Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:1,5v poika, taustalla refluksia. Mitään muuta syytä syömättömyyteen ei löydy. Kovasti on alipainoinen, nyt taisi mennä paino 25% miinuksella.
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.
Anna sitä puuroa ja jogurttia, ravintolisät päälle niin niillä kyllä pärjäilee. Älä revi turhaa stressiä, kyllä se joskus vielä syö.
Mutta kun mä haluaisin, että otettais edes jotain allergiatestejä. Bataattia maistoi ja siitähän lehahti ihan punaiseksi, ja mietin, että olisko sitten perunallekin :| Anoppi on aivan älyttömän allerginen, kaikelle mahdolliselle, väreistä lähtien :/
No sitten sinä tilaat allergiatestitSanot että bataatin kanssa kävi noin, ja yksityiselle pääset tuolla syyllä jo aivan 110% varmuudella. Sinne sitten vaan.
Mä tarkoitin sitä, että sun on vaan itse handlattava tuo tilanne nyt - ei sua voida auttaa siinä jos lapsella on kaikki kunnossa. Allergiat voit toki poissulkea (tai ehkä niitä onkin), mutta jos lapsi on muuten tutkittu (luin sitä aiempaa ketjuasi aiheesta myöskin...) ja kunnossa, niin ei siinä auta kuin aika ja kärsivällisyys. Puurolla ja jogurtilla päästään jo pitkälle ravintolisien kera, usko pois.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Oliko siis otettu allergiatestit?
Allergioita ei oo tutkittu. Enkä mä sinne pojan suuhun mitään väkisin saa, jos ei se kerran suuta avaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Syökö lapsi tuttia?
no ei tietenkään väkisin. Et vaan anna muita vaihtoehtoja. Tietenkin syö puuroa jos sitä edessä on.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Allergioita ei oo tutkittu. Enkä mä sinne pojan suuhun mitään väkisin saa, jos ei se kerran suuta avaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.
Anna sitä puuroa ja jogurttia, ravintolisät päälle niin niillä kyllä pärjäilee. Älä revi turhaa stressiä, kyllä se joskus vielä syö.
Mutta kun mä haluaisin, että otettais edes jotain allergiatestejä. Bataattia maistoi ja siitähän lehahti ihan punaiseksi, ja mietin, että olisko sitten perunallekin :| Anoppi on aivan älyttömän allerginen, kaikelle mahdolliselle, väreistä lähtien :/
No sitten sinä tilaat allergiatestitSanot että bataatin kanssa kävi noin, ja yksityiselle pääset tuolla syyllä jo aivan 110% varmuudella. Sinne sitten vaan.
Mä tarkoitin sitä, että sun on vaan itse handlattava tuo tilanne nyt - ei sua voida auttaa siinä jos lapsella on kaikki kunnossa. Allergiat voit toki poissulkea (tai ehkä niitä onkin), mutta jos lapsi on muuten tutkittu (luin sitä aiempaa ketjuasi aiheesta myöskin...) ja kunnossa, niin ei siinä auta kuin aika ja kärsivällisyys. Puurolla ja jogurtilla päästään jo pitkälle ravintolisien kera, usko pois.
No näinhän se on. Ainahan tämä ei oo ollu tämmöstä, tämä pahin kausi on nyt kestänyt ehkä 3-4kk, sitä ennen söi perunaakin hyvällä halulla, kanasose oli ihan parasta herkkua. Mä en ymmärrä mikä yhtäkkiä muuttui.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Syökö lapsi tuttia?
Lopetti tutin syömisen, kun tuli karttakieli... eli on ollut 3-4kk syömättä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.
Aikamoista sirkusta pelkästään syömisen takia.![]()
Kauanko ajattelitte jatkaa, ja mitä sitten kun nuo temput eivät enää riitä?
Ennemmin kuule sirkusta kuin lapsi ruokaputkessa sairaalassa. Huomaa että sinun lapsesi syö hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja :):no ei tietenkään väkisin. Et vaan anna muita vaihtoehtoja. Tietenkin syö puuroa jos sitä edessä on.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.
No näinhän se on. Ainahan tämä ei oo ollu tämmöstä, tämä pahin kausi on nyt kestänyt ehkä 3-4kk, sitä ennen söi perunaakin hyvällä halulla, kanasose oli ihan parasta herkkua. Mä en ymmärrä mikä yhtäkkiä muuttui.
