Mä en ymmärrä että adoptio olisi parempi kuin abortti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtoehdot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Adoptiossa vauva saa ainakin mahdollisuuden elää!! Ajatteletko nyt siis omalta kannaltasi et abortti parempi vaihtoehto?

Totta helvetissä mä ainakin ajattelisin omalta kannalta siinä tilanteessa! Kuinkas muuten? Onko vakoutumattomalla soluryppäällä oikeus määrätä naisen elämän kulusta ilman, että nainen on suostunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:
Mä taas en ymmärrä miksi näistä kahdesta pitäisi valita se automaattisesti ja aukottomasti parempi vaihtoehto.Mä kun uskon siihen,että tilanteet ratkasee myös jonkin verran siinä kun haetaan oikeaa vaihtoehtoa.

Olet todellakin oikeassa! Mutta tää on taas tätä..

Jos en halua lasta, niin ajattelen kyllä silloin ihan surutta vain itseni kannalta ja abortoin. Jos haluan lapsen, niin silloinkin ajattelen asian ihan vain itseni kannalta ja synnytän. Kummassakaan tapauksessa kukaan ei ole kysynyt lapselta, joten molemmat ihan yhtä oikeita/vääriä ratkaisuja.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Adoptiossa vauva saa ainakin mahdollisuuden elää!! Ajatteletko nyt siis omalta kannaltasi et abortti parempi vaihtoehto?

Totta helvetissä mä ainakin ajattelisin omalta kannalta siinä tilanteessa! Kuinkas muuten? Onko vakoutumattomalla soluryppäällä oikeus määrätä naisen elämän kulusta ilman, että nainen on suostunut?

Kiva että sä ajattelet noin.. solurypäs.. ookei. Mun sisällä on alusta asti kasvanyt pieni ihmisen alku, ei solurypäs. Toivottavasti sulla ei ole yhtään solurypästä kotona!!

Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Lapsettomana ja adoptiota harkitsevana olen kovin kiitollinen niille ihmisille, jotka ovat monille mahdollistaneet lapsen saamisen valitsemalla abortin sijaan adoption.

Joo, ihan vaan hyvää hyvyyttään. Ehkä raskaus on ollut liian pitkällä tai muita juttuja. Ihan outoa lässyn läätä sellainen, että joku muka haluaisi vapaaehtoisesti olla raskaana ja synnyttää jonkun randomin lapsettoman vuoksi. Tietysti, jotkut niin tekevät, mutta he ovat kyllä sitten pääsääntöisesti hiemna yksinkertaisia, uskonnollisia tai on jotain muita paineita tai ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehdot:
Joo mut silti lapsi voi surra kohtaloaan ja kyllä silloin bioäitinä miettii että olis abortti pitänyt tehdä.

No jo on sulla kummalliset mietinnät "bioäitinä". Jos lapsi jo niin iso että osaa "surra kohtaloaan", niin nyt on hei vähän liian myöhästä tollaselle ajattelulle!! Sairasta..

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehdot:
Joo mut silti lapsi voi surra kohtaloaan ja kyllä silloin bioäitinä miettii että olis abortti pitänyt tehdä.

Mistä sä tiedät missä sun lapses on? Eihän sun pitäis tietää? Vai onko se itse päätettävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Meiju:

Kiva että sä ajattelet noin.. solurypäs.. ookei. Mun sisällä on alusta asti kasvanyt pieni ihmisen alku, ei solurypäs. Toivottavasti sulla ei ole yhtään solurypästä kotona!!

Kotona?:D Nyt meni ohi tuo "piikki"... Solurypäshän se on, ihan biologisillakin termeillä määriteltynä. Vilkaisehan vaikka ihan lukion/yliopiston bilsan kirjaa, sielläkin puhutaan nimenomaan soluryppäästä. Ja mä nimenomaan puhuin nyt biologisesta aspektista, ei voida puhua silloin samaan aikaan eettisestä näkökulmasta, siinä ei ole mitään järkeä.

w, tuskin kukaan tekee lasta antaakseen vain adoptioon. lässyn läätä on sellainen ihminen, joka ei ajattele asiaa monelta kannalta ja ota vastuuta teoistaan. tuskin täällä kukaan on elämässä sen vuoksi, että eläisi jollekin toiselle, mutta toisia kunnioittaen kyllä voisi. Pidä sinäkin mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Lapsettomana ja adoptiota harkitsevana olen kovin kiitollinen niille ihmisille, jotka ovat monille mahdollistaneet lapsen saamisen valitsemalla abortin sijaan adoption.

Noiden kahden väliltkö te todella luulette että ne päätökset tehdään?
Et joko abortti tai adoptio.
Tehtäisköhän se adoptio päätös kuitenkin ihan muilla perustein.

Oli jo aika iso kun annoin adoptioon, olen siis nähnyt adoptiovanhemmat useamman kerran ja jutellut heidän kanssaan. On mulla adoptioäidin puhelinnumero ja juuri soiteltiin n. 1kk sitten ja hän sanoi että kaipaa biovanhempiaan.

Kotona?:D Nyt meni ohi tuo "piikki"... Solurypäshän se on, ihan biologisillakin termeillä määriteltynä. Vilkaisehan vaikka ihan lukion/yliopiston bilsan kirjaa, sielläkin puhutaan nimenomaan soluryppäästä. Ja mä nimenomaan puhuin nyt biologisesta aspektista, ei voida puhua silloin samaan aikaan eettisestä näkökulmasta, siinä ei ole mitään järkeä.
Opettele sitten ajattelemaan sen verran, ettet päästä niitä soluryppäitä kasvamaan. Jos kerran olet sitä biologian kirjaakin opiskellut. Kait tiedät, että tämmöstä ei tartte vatvoa, jos huolehtii asioistaan.

Niin no musta nyt vaan tuntuu pahalta ajatella et tollasella ihmisellä ois oma lapsi.. missä vaiheessa raskautta sillä lapsella alkaa sit olla merkitystä?? Eli jos alussa menee kesken ni "so what, se nyt oli vaan solurypäs" .. Missä menee sun mielestä se raja? Synnytyksessäkö? Sitäkö ennen äiti on valmis määräämään elämän ja kuoleman välillä?

Yhteistyössä