Mä en tajua miksei paras kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joh 3:16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Ja Nina TT ja Timppa; Miksi pitäisi edes kohteliaasti mennä oikasemaan jonkun käsitys, uskoipa sitten, joulupukkiin, hammaskeijuun tai Jeesukseen?

Koska se vaikuttaa meidän jokapäiväiseen elämään. Samaa soopaa opetetaan kouluissa, päiväkodeissa, jopa päivittäispolitiikka on uskontoon sekoittunutta.

Mä lopetan tän sit heti ku kukaan ei enää tyrkytä uskontoja ja sitten ku niitä ei enää sekoiteta oikeeseen elämään.

No ehkäpä kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin ylempään tahoon kuin johonkin kaksplussan harmaaseen Johannekseen.. Voi nimittäin olla aika pitkä polku jos tältä tasolta asti aikoo lähteä vaikuttamaan koulumaailmaan ja jopa politiikkaan =)

Omat lapseni on vielä kotihoidossa ja politiikassakaan en ole uskonnon tyrkyttämiseen törmännyt, joten itse en kyllä koe että kukaan olisi minulle mitään tyrkyttänyt..

Ja joka syksy tulee lokakuusta asti Joulupukkipaapatusta joka tuutista, käytkö silloinkin tavaratalonjohtajalle huomauttamassa, että "minä en kyllä usko Joulupukkiin, voisitteko olla tyrkyttämättä?"

Ap kysyi miksi ei uskonto kelpaa, miten siihen sitten pitäisi vastata? =) Vai saako vaa tiettyjä kantoja omaavat vastata? Jos joku mulle nyt kertois miten tuon voi esittää tarpeeksi kohteliaasti niin mä käytän sitten sitä tapaa tulevaisuudessa! :wave:

Meidän tyttö sanoi srk:n kerhotädille kirkoon menosta: mie tuun varmaan mummon tai äidin kanssa kun iskä ei oikein välitä noista jumala-hommista! Olisiko tuo sillein"poliittisesti korrektisti" ilmaistu että modeillekin kelpaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minulle kyllä kelpaisi ne raamatun tarjoamat orjat... :whistle:

Nyt on Timppa pakko sanoa, että pysy hyvänen aika poissa näistä ketjuista, jos et toisen uskoa osaa muulla tavoin kommentoida. :/
Juu juu, sinulla on uskon -ja sananvapaus, mutta kumpikaan niistä ei anna oikeutta loukata.

samaa mieltä. mautonta nauraa toisten uskolle.

Ja Nina TT ja Timppa; Miksi pitäisi edes kohteliaasti mennä oikasemaan jonkun käsitys, uskoipa sitten, joulupukkiin, hammaskeijuun tai Jeesukseen?

No miksi jonkun pitää yrittää omaa uskoaan julistaa muille? No tietysti kun raamattu siihen käskee. Ja sitä en ymmärrä miksi ei saisi olla eri mieltä asiasta. Ja vaikka nauraa koko uskontotouhulle! :laugh: :laugh: :laugh:

Jos hän kokee sen jotenkin tarpeelliseksi?

Anna paapattaa hyvä ihminen, jollekin voi siitä olla iloa ja tuoda jotain lohtua tms. Jos joku pieraisee bussissa, on sekin ikävää, mutta ikävempää se on silloin jos kanssamatkustajat hyökkää piereskelijän kimppuun ja tulee joukkotappelu?

No ehkäpä kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin ylempään tahoon kuin johonkin kaksplussan harmaaseen Johannekseen.. Voi nimittäin olla aika pitkä polku jos tältä tasolta asti aikoo lähteä vaikuttamaan koulumaailmaan ja jopa politiikkaan =)

Omat lapseni on vielä kotihoidossa ja politiikassakaan en ole uskonnon tyrkyttämiseen törmännyt, joten itse en kyllä koe että kukaan olisi minulle mitään tyrkyttänyt..

Ja joka syksy tulee lokakuusta asti Joulupukkipaapatusta joka tuutista, käytkö silloinkin tavaratalonjohtajalle huomauttamassa, että "minä en kyllä usko Joulupukkiin, voisitteko olla tyrkyttämättä?"

Mä aloitan ruohonjuuritasolta ;) Ja olen itseasiassa esimerkiks kouluissa ottanut kantaa, rehtoreille puhunut yms.

Ne jotka papattaa joulupukista ei silti tosissaan väitä sen olevan totta :D Tai kerro mulle/mun lapsille, että me joudutaan helvettiin jos ei uskota :laugh: Mun mielestä siinä on vissi ero.

Politiikan ja uskonnon sekoilu keskenään näkee mm siitä, että kirkolla on monopoli hautausasioissa, kirkkoa kuullaan tärkeissä lakiasioissa (mm samaa sukupuolta olevien avioliitot eivät ole vielä laillisia) maksamme kaikki kirkolle yhteisöveroa...

