Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka kököttää aina sisällä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
itse vihaan ulkona oloa. enkä juurikaan lapsen kanssa käy ulkona. Mies vie ulos viikonloppuisin.
Tietysti etelässä on toinen juttu. Siellä on kiva olla ulkon.,a

Lapsistanne tulee yhtä saamattomia vätyksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja :
kans rakastan ulkoilua ja ulkona puuhastelua. Asutaan omakotitalossa ja kyllä tässä aina välillä pihalla naapureihin törmää/ pakostikin huomaa, että nekin touhuavat omalla pihallaan jotain. Ei siihen mitään kyttäystä tarvita vaan normaalia havannointikykyä. Jos ei KOSKAAN näe jotakuta naapuriaan pihalla, se on kyllä todella outoa. Luulisi että edes joskus osuisi samaan aikaan ulos. Ei siitä voi vetää kuin sen johtopäätöksen, että kökkivät sisällä päivät pitkät, oli kesä tai talvi, ilta tai aamu.
Minua se ei HÄIRITSE ja tuskin aapeetäkään, mutta en voi kuin ihmetellä. Mitä sellaiset ihmiset tekevät edes omakotitalolla??

Niin juu, senhän takia ihmiset hommaa omakotitalon, että saisivat kökkiä ulkona pihahommissa tai juttelemassa uteliaiden naapurien kanssa :)
Ei hyvää päivää :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
kans rakastan ulkoilua ja ulkona puuhastelua. Asutaan omakotitalossa ja kyllä tässä aina välillä pihalla naapureihin törmää/ pakostikin huomaa, että nekin touhuavat omalla pihallaan jotain. Ei siihen mitään kyttäystä tarvita vaan normaalia havannointikykyä. Jos ei KOSKAAN näe jotakuta naapuriaan pihalla, se on kyllä todella outoa. Luulisi että edes joskus osuisi samaan aikaan ulos. Ei siitä voi vetää kuin sen johtopäätöksen, että kökkivät sisällä päivät pitkät, oli kesä tai talvi, ilta tai aamu.
Minua se ei HÄIRITSE ja tuskin aapeetäkään, mutta en voi kuin ihmetellä. Mitä sellaiset ihmiset tekevät edes omakotitalolla??

Niin juu, senhän takia ihmiset hommaa omakotitalon, että saisivat kökkiä ulkona pihahommissa tai juttelemassa uteliaiden naapurien kanssa :)

Niin no mitä sillä pihalla tekee, jos ei koskaan hyödynnä sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Täällä taas vetelät, saamattomat ämmät yrittää puolustella laiskuuttaan, kun eivät saa itsestään sen vertaa irti, että edes nenänsä laittaisi ovesta ulos!

Saamaton? Missäs sä tiedät mitä ne saa aikaiseksi siellä sisällä? Saamattomampi voi olla se mamma joka vaan makaa auringossa koko päivän tekemättä mitään muuta. Miten se ulkoilma muka takaa saamattomuuden?

Mä poljen sisällä crosserilla 1½ tuntia aamulla ja toiset samat illalla. Mä kirjottelen tässä työn ohella kotona graduani valmiiksi. Meillä on aina viimeisen päälle siistiä ja tahratonta. Mä harrastan maalaamista ja virkkaaminen ja neulominen on uusimmat tuttavuudet joihin olen ihastunut. Meillä leivotaan itse leivät, ruuat tehdään jopa niin alusta asti itse että meillä on käytössä omat lihaliemikuutiot, samoin makeat tarjottavat vieraille on aina itsetehtyjä eikä niitä ole vaan yhtä lajia tarjolla ;) Telkkaa en katsele, sen sijaan jos aikaa on tykkään lukea klassikkoja. Rikos ja rangaistus on parhaillaan kesken.

Mutta sinusta mä olen vetelä, saamaton ja laiska, vaan koska en ole ulkona makaamassa auringossa niin kuin naapurin mamma?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Mitähän sillä pihalla sitten pitäis tehdä? Ei me ainakaan asuta omakotitalossa siks, että haluttais hulluna kökkiä pihalla.
Ainoa syy asua omakotitalossa on ainakin mulle se, että ei oo nappuri ihan seinässä kiinni eli on hiukka omaa rauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän naapurissa on perhe, jossa vanhemmat eivät ole koskaan ulkona. Oli miten hieno päivä tahansa, he kököttävät sisällä ovet kiinni. Luulisi, että omakotitalossa olisi muutakin tekemistä...
Ollaan tässä vuosi asuttu ja rouvan olen tasan kerran nähnyt pihalla. Miestäkin näkee harvoin, silloin joko hakee polttopuita tms.
Mä tulisin hulluksi, jos joutuisin kököttämään koko päivän sisällä ja kävisin korkeintaan kaupassa!
Kesän asuin suurin piirtein ulkona.
Nytkin keli on ankea ja harmaa, mutta kohta laitan lenkkivaatteet niskaan. Ja jos ei jaksa lenkille lähteä, niin kyllä tossa pihalla touhuttavaa riittää...

