mä en vaan osaa tehä ruokaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton psaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton psaka

Vieras
Mulla on niin paha mieli ettei itku oo kaukana. Olen kahden lapsen äiti,enkä todellakaan osaa littaa ruokaa :´(
Äskenkin koitin tehdä super simppelin ruuan uuniin,niin pilalle meni. Se ei kysyny kunnolla ja kuivu päältä ja mausaminenkin meni pilalle. Vaikka mä kuinka yritän mitä vaan ni ei koskaan onnistu!!

Koitin leipoa kakkua, ei onnistunut. Koitin tehdä suolaista piirakkaa ei onnistunut. Kas kun perunat sentään osaan kettää.

Hevettää niin prkleesti etten mihkään kokkikurssille enää kehtaa edes menn.

Sitten vaan yrität samaa ruokaa uudestaan. Tarkistat, oliko paistolämpötila oikea ja peität foliolla, ettei pala. Tarkistat kypsyyden ennen uunista ottoa ja tarvittaessa paistat pidempään. Laitat vain yksinkertaisia mausteita, kuten suolaa ja pippuria. Onnistumistodennäköisyys on seuraavalla kerralla jo paljon parempi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee ohjeen mukaan niin tulee varmempaa ruokaa, sitten kun osaat voit itte alkaa tekemään. Jokaiseen ruokaan varmasti löytyy ohje kun kuuklettaa vaan.

niinhän mä teenkin ja silti joku menee pieleen :( tai oonko sit vaan niin nirso ite et se maistuu sit aina pahalle

Tee ohjeen mukaan niin tulee varmempaa ruokaa, sitten kun osaat voit itte alkaa tekemään. Jokaiseen ruokaan varmasti löytyy ohje kun kuuklettaa vaan.

niinhän mä teenkin ja silti joku menee pieleen :( tai oonko sit vaan niin nirso ite et se maistuu sit aina pahalle

ap siis

Ainakin sä odotat liikoja.

Ihan ensimmäiseksi voisit laskea vaatimustasoasi.

Kyllä minäkin aloitin aikoinaan ruoanlaiton ihan nollasta.No koulun kotitaloustunnit takana.Ei sitä tullut pahemmin tehtyä ruokaa ennen kuin lapsi syntyi.No kyllä taidot tekemällä karttui.Lapsi raasukin söi näitä alkuaikojen sörsseleitä kun ei paremmastakaan tiennyt :whistle:

Minä olin huono ruuanlaittaja muutettuani pois kotoa, mutta rohkeasti aloin vaan opettelemaan ja nyt ruokavieraat kehuvat ruokiani :) Alkuun tein paljon ruokia ohjeiden mukaan, mutta pikkuhiljaa sitä oppi soveltamaan. Vieläkin katson ohjeista vinkkiä, jos teen jotain aivan uutta, mutta nyt osaan jo vähän soveltaakin :) Ei se vaadi kuin harjoitusta ja kärsivällistä tiedon etsintää.

mä muistan varmaan ikuisesti kun olin jokunen vuosi sitten naapurissa lastenvahtina ja sitte oli ruoka aika ja ohjeeks oli annettu et keitä makaroonia tai riisii tai jotain,no mua niin säälitti lapset ku sanoiivat et äiti tekee aina makaroonia ni sanoin niille lapsille et menkää leikkimään et ruoka ei olekkaan vielä valmis ja teinki niille perunamuussia ja sit se valmiina ollu jauhelihakastike.No kutsuin lapset pöytään ja kun ne näki sen muusin ne oli niin riemuissaan et mitä ihmettä ku he saavat perunamuusia.Kertoivat sitte äidilleen ja äiti sano et lapset oli niin ilosia ja puhuneet koko illan siitä muusita,oli siis äitikin iloinen et olin tehny sitä ei ollenkaan ottanu nokkiinsa et teinki muuta mitä sano.
Eli tahdon sanoa et ota kirja käteen ja opettele tai men kurssille mut lastes takia kannattaa opetella tekeen muutakin ku makaroonia ja riisiä ,ne muistaa koko loppuelämäm sen mitä ruokaa kotona on syöty,niin hyvässä ku pahassaki.

Yhteistyössä