Lopetan heti ku kaikki tämä huuhaa on saatu pois oikeasta elämästä. Sitten jokainen uskokoot miten haluaa ja minä naureskelen vain silloin, kun kukaan mua ei näe ;)

Jos hän kokee sen jotenkin tarpeelliseksi?

Anna paapattaa hyvä ihminen, jollekin voi siitä olla iloa ja tuoda jotain lohtua tms. Jos joku pieraisee bussissa, on sekin ikävää, mutta ikävempää se on silloin jos kanssamatkustajat hyökkää piereskelijän kimppuun ja tulee joukkotappelu?

Ja minä koen tarpeelliseksi olla erimieltä ja esittää oman kantani.

Ap kysyi miksi ei uskonto kelpaa, miten siihen sitten pitäisi vastata? =) Vai saako vaa tiettyjä kantoja omaavat vastata? Jos joku mulle nyt kertois miten tuon voi esittää tarpeeksi kohteliaasti niin mä käytän sitten sitä tapaa tulevaisuudessa! :wave:

Meidän tyttö sanoi srk:n kerhotädille kirkoon menosta: mie tuun varmaan mummon tai äidin kanssa kun iskä ei oikein välitä noista jumala-hommista! Olisiko tuo sillein"poliittisesti korrektisti" ilmaistu että modeillekin kelpaisi?

Mutta se ei ole mun mielipide :D Se on mun mielipiteen kertomatta jättämistä. Se on hyvä tapa sivuuttaa mitä mieltä mä oikeasti olen.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siksi kastamme lapsemme, jotta sanoudumme irti perisynnistä. Pelastumiseen tarvitaan kaste ja usko, näin raamattu opettaa. Jumala osoitti meitä kohtaan suurinta rakkautta mitä voi kuvitella, antoi oman poikansa kuolla hirvittävän kivuliaan kuoleman ristillä, jotta meillä olisi mahdollisuus elää. Meidän ei tarvitse jäädä kuoleman omiksi ,vaan saamme elää. Täällä maan päällä jo täyttä ihanaa elämää puhtaalla omallatunnolla ja iankaikkisesti taivaassa. Meidät on kaikki kutsuttu tähän elämään, sinutkin, joka nyt pilkkaat ja naurat tälle. Jeesus kutsuu nyt juuri suakin, rakastaa sua sellaisenaan.

mitä tarkoitat tuolla puhtaalla omallatunnolla?

Kuin olisi raahannut selässään kivireppua, jonka sitte heivaa selästään. ei ole taakkoja, on kevyempi kulkea. Eli synnit anteeksisaatuna, Jumala ei muistele menneitä, eikä tarvi muistella itsekään. Forgiven forever. thats it.

Kuin olisi raahannut selässään kivireppua, jonka sitte heivaa selästään. ei ole taakkoja, on kevyempi kulkea. Eli synnit anteeksisaatuna, Jumala ei muistele menneitä, eikä tarvi muistella itsekään. Forgiven forever. thats it.

Se on kato helppoa kun ei pidä itseänsä lähtökohtaisesti pahana ja syntiä ei ole olemassa niin ei ole mitään taakkaa kannettavana :D

Kyllä minusta olisi raskaampaa raahata mukana jotain jumalaa. Paljon köykäisempää on kulkea ilman!

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Miksi joku kokee tällaisen ketjun, jossa ap tuo esiin OMAA hyvän olon tunnettaan, uhkaksi ja kokee jotenkin tarpeelliseksi perustaa jokin vastaketju?

Pelottaako teitä, että jos joku muu saa jotakin hyvänolon tunnetta jostakin?

Mulla nousee aina karvat pystyyn, kun joku tyrkyttää.
Ja kyllä tuo on ap:n puolelta jo tyrkytyksen puolelle mennyt, vaikkei ehkä ihan pahimmasta päästä olekaan...

Mun puolesta jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, ja elää niin kuin tahtoo. Kunhan antaa muidenkin olla ja elää parhaaksi katsomallaan tavalla.

Mä en kyllä oikeasti ymmärrä miten tällaisissa ketjuissa voi tyrkyttää?! Siis kun näitähän ei ole mikään pako avata?

Itse en ole millään lailla uskossa, mutta ei minua tällaiset aloitukset silti pelota tai koe että minulle olisi mitään tyrkytetty.

Ilmeisesti uskovaisilla on oa maailmansa ja heillä siellä hyvä olla, miksi jonkun pitää yrittää se pilata?

Miten kadulla tai kaupan parkkipaikalla kukaan voi tyrkyttää, eihän siellä ole kenenkään pakko kävellä?

Miten vähemmistökansalaiset onnistuivat tyrtkyttämään mulle hiacestaan työhanskoja mun omalla pihalla, eihän mun ole pakko olla siellä omalla pihallani?

Tämän ketjun otsikko oli "Mä en tajua miksei paras kelpaa". Se on sinällään jo lähes tyrkyttämistä, vaikkei ketjua avaisikaan.

