahas oiskaan! Ja yrittämällä saatu raskaus alkaa ei vahinko. Luulis jo tuon ikäsellä olevan sen verran älliä päässä! Vaan ei ne kaikki ymmärrä et siinä sivussa kärsii se masun asukki :(

Itellä oli synnäril tyttö huonekaverina joka oli polttanut jo raskausaikana. Sen vauva itki ihan koko yön syntymänsä jälkeen ja väkisin tuli mieleen et varmasti raukka kärsi nikkiksen puutteesta! Hirveetä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kyllä pitäis edes yrittää lopettaa. Vaikeaahan se lopetus on, mutta silti... :/

Ei todellakaan ole vaikeaa jos ajattelee, että kyseessä on oma lapsi. Itse lopetin jo raskauden suunnitteluvaiheessa.

Joillekkin tupakoinnin lopetus ON vaikeaa. Kaikille ei onneksi. Tupakan aiheuttavaa riippuvuutta on verrattu jopa heroiinin aiheuttavaan riippuvuuteen...Että olisivat tasoltaan samanmoisia... Riippuu varmasti myös siitä, kuinka kauan on tupakoinut, kuinka paljon ja mihin tarpeeseen.

joo,lopetin kolme päivää sit ja oon raskaana viikolla 5. ihan helvetin hankalaa on,ihan kauheet nikkikset!!!!mut.. pakko yrittää..pakko!!
mut olo on tosi kamala...

Alkuperäinen kirjoittaja tupakoitsija:
joo,lopetin kolme päivää sit ja oon raskaana viikolla 5. ihan helvetin hankalaa on,ihan kauheet nikkikset!!!!mut.. pakko yrittää..pakko!!

Ja kyllä se olo siitä onneksi paranee paljonkin, kun vähän aikaa maltat odottaa! Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja tupakoitsija:

Mun lopettamista helpotti se, että siirsin niinsanotusti riippuvuuden toiseen, eli aina kun mieli teki tupakkaa niin söin appelsiineja sekä join sitrusmehuja. Plus sitruunan makuiset läkerölit hyvä apua. Noiden jälkeen ei voisi kuvitellakaan polttavasta kun niin hapan maku suussa, kannattaa kokeilla!

Niin, voihan sitä sanoa että se on oma asia. Ja eihän se tietenkään kuulukaan kenellekään ulkopuoliselle, mutta reilua on vastata sitten syyt jos lapselle tulee jotakin siitä, että mahdollisesti kyse oli minun valinnastani tupakoida raskausaikana, jotta sitten se oma lapsi osaa harkita paremmin, kun raskaaksi tulee tai vaimo on raskaana, ettei käytä syynä sitä, että ei minullekaan tullut mitään, vaikka äiti poltti.
Kunhan edes yrittäisi, mutta ärsyttäis minuakin, jos joku keuhkoaa siitä, että EN varmasti lopeta, kun ei itellekään tullut mitään. Sikiön oikeudet on heikot, joten pitäisi sen äidin edes yrittää suojella ihan alkutaipaleelta asti, kykynsä mukaan.

Ei se ole ihan niin yksinkertaista. Ihmisen pääkoppa on sen verran monimutkainen värkki, että ei riippuvuutta aiheuttavan aineen (oli sen sitten tupakka, alkoholi tai jokin huume) käytön lopettaminen tapahdu tuosta noin vain. Ja jos siinä menee jokin toinen taho liian kielteisesti tai syyttävästi sormella osoittamaan, ihmiselle tulee ihan itsestään puolustava asenne ja sitä alkaa kieltää itseltäänkin esim. tupakoinnin haitallisuuden kun samalla tuntee syyllisyttä siitä, mikei pysty asettamaan vauvaansa etusijalle.

Ja ei, en polta, en ole koskaan polttanut...

Yhteistyössä