Mä en pysty enää olemaan ton ihmisen ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nämä jotka täällä ovat puolustavalla kannalla, niin miten voitte pitää aborttia EHKÄISYKEINONA? Varmasti löytyy aina joku mikä jokaiselle sopii... en tajua :/

En pidä, mutta joskus asiat vaan menee miten menee.. Pointti on kai kuitenkin se, että ei pysty hyväksymään ystävän elämää sellaisena kuin se on. Sitä mä ihmettelen, suuresti.

Miksi pitäis hyväksyä sitten? Jos se on pahasti omaa arvomaailmaa vastaan ja aiheuttaa hankaluuksia kanssakäymisessä niin miksei vois sitten katkaista välejä? Tässähän on kysymyksessä kuitenkin se, että ap:n ystävä hyväksyy ne abortit ehkäisykeinona, mikä on aika rankka pala sellaiselle, joka ei hyväksy aborttia ollenkaan. Miten on, jos sun ystäväs olis murhannut ohimennen muutaman ihmisen, sinä varmaan olisit edelleen hänelle entistäkin parempi ystävä?

Ei pidä eikä tarvitse, mutta mä olen tiukempi omaa itseäni kohtaan.. Kuten sanottu ei ole mun asiani pohtia ystävieni valintoja, tuen ja kuuntelen, olen saatavilla. Voin myös luottaa siihen että jos mulle sattuu jotain maata mullistavaa, voin puhua avoimesti ja mua kuunnellaan. Mua ei haittaa se että mun kanssa ollaan eri mieltä, mulle riittää ettei tuomita.

Jos joku murhaisi, jotain olisi vialla, en tiedä kuinka suhtautuisin.. Varmasti olisi vaikeaa hyväksyä.

Nämä jotka täällä ovat puolustavalla kannalla, niin miten voitte pitää aborttia EHKÄISYKEINONA? Varmasti löytyy aina joku mikä jokaiselle sopii... en tajua :/

En pidä, mutta joskus asiat vaan menee miten menee.. Pointti on kai kuitenkin se, että ei pysty hyväksymään ystävän elämää sellaisena kuin se on. Sitä mä ihmettelen, suuresti.

Miksi pitäis hyväksyä sitten? Jos se on pahasti omaa arvomaailmaa vastaan ja aiheuttaa hankaluuksia kanssakäymisessä niin miksei vois sitten katkaista välejä? Tässähän on kysymyksessä kuitenkin se, että ap:n ystävä hyväksyy ne abortit ehkäisykeinona, mikä on aika rankka pala sellaiselle, joka ei hyväksy aborttia ollenkaan. Miten on, jos sun ystäväs olis murhannut ohimennen muutaman ihmisen, sinä varmaan olisit edelleen hänelle entistäkin parempi ystävä?

Ei pidä eikä tarvitse, mutta mä olen tiukempi omaa itseäni kohtaan.. Kuten sanottu ei ole mun asiani pohtia ystävieni valintoja, tuen ja kuuntelen, olen saatavilla. Voin myös luottaa siihen että jos mulle sattuu jotain maata mullistavaa, voin puhua avoimesti ja mua kuunnellaan. Mua ei haittaa se että mun kanssa ollaan eri mieltä, mulle riittää ettei tuomita.

Jos joku murhaisi, jotain olisi vialla, en tiedä kuinka suhtautuisin.. Varmasti olisi vaikeaa hyväksyä.

Mutta monet jotka eivät hyväksy aborttia, pitävät sitä murhana. Eli tilanne olisi sama sinulla johonkin ystävään joka olisi murhannut muutaman ihmisen.

Mutta monet jotka eivät hyväksy aborttia, pitävät sitä murhana. Eli tilanne olisi sama sinulla johonkin ystävään joka olisi murhannut muutaman ihmisen.

Sitä mun onkin vaikea käsittää, olemassa oleva ihminen on mulle eri asia kuin solumöykky.

Jään pohtimaan..

Täytyy kyllä myöntää, että ymmärrän ap:ta tavallaan.
Muistui mieleen oma vastaavahko tapaus.
Mulla nimittäin oli eräs kaveri, jonka kanssa vuosia sitten liikuin paljonkin yhdessä.. mutta eräänä iltana hän ilmaisi oman kantansa eläimiin.. se oli broileri-tehtaassa vielä töissäkin.. mutta sitten kun pyysi minuakin sinne töihin ja sanoin etten voisi olla niin julmassa paikassa töissä, niin hän vaan nauroi ja sanoi "nehän on vaan eläimiä, ei niillä ole mitään väliä!"

Sen jälkeen kantani koko ihmiseen muuttui, ja aloin pitää sitä todella julmana ja kylmänä, alkoi inhottaa koko ihminen.. lopulta sitten ystävyys hiipuikin kokonaan ja loppui.

Jos katsantokannat menee ihan ristiin, voi se olla vaikea enää ystävyyttä jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli hänen tilanteesna siis on se, että on sinkku ja juo... suhteellisen paljon. Humalassa hän sitten harrastaa seksiä jonkun jatkoilta löytyneen miehen kanssa ja unohtaa ehkäisyn. Mutta "onneksi on aina olemassa abortti" -niin kuin hän itse asian ilmaisi. Syy miksi en pysty enää olemaan hänen ystävänsä on se, etten todellakaan vaan pysty siihen. Se miten hän puhuu mm. "en halunnut niitä kakaroita" tai että häntä ei kuulemma huvita uhrata elämäänsä vieraiden miesten penikoilla osoittaa joitakin kamalia piirteitä joista en ennen ole ollut tietoinen.. Mielestäni tuo on oikeasti kamalan ihmisen puhetta anteeksi nyt vaan.