Täällä tyrkytetään muitakin asioita, ja niihinkin vastataan yhtä ystävällisesti. Jos joku haluaa imettää 2 vuotta, niin imettäköön. Mutta jos se alkaa paasata, että muidenkin pitäisi tehdä niin, niin takuulla saa paskaa niskaan.

Jos joku haluaa käyttää kestovaippoja, käyttäköön.
Mutta jos se avautuu siitä, kuinka muut on huonompia kun eivät käytä, ja kaikkien pitäisi käyttää, niin vastaukset on ihan tätä samaa settiä.

Ei siinä mitään, että haluaa kertoa omasta tyytyväisyydestään omiin valintoihinsa, mutta kun alkaa ihmetellä muiden erilaisia valintoja ja saarnata omien parempien puolesta tyrkyttäen niitä ainoana oikeana totuutena, niin miksi ei saa sanoa vastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joh 3:16:
Jeesus odottaa että saa tulla sinunkin elämääsi.

Eipäs odota.

Minä en usko, ja koen tuollaisen tuputuksena (samoin kuin nämä "rukoilen sinun ja lastesi puolesta että tekin löytäisitte Jeesuksen ja saisitte armon" ) ja jopa loukkaavana: ei suostuta hyväksymään toisten elämäntapaa.

lukekaa antti kylliäisen kaikki pääsee taivaaseen.eli ei meidän tarvitse nyt ottaa stressiä ap:n maanantaituputuksesta tai käydä miettimään omia ratkaisuja ja vielä vähemmän puolustelemaan omaa kantaamme.taivaaseen päästään ja that's it.

Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:
lukekaa antti kylliäisen kaikki pääsee taivaaseen.eli ei meidän tarvitse nyt ottaa stressiä ap:n maanantaituputuksesta tai käydä miettimään omia ratkaisuja ja vielä vähemmän puolustelemaan omaa kantaamme.taivaaseen päästään ja that's it.

Eikös tästä tulkinnasta oltu kirkon piirissä vähän kahta mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:

Eikös tästä tulkinnasta oltu kirkon piirissä vähän kahta mieltä?

eikös kirkon piirissä vähän kaikesta olla kahta mieltä.. ;) Mistä tulikin mieleeni,seurasko joku sitä ylen ohjelmaa "mihin uskoa?" vai oliko se mitä uskoa..se oli aika mielenkiintoinen.etenkin se yks naispappi sai mut niin ääneen nauramaan ettei ole tosikaan! =)

Viimeisenä päivänä on parempi seistä voittajan joukoissa. siunausta jokaisen elämään.

Tämähän kuulostaa jo aivopesulta. Ensimmäisessä lauseessa kuulostaa melkeimpä siltä, että olet valmis hylkäämään, heittämään hyvästit tai kiristät ja seuraavassa olet mitä ystävällisin, mutta voisi helposti kuvitella, että vain sinun ehdoillasi.

Tässähän alkaa jo kohta tuntea sääliä kaltaisiasi uskovaisia kohtaan. Tulee lähinnä mieleen, että moniko teistä on aivopesty.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minulle kyllä kelpaisi ne raamatun tarjoamat orjat... :whistle:

Nyt on Timppa pakko sanoa, että pysy hyvänen aika poissa näistä ketjuista, jos et toisen uskoa osaa muulla tavoin kommentoida. :/
Juu juu, sinulla on uskon -ja sananvapaus, mutta kumpikaan niistä ei anna oikeutta loukata.

Ei se timppa osaa.. ja näiden kommenttien välissä se kuskaa lastaan kuuntelemaan Jumalan sanaa

raamatussa sanotaan, että sanoma rististä on hullutus niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka uskomme, se on Jumalan voima.

Jokainen on kutsuttu saamaan pelastuksen, jokainen on Jumalalle yhtä arvokas ja rakas, niin minä kuin sinäkin joka et usko, joka olet ateisti tai pilkkaaja, en ole ketään teistä parempi en yhtään. Kaikki saman taivaallisen Isän rakkaita lapsia, joita Hän kutsuu luokseen.

Jumala antaa ihmiselle vapaan tahdon valita, haluatko ottaa kutsun vastaan, haluatko rauhan sielullesi, täyden elämän, jossa joka hetki saat turvata Jumalaan. Haluatko luopua peloistasi, katkeruudesta, itsesäälistä, kaikesta siitä, joka sinua valvottaa öisin,joka hiljaisina hetkinä prkii nousemaan mieleen, vaikka sitä yrität paeta. Kaikesta siitä ja paljosta muusta Jumala haluaa sut vapauttaa elämään täydesti.

Meillä on elävä Jumala, joka on tehnyt kaiken pelastumisemme puolesta, saat vain ottaa sen vastaan.

(tämä erottaa muista uskonnoista,joissa ihmisen pitää "kiivetä" jumalansa luo, koskaan sinne pääsemättä, Jeesus sitä vastoin tuli maailmaan ja kärsi meidän puolestmme, tuli ihmisen tasolle)

Niin alhaalla ei ole kukaan, etteikö siellä olisi Jeesus.