Mä en tiedä mihin mä seuraavaksi soitan...

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Takutaan siis vieläkin pojan syömisen kanssa, mä en edes muista koska olisi syönyt jotain muuta kun puuroa ja jugurttia :headwall: Eli kaikilla aterioilla on puuroa ja välissä sitten jugurttia. Kukaan ei tunnu välittävän ollenkaan, että miksei se syö. Tällä viikolla on taas soiteltu läpi kaikki neuvolasta lastenpoliin :kieh: Ja ainut josta tuntuu välittävän on se, että pojalle pitää saada menemään karkeampaa ruokaa, "paras" ehdotus taisi olla se, että laita pojan lempipuuroon muruja tai tee puuroa hiutaleista... arvatkaa syökö poika enää sen jälkeen sitä puuroakaan |O
Mä oon enemmän huolissani siitä, miksei syö mitään muuta kun puuroa ja jugurttia. Ei suostu edes maistamaan... kuinka kauan poika yleensäkin jaksaa tuommosella ruokavaliolla? Mistä mä tähän saan apua, kun ei kukaan tunnu tajuavan minkälaista tämä on?!!!

Joku aika sitten tuli dokkari lapsista joiden ruokavalio oli äärimmäisen rajoittunut.
Ainoa edes vähän toimivaksi koettu keino oli siedätyshoiti, joka aterialla sinnikkäästi muutakin houkuttelevaa tarjolle eikä mitään tuputtamista, kiukkua tai kyyneleitä vanhempien osalta.
Varmasti äärettömän raskasta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Joku aika sitten tuli dokkari lapsista joiden ruokavalio oli äärimmäisen rajoittunut.
Ainoa edes vähän toimivaksi koettu keino oli siedätyshoiti, joka aterialla sinnikkäästi muutakin houkuttelevaa tarjolle eikä mitään tuputtamista, kiukkua tai kyyneleitä vanhempien osalta.

Kun päivästä päivään katsoo sitä, kun poika tutkii ruokaa ja sitten tiputtaa lattialle maistamatta, niin tuntuu, että tämä ei parane tästä koskaan :|

Meillä oli vähän samanlainen ongelma, paitsi, että tyttö suostui syömään ainoastaan kaupan naudanlihasosetta (5kk) ja ikää oli kuitenkin se +1v. Siis 10 kk asti söi mitä vain ja sitten tuli lakko joka kesti melkeen 4kk. eräänä päivänä keksin näyttää läppäriltä puuhapeteä ja sen jälkeen söi taas mitä vain. En tiedä johtuiko se puuha petestä vai siitä, että sitten vaan halu palasi. Ja kaikkea maan ja taivaan väliltä yritettiin. Tämä tarina on tosi. Miten kauan teillä on jatkunut tuo ja minkä ikäinen muksusi on?

Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.

Anna sitä puuroa ja jogurttia, ravintolisät päälle niin niillä kyllä pärjäilee. Älä revi turhaa stressiä, kyllä se joskus vielä syö.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Kun päivästä päivään katsoo sitä, kun poika tutkii ruokaa ja sitten tiputtaa lattialle maistamatta, niin tuntuu, että tämä ei parane tästä koskaan :|

Kyse voi ihan oikeasti olla neuroosista eikä nirsoilusta.
Ottaisin yhteyttä lastenpsykiatriin.
Kokemusta on henkilökohtaisella tasolla :ashamed:

Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.

Minkä ikäinen lapsi? Onko muitakin ongelmia kuin syömättömyys? Meidän tuttavan seitsemän vuotiaalla todettiin adh ja aistiyliherkkyys suun alueella - ei syönyt kanssa muuta kuin ihan pehmeää ruokaa ja syyksi löytyi se että ruoka tuntui lapsesta ihan kipuna suussa!

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Se on vähän niin, ettei sua voi kukaan tossa tilanteessa auttaa, jos lapsi on kuitenkin tutkittu eikä hänessä ole mitään elimellistä vikaa tai muutakaan. Ne on niitä äitiyden iloja. Tiedän mistä puhun.

Anna sitä puuroa ja jogurttia, ravintolisät päälle niin niillä kyllä pärjäilee. Älä revi turhaa stressiä, kyllä se joskus vielä syö.