just. no ihminen on yksinkertainen, tai suurin osa. ei ne kaikki kaikkea ymmärrä, mua taas säälittää ihmiset, joilla riittää aikaa pohtia miten eivät ymmärrä kun toiset ovat erilaisia kuin itse.

No mä tykkään kyllä käydä ulkona lasten ja koiran kanssa, ja jos olis omakotitalo, niin tulis oltua pihalla tosi paljon, mutta en mä kyllä suoraan sanoen kiinnostu lainkaan siitä jos joku muu elää toisella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Mitähän sillä pihalla sitten pitäis tehdä? Ei me ainakaan asuta omakotitalossa siks, että haluttais hulluna kökkiä pihalla.
Ainoa syy asua omakotitalossa on ainakin mulle se, että ei oo nappuri ihan seinässä kiinni eli on hiukka omaa rauhaa.

peesi. meilläkin vain pieni piha ja tosi pieni kasvimaa. ei tod. hankittu omakotitaloa että saisi pihalla puuhastella, onhan helkkari vie lapsiperheessä työtä ruoanlaitossa,siivouksessa palkkatyössä, lastne harrastuksiin kuskaus, omat harrastukset (maalaan ja lenkkeilen).... (loputon lista)

omakoti on siitä näppärä että kukaan ei hakkaa seinää jos soittaa isosti musiikkia. piha on iiiiiiihan sivuasia. sitten eläkkeellä voi laittaa ne upeat kukkaryhmät jne

Minua ei paljoa pihalla näe. Inhoan pihahommia (paitsi puskamarjojen poimmintaa, jonka olen tehnyt jo heinäkuussa). Sisällä minulla on aina tekemistä, siivoamista, pyykinpesua (jonka kuivaan kuivausrummussa sisällä), ruuanlaittoa, leipomista, sisustamista, lukemista, tietokoneella oleilua, telkkarin katsomista.

Onkohan ap meidän naapuri? Mitä mä täältä sisältä seuraan sun touhuja niin sä istut hiekkalaatikon reunalla ja puhut kännykkään. Lapsi leikkii traktoreilla ja kun heittää sulle pallon, sanot et äitiä ei saa häiritä kun äiti puhuu puhelimessa. Mutta pääasia et sä oot ulkona, eiks vaan?

Me asutaan rivarissa jossa on iso piha eli pihahommia riittäisi. Mutta voin sanoa, että naapurit ei kyllä minua näe tuossa meidän pihalla juuri koskaan. Ja jos on kyyläävää sakkia niin siinäpä sitten miettii että ei ole naapurin mammakaan koskaan pihalla :D
Jos lapset on omalla pihalla niin minä istuskelen terassille johon ei naapurit näe. Muuten sitten ollaan pihalla ihan jossain muualla, kävelemässä, puistossa jne.
Ja me muutetaan omakotitaloon jossain vaiheessa? Miksi ihmeessä mun sitten pitäisi kykkiä yhtään sen enempää omakotitalossa? :o
Asutteko te omakotitalossa vain sen takia, että saatte pihalla nyppiä jotain rikkaruohoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Täällä taas vetelät, saamattomat ämmät yrittää puolustella laiskuuttaan, kun eivät saa itsestään sen vertaa irti, että edes nenänsä laittaisi ovesta ulos!

Se rikkaruohojen kitkeminenkö tosiaan tekee ihmisestä reippaan ja aikaan saavan? :D

Uskotelkaa itsellenne ja muille mitä haluatte, mutta ihminen jolla "riittää puuhaa" ja joka ei kyttää, tietäisi muka naapurien ulkoilun määrän? Jossain kohtaa ap valehtelee...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onkohan ap meidän naapuri? Mitä mä täältä sisältä seuraan sun touhuja niin sä istut hiekkalaatikon reunalla ja puhut kännykkään. Lapsi leikkii traktoreilla ja kun heittää sulle pallon, sanot et äitiä ei saa häiritä kun äiti puhuu puhelimessa. Mutta pääasia et sä oot ulkona, eiks vaan?

