mä en ymmärrä, miten jotku vanhemmat voi olla niin pihejä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
ei lapsta edes tivoliin päästetä. itse olen viemässä huomenna meidän tenavia sinne naapuri kuntaan, ja lupasin kun tyttö kysy että pääsiskö sen kaveri mukaan, että tottakai pääsee. mutta äiti ja isä ei suostunut antamaan rahaa rannekkeeseen eikä edes muutamaa euroa, että pääsis jossain laitteessa käymään. mukaan toki sais lähteä, mutta eihän toki lasta huvita kun ei ole rahaa käydä missään laitteessa. perhe tienaa noin 5000 euroa joka kuukausi, että ei varmaan yhteen 25 euroon kaatuis senkään perheen elämä. lomareissuja eivät mihinkään tee, koko kesän ovat vain kotona. olishan se vaihtelua lapselle. olisin kyllä voinut maksaa tytön sinne minäkin, mutta kun tiedän, että vanhemmat vetää herneen siitä nokkaansa. niin ei sitten.

No jos niillä paha velkakierre vaikka päällä? siis eihän sitä voi tietää mitä ihmisillä on menossa ja se 25? voi olla joskus ihan mahoton juttu, ainakin noin yht'äkkiä.

En minäkään 25 euroa antaisi siihen tarkoitukseen että 4-5 kertaa pääsee tivolilaitteessa käymään. Kallista lystiä, ihan periaatteesta me ei rahoiteta moista kiskontaa. Senkin rahan voi säästää ja lähteä jonnekin kunnolliseen paikkaan, mistäs sinä niin tarkasti heidän kesäsuunnitelmista tiedät :)

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mitä se sulta on pois vaikka naapurit tienais 8000?/kuussa jos eivät vain halua että lapsensa menee tivoliin
no kyllä mä ainakin antaisin mennä, jos itse en haluais maksaa oli syy mikä tahansa, ja toinen sanois, että voi maksaa rannekeen tai lipun, mistä nyt on kyse, sen takia, että oma lapsi sais sen haluamansa kaverin mukaan. aika monien kanssa on toimittu näin, että on sanottu, että pääseekö sun lapses mun lapsen kans sinne, että jos pääsee, niin tää pyytäjän perhe maksaa. mutta tälle perheelle se ei käy.

Mulla ei (off topic) muuten ole hajuakaan montako tonnia lasten kavereiden vanhemmat tienaa kuukaudessa, ja paljonko niillä on menoja, velkaa...

Jos heillä on vaan sellainen periaate, että tivolit sun muut on turhia, tylsäähän se lapsen kannalta tietty on...Tai ehkä he ovat juuri ostaneet lapselle uusia tavaroita tms, ja ovat sitä mieltä että se riittäköön tältä erää.

Velkaa saattaa olla yli varojen asunnosta, autosta jne. ja niistä korot päälle. Noilla tuloilla sitä velkaa saakin jo ihan kivasti. Ihmiset arvostavat eri asioita. Toiset satsaavat maalliseen omaisuuteen ja pihistelevät huvituksista kun taas toiset nauttivat elämästä ja käyttävät varat ylelliseen elämiseen.

Musta on tosi inhottavaa kun naapuri/kaveri kysyy just: laivalle, tivoliin, heseen yms. Meille tuo 25 e on tosi tosi iso raha ja jotenkin ollut tärkeetä että kun tehdään noita juttuja niin
a) nautitaan niistä, suunnitellaan koska mennään, mihin yms yms
b) mietitään budjetti (esim. onko omia eväitä tms)
c) mennään perheen kanssa (joskus ilman isää) että kaikilla on kivaa

Kun joku lapsi pääsis vaikka heseen, ihan kiva, mutta mukaan on annettava se kymppi ja muut lapset ei saa tietty mitään. On helppoa luvata ottaa mukaan joku ylimääräinen ja sitten aiheuttaa pahaa mieltä kun vanhemmat joutuu olemaan ne kieltäjät.

Ja me kyllä tehdään kivoja asioita, mutta suunnitellen (pienelläkin budjetilla voi tehdä vaikka mitä) ja mainitsemasi tivolit on kyllä yleensä aika rahastusta. Mä haluisin nähdä oman lapseni tivolin kierteissä ja olla ilossa (ja surussa) itse mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
mitä se sulta on pois vaikka naapurit tienais 8000?/kuussa jos eivät vain halua että lapsensa menee tivoliin
no kyllä mä ainakin antaisin mennä, jos itse en haluais maksaa oli syy mikä tahansa, ja toinen sanois, että voi maksaa rannekeen tai lipun, mistä nyt on kyse, sen takia, että oma lapsi sais sen haluamansa kaverin mukaan. aika monien kanssa on toimittu näin, että on sanottu, että pääseekö sun lapses mun lapsen kans sinne, että jos pääsee, niin tää pyytäjän perhe maksaa. mutta tälle perheelle se ei käy.

Ekassa viestissä sä sanoit, että sä tiedät, että vetävät hernettä nokkaan jos ostat rannekkeen. Ja nyt ei vaan perheelle käy.

Sori, mä en tunne yhtäkään perhettä, joka antaisi lapsensa mennä tivoliin mutta ei yhteenkään laitteeseen.

Oletko sä kysynyt perheeltä vai onko lapset nyt hoitaneet koko keskustelun ja loppu oletetaan täällä?

Hyvä kun sun lapset saa kaiken mitä haluavat ;) Ja koskaan ei tartte kieltää mitään esim kurinpitotarkoituksessa.

Aamulla uudet vaatteet, päivällä uudet parpit ja illalla tivoliin. Seuraavana päivänä koiran lemmikisi ja ulkomaanmatkan.

sinä itse aiheutit tilanteen lupaamalla lapselle asian jota et ollut tarkistanut vanhemmilta, sitten tulet päivittelemään kuinka he ovat pihejä
mä en luvannut mitään. mä sanoin, että minulle sopii jos toisen perheen vanhemmille sopii.

No, niille ei sovi.
Missä se ongelma on?

Voi kuule. Mun mieheni ei ollu ikinä menny junalla, käyny ravintolassa, käyny minkään valtakunnan tivoleissa tai vastaavissa koska vanhemmat ei tuhlaa rahaa turhuuksiin. Mutta kumminkaan rahasta se ei todellakaan ole kiinni.

En nyt ihan ajatuksella lukenut ap:n tekstiä mutta itselle tuli mieleen, kun tuttavat vappuna päivittelivät että tivoli on niin kallis, että jää tänä vuonna lapsilta kyllä väliin. Samat tuttavat kun kuitenkin panostivat täysillä alkoon, oli kalliit konjakit sun muut -tuskin lasten iloksi kuitenkaan. Eli lasten menoista on helppo säästää ilmeisesti :whistle:

sinä itse aiheutit tilanteen lupaamalla lapselle asian jota et ollut tarkistanut vanhemmilta, sitten tulet päivittelemään kuinka he ovat pihejä
mä en luvannut mitään. mä sanoin, että minulle sopii jos toisen perheen vanhemmille sopii.
Niin. Kyllähän te nuppuset pääsette tivoliin, kun kiltti kiltti naapurintädit teidät vie, mutta jos pahat ilkeät vanhemmat teiltä kieltää ihanan tivolin, niin sitten kiltti naapurintäti ei voi viedä, vaikka muuten olisi kyllä vienyt jos vaan ei olisi niin ikäviä vanhempia, voi harmitus!

Kai sanot lapsilleskin että sinä kyllä suostuisit mutta kun iskä kieltää sitä ja tätä?

Uusimmat

Yhteistyössä