Mutta kun mä haluaisin, että otettais edes jotain allergiatestejä. Bataattia maistoi ja siitähän lehahti ihan punaiseksi, ja mietin, että olisko sitten perunallekin :| Anoppi on aivan älyttömän allerginen, kaikelle mahdolliselle, väreistä lähtien :/

Oletko kokeillut ujuttaa sinne puuron tai jugurtin joukkoon jotakin. Oma keskimmäiseni, joka söi hyvin heikosti (ja jossain vaiheessa taas lakkasi juomasta) söi aprikoosipuuroa, jossa oli joukossa niitä hienoimpia 5-6 kk lihasosetta pari teelusikallista ja lisänä sörsselissä vielä päärynäsosetta. Sitä lapsi söi ja sillä sitten mentiin eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut tyttö todella alipainoinen ja huonosti syövä. Parhaiten syö kun mennään ulos ja ruokakiikku tai ruokaliukumäki, lisää vauhtia kun ottaa ruokaa suuhunsa ja mäestä pääsee vasta kun ottaa ruokaa suuhunsa. Näin on alkanut menemään sellaisetkin jotka normaalisti tulisi heti takasin.

Aikamoista sirkusta pelkästään syömisen takia. :o
Kauanko ajattelitte jatkaa, ja mitä sitten kun nuo temput eivät enää riitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Oletko kokeillut ujuttaa sinne puuron tai jugurtin joukkoon jotakin. Oma keskimmäiseni, joka söi hyvin heikosti (ja jossain vaiheessa taas lakkasi juomasta) söi aprikoosipuuroa, jossa oli joukossa niitä hienoimpia 5-6 kk lihasosetta pari teelusikallista ja lisänä sörsselissä vielä päärynäsosetta. Sitä lapsi söi ja sillä sitten mentiin eteenpäin.

Sitten ei syö sitä tuttua ja turvallistakaan, jos sinne sekoittaa jotain :/

Alkuperäinen kirjoittaja gt:

Ennemmin kuule sirkusta kuin lapsi ruokaputkessa sairaalassa. Huomaa että sinun lapsesi syö hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:

Mutta kun mä haluaisin, että otettais edes jotain allergiatestejä. Bataattia maistoi ja siitähän lehahti ihan punaiseksi, ja mietin, että olisko sitten perunallekin :| Anoppi on aivan älyttömän allerginen, kaikelle mahdolliselle, väreistä lähtien :/

No sitten sinä tilaat allergiatestit :) Sanot että bataatin kanssa kävi noin, ja yksityiselle pääset tuolla syyllä jo aivan 110% varmuudella. Sinne sitten vaan.

Mä tarkoitin sitä, että sun on vaan itse handlattava tuo tilanne nyt - ei sua voida auttaa siinä jos lapsella on kaikki kunnossa. Allergiat voit toki poissulkea (tai ehkä niitä onkin), mutta jos lapsi on muuten tutkittu (luin sitä aiempaa ketjuasi aiheesta myöskin...) ja kunnossa, niin ei siinä auta kuin aika ja kärsivällisyys. Puurolla ja jogurtilla päästään jo pitkälle ravintolisien kera, usko pois.

mä, kun luulin, että se puuha peten kattominen oli sirkusta mutta meillä mennäänkin iisillä linjalla. Siis läppäri keittiönpöydällä ja samalla kattoo, kun syö.
Mäkään en kyllä ulos lähtis ruoan kanssa leikkimään.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
teetkö sä aina sen puuron ja annat jogurtin? Entä jos et anna niitä, muuta kuin sitten vasta kun on maistanut jotain muuta?
Oliko siis otettu allergiatestit?

Allergioita ei oo tutkittu. Enkä mä sinne pojan suuhun mitään väkisin saa, jos ei se kerran suuta avaa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

mä, kun luulin, että se puuha peten kattominen oli sirkusta mutta meillä mennäänkin iisillä linjalla. Siis läppäri keittiönpöydällä ja samalla kattoo, kun syö.
Mäkään en kyllä ulos lähtis ruoan kanssa leikkimään.

en taas osannut nikkii kirjoittaa.

Oletko kokeillut piltin lihasoseita, niitä vauvoille tarkoitettuja.

Ne ovat miedon makuisia ja sileitä. Oma lapseni suostui pienenä syömään niitä, minun tekemäni lihasoseet olivat yök.

Yhteistyössä