Mä en vaan pysty uskomaan hypnoosiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Vai voiko joku selittää mulle mitä siinä tapahtuu?
Oikeesti en tiedä nimittäin siitä mitään :ashamed:

Katselin tuota uutta "Mitä tuli tehtyä" -ohjelmaa ja en vaan voi uskoa, että sormia näpäyttämllä jotain tommosta vois tapahtua.... :whistle:

Sä et vaan tajua. Ne julkkikset on hypnotisoitu etukäteen ja sitten kun se tilanne on "päällä" ,
se julkkis tekee niin kuin on hypnoosissa sanottu.
Esim. se että sillä hierojalla ei muka ollut housuja.

Mä katsoin kanssa skeptisesti tuota ohjelmaa. Olisi tietty kiva kokeilla omalta osalta millä tasoa hypnoosi onnistuisi. Mutta jotenkin tuntuu siltä että ei hypnoosissa oleva ihan mihin vain kykene, varsinkaan tuollaisiin juttuihin mitä siinä ohjelmassa oli.

Hypnoosi ei ole uskonasia. ITerve ihminen saadaan hypnoosiin.
Hypnoosissa ihminen ei tee asioita, joita ei tekisi muutenkaan. Ketään ei saada hypnotisoitua raiskaajaksi, ryöstäjäki, itsensä paljastajaksi jne.
Mua arsyttää tällainen amerikkalainen katsojien viihdyttämisformaatti joka antaa väärän kuvan koko asiasta.

Mä haluisin kokeilla onnistuisko sellainen hypnoosi että mä näkisin kaikissa karkeissa, kekseissä yms. mitkä mua lihottaa vaikka matoja, tai että munt vaan hypnotisoitais inhoamaan niitä.
Jotenkin epäilen, jos toimis niin ei kai lihavuutta ja syömishäiriöitä olis olemassakaan?

Mä haluisin kokeilla onnistuisko sellainen hypnoosi että mä näkisin kaikissa karkeissa, kekseissä yms. mitkä mua lihottaa vaikka matoja, tai että munt vaan hypnotisoitais inhoamaan niitä.
Jotenkin epäilen, jos toimis niin ei kai lihavuutta ja syömishäiriöitä olis olemassakaan?

Hypnoosissa ei näe matoja. :D Sitä vois kokeilla, että tiedostaisit paremmin miksi sun ei kannata karkkeja syödä, terveyshaitat, tai että ne eivät enää maistuisi niin hyviltä, turhaa siis. Taustalla täytyy olla se sun oma halu lopettaa karkinsyönti.

Minäkin epäilen koko touhua, mutta toisaalta se Joanna (oliko se sen nimi?) vaikutti ihan aidolta siinä ilmeineen ja eleineen. Pitäisi kai ensin nähdä miten hypnoosi toimii omalla kohdalla ennenkuin uskoisin..

Syömishäiriöiden taustalla voi olla jokin (tunne, sairaus) syy, jota pelkkä hypnoosi ei voi poistaa. Hypnoosi ei ole oikotie helppoon onneen.

[QUOTE="vieras";25864242]Hypnoosissa ei näe matoja. :D Sitä vois kokeilla, että tiedostaisit paremmin miksi sun ei kannata karkkeja syödä, terveyshaitat, tai että ne eivät enää maistuisi niin hyviltä, turhaa siis. Taustalla täytyy olla se sun oma halu lopettaa karkinsyönti.[/QUOTE]

Mut haistohan se Joannakin pahaa hajua hypnoosissa? Onnistuis sekin että kaikki herkut haisis muka paskalta niin varmaan jäis syömättä :D

Onhan noita juttuja ollut että joku on esim. lopertanut tupakanpolton hypnoosin avulla.

Avoimin mielin voisin kyllä kokeilla.

En katsonut enkä myöskään aio katsoa yhtään tuota kyseistä ohjelmaa.
Naurettavaa ja absurdia paskaa että joku saa sormia napsauttamalla toisen tekemään urpoja temppuja. Olkoonkin vaikka "esikäsitelty" ennen varsinaista esiintymistä.
Kuinka joku edes voi uskoa moiseen? Sallikaa mun nauraa :laugh:

Mut haistohan se Joannakin pahaa hajua hypnoosissa? Onnistuis sekin että kaikki herkut haisis muka paskalta niin varmaan jäis syömättä :D

Onhan noita juttuja ollut että joku on esim. lopertanut tupakanpolton hypnoosin avulla.

