Mä en tajua miksi jotkut antaa kaikkein suosituimmat nimet lapsilleen.

semmosta se on ku ihastuu nimeen niin muulla ei oo väliä. :D

mä ihastuin Emma-nimeen kun se ei vielä ollu kovin yleinen ja sit kun esikoinen syntyi niin se oli just SE nimi. ei mua sinänsä haittaa että on niin yleinen mutta muilla lapsille olen yrittäny antaa vähemmän suosittuja. :whistle:

sekä minulla että miehelläni on ikäpolvellemme harvinaiset nimet. emme olisi halunneet lapsillemme tavallisia nimiä. kriteerit olivat: ei saa olla almanakassa, ei saa olla vieraita kirjaimia, emme saa tuntea ketään sen nimistä, nimen sovittava lapsen luonteeseen ja sisarusten nimet eivät saa alkaa samalla kirjaimella tai muodostaa rimmaavaa luetteloa.
yksilöllinen nimi yksilölle.
muiden nimivalinnat aivan sama. eniten ihmetyttää ne vanhemmat, joille isovanhemmat määräävät, että mikä nimi laitetaan.

Mä oon tykännyt Aino nimestä pitkään ja olin ajatellut laittaa sen tulevan lapsen nimeksi, mutta enhän mä tiennyt että niin moni muukin siitä tykkää :D Aino on ihana nimi ja koska molemmin puolin isovanhemmilla on ollut tuo nimenä niin olisihan se ihan mukava laittaa tuo nimi lapselle.

Ei kai sillä mitään väliä ole onko se nimi suosittu vai ei. Monikaan ei varmasti tiedä, että on antamassa juuri sitä sen vuoden suosituinta nimeä lapselleen!

Tilastot laahaavat jälkikädessä. Se on ihan sattumankauppaa, miten noita samannimisiä sattuu yhteen. Nykyiset ikäkaudet ovat suhteellisen pieniä eli samaa nimeä on suhteessa paljon vähemmän ja nykyään annettavia nimiä on paljon enemmän kuin aikaisemmin.

Meidän tytön nimi ei ole ihan suosituin, siitä huolimatta hänen balettiryhmässään oli parhaimmillaan neljä samannimistä, muualla ei ole tullut törmättyä kovin usein samannimisiin. Itselläni on suhteellisen harvinainen nimi, silti onnistuin saamaan kaiman koulussa samalle luokalle, suosituimpia nimiä oli kyllä sitten 3-4 parhaimmillaan. Nykyään on harvoin kahta samannimistä enempää luokallaan.