Mä en vaan käsitä ihmisiä jotka vie lapsen huvikseen yöhoitoon muutaman kk ikäsenä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorimuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyään on vain niin, että monet lykkää lapset isovanhemmille hoitoon, kun eivät vain itse viitsi olla niiden kanssa. Enkä sano nyt että täällä palstalla sellaisia on, mutta ainakin omassa tuttavapiirissäni on mukula, joka on aina mummolassa, eikä oman ikäisten kavereiden kanssa. Koko pienen ikänsä leikkinyt VAIN 40-50 -vuotiaiden kanssa. Onneksi koulussa saa olla oman ikäisten kanssa, mutta vapaa-ajalla on mummolassa tai naapurissa leikkimässä 50 -vuotiaan mamman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Esikoinen kulki mukanani melkein joka paikkaan alle 6kk ikäisenä. Ja niin kulkee kuopuskin. Noin pienen kanssa kampaajalle menokin kyllä onnistuu.

Mutta jos haluaa viettää yksin omaa aikaansa esim.kampaajalla, ja mikäs siinä!? Jos hoitaja on luotettava ja turvallinen ei vauvalle todellakaan traumoja tule!

Ihan OT mut mä en veisi pientä vauvaa mihinkään kampaamon huuruihin ellei ihan pakko ole.

Voisiko ap jo vastata siihen eroon päivä- ja yökylän välillä kun sitä moneen kertaan on kysytty! :attn:

minusta se on niin ettei kukaan pysty sanomaan tuleeko traumoja vai ei!!! Kukaan ei pääse lapsen päänsisään ja jokainen vauva on yksilö.

Minä en lapsiani hoitoon hoitoon laita alle vuosikkaina, itseppä olen heidät alulle pannut joten itse heidät hoidankin :heart: Minulle vauva aika on niin lyhyt etten todellakaan voisi kuvitellakkaan roudaavani vauvaa toisten hoiviin. Meillä saa vauvaa käydä hoitamassa jne, mutta kyläilyt voidaan hoitaa isompana.

Alkuperäinen kirjoittaja No :
minusta se on niin ettei kukaan pysty sanomaan tuleeko traumoja vai ei!!! Kukaan ei pääse lapsen päänsisään ja jokainen vauva on yksilö.

Minä en lapsiani hoitoon hoitoon laita alle vuosikkaina, itseppä olen heidät alulle pannut joten itse heidät hoidankin :heart: Minulle vauva aika on niin lyhyt etten todellakaan voisi kuvitellakkaan roudaavani vauvaa toisten hoiviin. Meillä saa vauvaa käydä hoitamassa jne, mutta kyläilyt voidaan hoitaa isompana.

No itse voin omistani sanoa, ettei kyllä traumoja ole yökyläilystä tullut. Näkisishän sen nyt herranjestas siitä lapsesta, jos on hätä tai paha olla. Itse olemme mekin lapsemme hoitaneet, yökyläily silloin tällöin ei tarkoita ettei lapsiamme itse hoidettaisi. Mutta kuten sanoin, onnekkaita lapsia meillä, koska heillä on ympärillään paljon heitä varauksettomasti rakastavia aikuisia. <3

En tiedä tuleeko traumoja ihan pienille lapsille, mutta isommille ainakin voi tulla. Mun luona on ollut varmaan 3-4 kertaa yökylässä 6-8 -vuotias tyttö, joka joka yö aloittaa hysteerisen itkemisen! Sillä on koti-ikävä! Oon sanonut monasti, että en ota enää yökylään, kun häntä pelottaa meillä, mutta silti se lapsi kinuaa ja kinuaa aina vain uudestaan. Seuraavalla kerralla pysyn kovana, enkä enää ota yöksi.

Yhteistyössä