Mä en ymmärrä miksi täällä kysellään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitämitämitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitämitämitä

Vieras
toisten tuloja,velkoja ja jopa lasten tileillä olevia rahoja?! Haluaako joku huonompi tuloinen olla masokisti kun saa lukea toisten 4500e kuukausipalkoista vai onko vaan kateutta? Vai se joka aloittaa moisen ketjun,on jonkin sortin elvistelijä..on 6000e/kk palkka,tilillä 50000e säästäjä,velkaa 0e ja talo maksanu 400000e..4 ferraria pihassa pölyä keräämässä kun ajan vain kauppaan uusimmalla bemarilla+miehen tulot jotka vähintään puolet isommat.. Siis kuka on näin tyhmä?!
Varmastikin saan kommentteja että "taidat olla itse köyhä ja kateellinen,mikset käyny koluja niin oisit hyvä liksaisessa työssä" jne. lässytystä. Enkä aio ruveta noista sen enempää tänne kertomaan. Tokikaan mun ei ole pakko lukea näitä keskusteluja,mutta joka sivulla on joku alotus jossa kysellään ihmisten raha-asioita!
Mä olen oppinu kotoa sen,että pitää olla muutakin aihetta elämässä kuin raha ja muita aiheita puhua kuin raha,eikä kenellekään kuulu kenenkään raha-asiat,olkootkin kuinka rikas tai köyhä tahansa. En vaan tajua,miten aikuiset ihmiset täällä vouhkaa rahoistaan. Ilmiselvästi tämmöset rahalla elvistelijät ei arvosta rahaa kun siitä voi leuhottaa ja vouhottaa. Tietystikin on kiva kun voi ostaa mitä haluaa eikä tarvi miettiä,mutta entäpä jos/kun rahan tulo loppuukin,eikä säästöillä elä loppuelämäänsä,mites sit suu pannaan? Eipä osatakaan elää enää kun on tottunu törsäämääm omat,puolison ja lastenkin rahat vain siksi,että sitä on. Eikä varmasti raha ja sitä kautta materia tuo onnea.

Mä tykkään lueskella kaiken näköisiä raha-talous yms ketjuja, kiva nähdä kuinka erilaisia perheitä ja tapoja on. Vaikka täällä tuntuu välillä liikkuvan melkoisen hyvätuloista porukkaa :D

Sitä ollaan niin amerikkalaista. Siellähän kaikki kertoo tulonsa, tilinsä ja muut asiat. Telkkarissakin oli sitten joku metsuri tai rapukalastaja, niin heti laskee taalamenetykset jos joku tunari jonkun mokan tekee. Huutaa ja kiroaa ja nälvii.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitämitämitä;27857249:
toisten tuloja,velkoja ja jopa lasten tileillä olevia rahoja?! Haluaako joku huonompi tuloinen olla masokisti kun saa lukea toisten 4500e kuukausipalkoista vai onko vaan kateutta? Vai se joka aloittaa moisen ketjun,on jonkin sortin elvistelijä..on 6000e/kk palkka,tilillä 50000e säästäjä,velkaa 0e ja talo maksanu 400000e..4 ferraria pihassa pölyä keräämässä kun ajan vain kauppaan uusimmalla bemarilla+miehen tulot jotka vähintään puolet isommat.. Siis kuka on näin tyhmä?!
Varmastikin saan kommentteja että "taidat olla itse köyhä ja kateellinen,mikset käyny koluja niin oisit hyvä liksaisessa työssä" jne. lässytystä. Enkä aio ruveta noista sen enempää tänne kertomaan. Tokikaan mun ei ole pakko lukea näitä keskusteluja,mutta joka sivulla on joku alotus jossa kysellään ihmisten raha-asioita!
Mä olen oppinu kotoa sen,että pitää olla muutakin aihetta elämässä kuin raha ja muita aiheita puhua kuin raha,eikä kenellekään kuulu kenenkään raha-asiat,olkootkin kuinka rikas tai köyhä tahansa. En vaan tajua,miten aikuiset ihmiset täällä vouhkaa rahoistaan. Ilmiselvästi tämmöset rahalla elvistelijät ei arvosta rahaa kun siitä voi leuhottaa ja vouhottaa. Tietystikin on kiva kun voi ostaa mitä haluaa eikä tarvi miettiä,mutta entäpä jos/kun rahan tulo loppuukin,eikä säästöillä elä loppuelämäänsä,mites sit suu pannaan? Eipä osatakaan elää enää kun on tottunu törsäämääm omat,puolison ja lastenkin rahat vain siksi,että sitä on. Eikä varmasti raha ja sitä kautta materia tuo onnea.

Tajuat kai, että mikä tahansa nimimerkki voi olla palstalla olevinaan vaikka kuinka rikas. Kukaan ei käy tutkimassa totuutta.
Olen kotikasvatettu niin, että raha-asioista ei kylillä huudella. Vain nousukkaat lessoilevat, todella varakkaat pitävät suunsa supussa. Intiimiasiat kuuluvat samaan kategoriaan.

Sun viestissä on se ristiriita, että ensin sanot näillä elvistelijöillä olevan säästössä 50 000e ja velkaa 0e. Ja sitten sanot, että "torsäävät omat ja puolison ja lastenkin rahat, ja mitäs sitten, kun rahat loppuu..." No eihän ne sellasella ihmisellä noin vaan lopu, jolla hirveät säästöt. Ei tosta nyt oikein ottanut selvää...

Itse saatan ihan huvikseni laittaa johonkin ketjuun omat ja miehen tulot. Ihan keskituloisia ollaan. Jos olisin köyhä, en varmaan kehtaisi. En mä ny asiaa syvällisemmin mieti, enkä myöskään todellakaan juokse rahan perässä tms mitä kuvasit. Ehkä ihmisiä kiinnostaa kysellä, kun tällaisilla anonyymeillä palstoilla sen voi tehdä, muutenhan palkkojen, tulojen ja menojen kysymistä pidetään epäkohteliaana...

Ja muakin ihmetyttää paljon enemmän tää omien yksiytiasioiden ruotiminen, pahimpana joku valokuvien laittaminen vaikka omista lapsista tms. Musta SE on kyseenalaista.

[QUOTE="imo";27857550]Sun viestissä on se ristiriita, että ensin sanot näillä elvistelijöillä olevan säästössä 50 000e ja velkaa 0e. Ja sitten sanot, että "torsäävät omat ja puolison ja lastenkin rahat, ja mitäs sitten, kun rahat loppuu..." No eihän ne sellasella ihmisellä noin vaan lopu, jolla hirveät säästöt. Ei tosta nyt oikein ottanut selvää...

Ja kirjotin myös että eihän niillä säästöilläkään eletä loppuelämää..;)

Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;27857520:
Ap on selkeästi vähäosaisempi sekä kouluja käymätön yh äippä kälviältä. Sehän ilmenee jo tekstirakenteesta.

Tekstirakenteesta..Just. Olen käynyt kouluja,vakituinen työpaikka oottaa kun joskus palailen työelämään hoitovapaalta. Rahaa tarpeeksi,vain sitä tärkeämpää on mieheni ja tyttöni :heart:

Yhteistyössä