Siihen riittää ihan sekin, että se ruokatorvi on muutaman kerran ärtynyt pahasti ja aiheuttanut kipuiluja syödessä. Tommosille pienille herkkäsieluille se riittää, ne yhdistää kaikkeen ruokailuun sen ikävän tunteen jatkossa. Mutta se menee ohi. Mä toistan nyt itseäni jatkuvasti, mutta kun se ihan oikeasti helpottaa joskus - ei täällä kukaan nälkään kuoleAikaa se vaatii ja pitkää pinnaa, meillä sitä aikaa kului tosiaan n. 3 vuotta ennen kuin alkoi helpottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja :):no ei tietenkään väkisin. Et vaan anna muita vaihtoehtoja. Tietenkin syö puuroa jos sitä edessä on.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.
Ennemmin kuule sirkusta kuin lapsi ruokaputkessa sairaalassa. Huomaa että sinun lapsesi syö hyvin.
No ei se hyvin syö, älä pelkää. Putkia ei onneksi ole koskaan tarvittu, mutta vaikeaa on ja isolla V:llä! En silti ihan noin erikoisiin ratkaisuihin ole valmis lähtemään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :):no ei tietenkään väkisin. Et vaan anna muita vaihtoehtoja. Tietenkin syö puuroa jos sitä edessä on.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Ihan oikeasti, älkää antako neuvoja joista teillä ei ole mitään kokemusta ja tietoa. Minä olen ollut lapseni kanssa erikoislääkärillä ja raivtsemusterapeutilla yms. ja neuvo on että ruokaa pitää saada menemään keinolla millä hyvänsä, ei siihen auta nälkäkuurit, lapsi ei syö niin se ei syö, ja hetken päästä se ei syö sitä vähääkään, lapsi pitää saada pikkuhiljaa syömään paremmin ja paremmin. Isompi jo syö nälkäänsä mutta ei tämän ikänen. 2v pitää saada syömään keinolla millä hyvänsä, ellei muuta niin sitten mahaletkulla.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja :):no ei tietenkään väkisin. Et vaan anna muita vaihtoehtoja. Tietenkin syö puuroa jos sitä edessä on.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Päivän aikana on montaakin erii ruokaa tarjolla, kun me syödään, niin on meidän ruokaa, ennen puuroa tarjoan jotain mitä voisi itse syödä... sitten kun on aikansa niitä pyöritellyt, niin laitan puuroa.
en tarkoittanut nälkäkuuria vaan kysyin että onko se puuro automaattisesti siinä edessä heti ruokailun alettua. Jos on niin eihän se silloin yritä syödä mitään muuta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :):no ei tietenkään väkisin. Et vaan anna muita vaihtoehtoja. Tietenkin syö puuroa jos sitä edessä on.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja hei:teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Ihan oikeasti, älkää antako neuvoja joista teillä ei ole mitään kokemusta ja tietoa. Minä olen ollut lapseni kanssa erikoislääkärillä ja raivtsemusterapeutilla yms. ja neuvo on että ruokaa pitää saada menemään keinolla millä hyvänsä, ei siihen auta nälkäkuurit, lapsi ei syö niin se ei syö, ja hetken päästä se ei syö sitä vähääkään, lapsi pitää saada pikkuhiljaa syömään paremmin ja paremmin. Isompi jo syö nälkäänsä mutta ei tämän ikänen. 2v pitää saada syömään keinolla millä hyvänsä, ellei muuta niin sitten mahaletkulla.
Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.
No ei se hyvin syö, älä pelkää. Putkia ei onneksi ole koskaan tarvittu, mutta vaikeaa on ja isolla V:llä! En silti ihan noin erikoisiin ratkaisuihin ole valmis lähtemään.
Alkuperäinen kirjoittaja kaikki pisteet sulle:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.
Siihen riittää ihan sekin, että se ruokatorvi on muutaman kerran ärtynyt pahasti ja aiheuttanut kipuiluja syödessä. Tommosille pienille herkkäsieluille se riittää, ne yhdistää kaikkeen ruokailuun sen ikävän tunteen jatkossa. Mutta se menee ohi. Mä toistan nyt itseäni jatkuvasti, mutta kun se ihan oikeasti helpottaa joskus - ei täällä kukaan nälkään kuoleAikaa se vaatii ja pitkää pinnaa, meillä sitä aikaa kului tosiaan n. 3 vuotta ennen kuin alkoi helpottaa.
Voi että on ihana lukea miten joku osaa toista tukea hädässä. Lämmöllä luin viestejäsi kun itse en osaa ap:tä auttaa.Tuli hyvä mieli!
Niin monesti täällä saa vain haukkuja ja syytöksiä. Kiitos tästä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja gt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.
Keidenkäs ammatti-ihmisten juttusilla sinä oletkaan lapsesi kanssa käynyt?
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.