Avoimin mielin voisin kyllä kokeilla.

Kokeile vaan, mutta muista, että tuo viihdehypnoosi on eri asia. Ja tässä ketjussa puhutaan ja halutaan puhua, :) juuri tuosta uskomattomasta pelleilystä.
Hypnoosi ei ole pelleilyä, mutta tuollaiset show-ukot ovat pellejä!

[QUOTE="eeva";25864149]Sä et vaan tajua. Ne julkkikset on hypnotisoitu etukäteen ja sitten kun se tilanne on "päällä" ,
se julkkis tekee niin kuin on hypnoosissa sanottu.
Esim. se että sillä hierojalla ei muka ollut housuja.[/QUOTE]

No kyllä mä tuo tietenkin tajuan noin niinku periaatteessa.
En vaan käsitä miten se hypnoosi käytännössä tapahtuu.
MITEN IHMEESSÄ esim. sormia näpsäyttämällä se tyyppi katsomossa muka nukahti ihan tosta vaan???

Muistan kun oltiin lapsena kattomas hypnoosinäytöstä, siel oma setänikin pistettiin kotkottamaan kuin kana :D Niin ja kyl laihdutustakin hoidetaan hypnoosilla, mut ei siten et ruuasta tulisi epämiellyttävää. Dieetit vaihtoon ohjelmassa tuli joskus tuosta hoitomuodosta.

[QUOTE="vieras";25864302]Kokeile vaan, mutta muista, että tuo viihdehypnoosi on eri asia. Ja tässä ketjussa puhutaan ja halutaan puhua, :) juuri tuosta uskomattomasta pelleilystä.
Hypnoosi ei ole pelleilyä, mutta tuollaiset show-ukot ovat pellejä![/QUOTE]

Näin se varmaan on. Toisaalta mäkin haluan uskoa oikeaan hypnoosiin, mutta kun siitä ei oikein tiedä mitään, niin tommonen ohjelma saa kyllä mut ainakin aika pahasti epäilemään koko touhua...

Ihmismieli on kummallinen ja ihminen on helppo. Ajatelkaa että kokonaisia massoja terveitä ihmisiä saadaan tekemään asioita joukkosuggestiolla ja toisaalta ihminen pystyy itsesuggestiolla vaikuttamaan itseensä. Esim. uskomaan että minusta ei ole mihinkään.

Tuli mieleen, et meil kävi psykologiantunnilla kerran käymäs hypnoterapeutti joka näytti kuinka ihmiset saadaan kaatumaan kuten herätystapahtumissa. Ei sen tarvinnut kuin vähän puhua ja koskea oikeista kohdista ja napauttaa sormilla otsaan ja ihminen oli kumossa.

[QUOTE="vieras";25864383]Tuli mieleen, et meil kävi psykologiantunnilla kerran käymäs hypnoterapeutti joka näytti kuinka ihmiset saadaan kaatumaan kuten herätystapahtumissa. Ei sen tarvinnut kuin vähän puhua ja koskea oikeista kohdista ja napauttaa sormilla otsaan ja ihminen oli kumossa.[/QUOTE]

Tää on kyllä semmosta, jota mun on tosi vaikea ymmärtää...

En ole tuota ohjelmaa katsonut, ja olen sitä mieltä, että tuollainen viihteen tekeminen vain entisestään pilaa hypnoosin mainetta. Tunnen useita ihmisiä, joille hypnoterapiasta on oikeasti ollut apua (mm vaikeaan unettomuuteen, erilaisiin kiputiloihin, makeanhimoon). Mielellä on ihmeellinen voima. Itsenikin tekisi mieli mennä kokeilemaan, mutta tällä hetkellä ei ole varaa mennä, enkä näe kannattavana vain yhden kerran uteliaisuuskäyntiä. Menen sitten useamman kerran, kun on varaa.

Yhteistyössä