Juu no en ole, meillä ei ole edes hiekkalaatikkoa :) Ja teen usein pihalla jotain hyödyllistä kuten nurmikon leikkuuta, puutarhan hoitoa, polttopuiden pilkkomista, haravoimista. Mä en koe noita ollenkaan riesana vaan rentouttavana puuhasteluna. Tai sitten pelataan jotain. Tai vaan istuskellaan ja luetaan (jos lämmin). Tai laitetaan lenkkarit/ saappaat jalkaan ja lähdetään lähimetsään, metsän keskellä tässä melkein itsekin asutaan.

Kyllä on taas tääkin aihe väännetty kummalliseksi. Eihän mua tietenkään millään muotoa häiritse se, että naapurit jököttää aina sisällä, mutta kaipa sitä kummastella saa. Nyt tajusin, että iso osa ihmisistä lienee naapurini kaltaisia, ainakin vastaustenne perusteella. Vaikka mäkin ulkoilen paljon, kyllä ehdin silti sisällä olla ihan tarpeeksi. Hulluksi tulisin jos kerrostalossa joutuisin asumaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Uskotelkaa itsellenne ja muille mitä haluatte, mutta ihminen jolla "riittää puuhaa" ja joka ei kyttää, tietäisi muka naapurien ulkoilun määrän? Jossain kohtaa ap valehtelee...

No jos mä tietäisin klo ajat koska se tulee ovesta ulos/ lähtee johonkin, niin sitten mua vois hyvällä syyllä sanoa kyttääjäksi. Mutta kun on vuoden asunut, on se aika ihmeellistä, että satuttais aina eri aikaan pihalle puuhastelemaan, kun muita naapureita tässä näkee säännöllisesti, enemmän tai vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No jos mä tietäisin klo ajat koska se tulee ovesta ulos/ lähtee johonkin, niin sitten mua vois hyvällä syyllä sanoa kyttääjäksi. Mutta kun on vuoden asunut, on se aika ihmeellistä, että satuttais aina eri aikaan pihalle puuhastelemaan, kun muita naapureita tässä näkee säännöllisesti, enemmän tai vähemmän.

No jos ulkoilee muualla kuin pihallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin mistä sä tiedät että ulkoileeko muualla? Jos luit vastaukset ylempää niin esimerkiksi minua ei tuossa pihalla juuri koskaan näy vaan ulkoillaan porukalla muualla. Ja sitä ei naapurit kyllä tasan tiedä ellei kyttää ikkunasta. Ja kaikki ei muutenkaan elää aikataulutettua elämää, aamulla pihalle, syömään, nukkumaan, pihalle jne

Hei, hassu olet ap.
Et sinä mitenkään ole voinut kytätä naapureidesi jokaista liikettä... Ehkä siellä ulkoillaan eri aikaan, ehkä jopa harvemmin kuin te. Ehkä naapurinne ulkoilevat lähtemällä pois omasta pihastaan, kuten muuten yllättävän moni tekee. Ulkoiluahan on myös esim. kävelylenkit lähimetsään/ kaupungille yms. Kaikki ei niin innostu puutarhahommista ja sen sellaisesta, kuten sinä.

Äläkä nyt niin hirveästi pohdi naapureidesi ulkoilua tai elämänmenoa yleensäkään. Nauti itse ulkoilusta ja kaikesta muusta mukavasta ja luota, että naapurisikin osaavat nauttia omasta elämästään omalla tavallaan.

No en tiedä muiden ulkoilemisista, mutta onhan se outoa juu, jos ei ulkona ollenkaan käy!

Meillä naapurit ovat ihan itse kertoneet että ovat vapaapäivänsä sisällä, kun samalla kertoivat kadehtivansa meidän perhettä joka ulkoilee ja liikkuu ilman autoa. Minusta se nyt on ihan normaalia. Mutta ei se että maataan koko kesä sisällä!

Minua ei päivisin paljoa tuossa pihalla näe, tykkää kyllä käydä siellä, mutta en mä siellä kauaa viihdy, enkä muutenkaan viihdy päivisin tuntikausia ulkona. Mutta mä ulkoilenkin öisin, sillä joudun työni puolesta olemaan 3-4 tuntia putkeen töissä satoi tai paistoi ja sen vuoksi minua ei etenkään huonolla ilmalla päivisin vapaaehtoisesti ulos saa.

Yhteistyössä