Mä en tiedä mitä ajatella ystävästä

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Olen tuntenut ystäväni melkein 20 vuotta. Ja olen aina ollut hänen tukena kun hänellä on ollut vaikeaa. Olen mm ollut valmis keskellä yötä kuuntelemaan puhelimessa hänen murheitaan. Ja hänen äitinsä kuoltua pyysin hänet meille, ettei tarvinnut yksin surra.
Nyt sitten kun mulla on elämässäni vaikea tilanne, hän ei vastaa sähköposteihini :|
En todellakaan tiedä mitä mun pitäisi ajatella.

Tietkö, mulla OLI ihan samanlainen ystävä. Aina kuuntelin hänen murheitaan ja olin tukena PALJON kun hänen äitinsä kuoli. Mutta aina kun minä olisin tarvinnut kuuntelijaa, hänellä oli aina jotain parempaa tekemistä. Hänestä todellakin tuli entinen ystävä.

Itse katkaisin tälläiseen ystävään välit, kun oli kovin yksipuolista ystävyys. Vaikeina hetkinä punnitaan ystävyys.. en tiedä tarkemmin mikä teidän tilanne on ko. henkilön kanssa ollut, mutta jos jatkuvasti on vain yksipuolista ja tukea ei saa sitä tarvitessa toiselta.. en kutsu sitä ystävyydeksi.. :|

Olen itse empaattinen ja hyvä kuuntelija. Olen huomannut että monessa ystävyyssuhteessa minä tiedän ystävistäni lähes kaiken ja he eivät tunne minua juuri ollenkaan. Se on varmaan omakin vika mutta kyllä se kertoo ihmisten itsekeskeisyydestä paljon. Mutta jospa ystäväsi ei vai ole lukenut sähköpostia syystä tai toisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Itse katkaisin tälläiseen ystävään välit, kun oli kovin yksipuolista ystävyys. Vaikeina hetkinä punnitaan ystävyys.. en tiedä tarkemmin mikä teidän tilanne on ko. henkilön kanssa ollut, mutta jos jatkuvasti on vain yksipuolista ja tukea ei saa sitä tarvitessa toiselta.. en kutsu sitä ystävyydeksi.. :|

Meidän välit on olleet aina melkolailla samanlaiset. Jos mulla on ollut vaikeaa hän on paennut luotani. Ja jälkeenpäin pyydellyt anteeksi omaa heikkouttaan. Jotenkin kuitenkin olen kuvitellut että ihminen oppii virheistään ja kasvaa 20 vuodessa niin että ei tee samaa aina uudelleen.
Olen pitännyt häntä ystävänäni sillä me ollaan jaettu muuten salaisuudet ja oltu hyvinkin läheisiä aikaisemmin. Ystäväni tosin on tullut muutama vuosi sitten uskoon ja tämä asia on muuttanut jossakin määrin häntä. Eli emme enään samassa mittakaavassa iloja ja murheita.
Mä alan olla aika pettynyt ihmisiin. Tuntuu että lähes jokainen tuntemani ihminen on jotain muuta mitä aluksi oletan.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Olen itse empaattinen ja hyvä kuuntelija. Olen huomannut että monessa ystävyyssuhteessa minä tiedän ystävistäni lähes kaiken ja he eivät tunne minua juuri ollenkaan. Se on varmaan omakin vika mutta kyllä se kertoo ihmisten itsekeskeisyydestä paljon. Mutta jospa ystäväsi ei vai ole lukenut sähköpostia syystä tai toisesta.

Varmasti on lukennut meilini. Olen lähettänyt toisen ehkä 3 viikkoa sitten. Ja viimeisimmän lähetin maanantaina. Hän on päivittäin tietokoneella, sen tiedän varmasti.

Yhteistyössä