Ou jee..tuo ei kyllä ole kovin hyvä peruste abortille/aborteille ja kyseessähän on ilmeisesti ihan aikunen ihminen, eikä mikään teini.. Nykyisinhän on olemassa nuo JÄLKIEHKÄISYPILLERIT!! eiköhän tuollaisen horon kannataisi niitä jo kantaa aina käsilaukussaan, jos ei osaa oikeaa ehkäisyä käyttää....

Minä myös sain kerran kuulla yhdeltä ihmiseltä saman asian. Oli hyvä työpaikka hänelä, yksi kaunis tytär ja hyvä koulutus. Onneksi ei ollut ystävä eikä kaveri kyseessä. Aika karmivaa kuultavaa. Ja ihan pokkana kertoi, kuin ei mitään.

Ei mun ystäväpiiriin mahtuis tommonen tyyppi..Erilailla saa toki ajatella mutta yleensähän ystävillä on kuitenkin tavallaan sen verran samansuuntaiset intressit että kokevat yhteenkuuluvuutta.Kolme aborttia tehnyt ...ja niihin yliolkaisesti suhtautuva tyyppi ei ole sellainen henkilö jonka seurassa viihtyisin. tuskin hänkään viihtyisi minun kanssani.itse en pystyisi aborttia tekemään kun ihan pakon edessa (eli että odottaisin kuolemaantuomittua vauvaa/raiskaus tms.)Vaivoin sain pakotettua itseni edes sikiöseulontoihin...

Eli hänen tilanteesna siis on se, että on sinkku ja juo... suhteellisen paljon. Humalassa hän sitten harrastaa seksiä jonkun jatkoilta löytyneen miehen kanssa ja unohtaa ehkäisyn. Mutta "onneksi on aina olemassa abortti" -niin kuin hän itse asian ilmaisi. Syy miksi en pysty enää olemaan hänen ystävänsä on se, etten todellakaan vaan pysty siihen. Se miten hän puhuu mm. "en halunnut niitä kakaroita" tai että häntä ei kuulemma huvita uhrata elämäänsä vieraiden miesten penikoilla osoittaa joitakin kamalia piirteitä joista en ennen ole ollut tietoinen.. Mielestäni tuo on oikeasti kamalan ihmisen puhetta anteeksi nyt vaan.

Sinä olet nyt tainnut ihan oikeasti käsittää väärin ystävyyden ja kaveruuden. Ystävyyssuhde ei lopu mihinkään mielipide eroihin tai toisen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin, oli ne sitten millaisia tahansa. Ja ennen kaikkea ystävän asioita ei puida missään V***n nettipalstalla! Jos ko. henkilö olisi ihan oikeasti sinun ystäväsi niin kyllähän te keskustelisitte ja puisitte asian kahdenkesken rehellisesti ja avoimesti suoraan.

:o ompa aapeella ystävä.mun yksi ystävä teki abortin ksoka asui toisten nurkissa ja elämäntilanne oli todella vaikea,vaikka ystävä ei meinannut ensin mulle asiasta kertoa koska itellä kuitenkin pieni vauva niin tuin häntä asian suhteen parhaani mukaan.en syylistänyt koska omalla tavalla ymmärsin häntä.mutta jos joku tulis mulle kertomaan tolleen miten ap:n kaveri niin varmaan -en edes vitsi sanoa mitä tekisin koska saisin bannin kuiteski :D -

Minä myös sain kerran kuulla yhdeltä ihmiseltä saman asian. Oli hyvä työpaikka hänelä, yksi kaunis tytär ja hyvä koulutus. Onneksi ei ollut ystävä eikä kaveri kyseessä. Aika karmivaa kuultavaa. Ja ihan pokkana kertoi, kuin ei mitään.

No miten sen ois pitänyt sitten kertoa, ellei pokkana??

mun ystävyys ei kenenkään kanssa perustu yhteen asiaan, eikä se yhteen asiaan kaadu (no poikkeuksia on). kaikki tietää täälläkin varmaan mun suhtautumisen pettämiseen jne.. siitä kaikesta huolimatta mun paras ystävä on ihminen joka on alkanut suhteeseen tuttavansa miehen kanssa. vaikka mä olisin teosta eri mieltä.. abortti, pettäminen jne niin ihmistä se ei pahenna. teko on mielestäni väärin, ystävänikin tietää sen. ihmiset tekee virheitä, myös ystävät.

Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ei kai ne abortit sun elämääsi [ap] vaikuta. Hänenhän kropasta siinä on kyse.
Entä jos sulle tehtäis umpisuolenleikkaus, ja ystävä alkais sen jälkeen katsomaan sua kieroon.. :)

Vertaatko sä todella noita kahta asiaa keskenään?

No samantasosia toimenpiteitä molemmat, varmaan suurinpiirtein.
Ootko sä provo?

SAMANTASOISIA?
Tyhjänpäiväinen umpisuolenpätkä ja ihmisen alku? OHO mikä vertaus sinulta lunatic...

on ne,samaa mieltä

Yhteistyössä