Mä en pysty enää olemaan ton ihmisen ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No vaikeaa olisi munkaan olla semmoisen ihmisen ystävä, jolla on noin perustavanlaatuisen erilainen käsitys ja kunnioitus ihmiselämästä kuin minulla. En vaan voisi ymmärtää ja hyväksyä. Tuskin mä kokonaan välejä laittaisin poikki, mutta antaisin ystävyyden/kaveruuden vaan hiljalleen hiipua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Heittäkää vaan lokaa niskaan mutta mun mielestä jokaisella lapsella on oikeus elämään..

ja niillä syntyvillä lapsilla pitäis olla oikeus syntyä haluttuina ja edes jonkin moiseen elämisen arvoisena pidettävään elämään.

Heittäkää vaan lokaa niskaan mutta mun mielestä jokaisella lapsella on oikeus elämään..

Mun mielestä ihmiskunta olis aikoja sitten hukkunut paskaansa, jos täällä olis kaikki raskaudet loppuunsaatettu.
Hyvä että vähän karsitaan. Kohta kyllä loppuu siitä huolimatta ilma ja vesi.

8.2.-08 Synnytin kohtuun kuolleen (rv 12-13 aikana) meille "vauvan" rv 13+4.
Ja voin kertoa, että aivan ihanan näköinen oli pienet/hennot kädet ristissä, kaikki niin täydellistä. Eli rv 12-13 aikana sikiö on aivan minikokoisen vauvan näköinen! :heart:
Sen takia laitoin tämän tänne, kun joku totesi , että rv 12 on vain jotkut räpylät ja ei ole ihmisen näköinen/ Olen toista mieltä kokemani perusteella!

Toivottavasti me saamme nopeasti uuden mahdollisuuden raskauteen! :heart:

Terveisin Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Itse ainakin asian niin ymmärsin koska sanoi ettei halua eikä aio käyttää ehkäisyä koska ei ole hänelle sopivaa olemassa. Ja siksi ottaa riskin tulla raskaaksi. Se on hänelle ainoa hyvä "ehkäisykeino".

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

ja niillä syntyvillä lapsilla pitäis olla oikeus syntyä haluttuina ja edes jonkin moiseen elämisen arvoisena pidettävään elämään.

Peesi. =)

Mun ystäväpiiristä jäisi ap:n kuvailema tapaus myös pois, hyvin nopeaan. Miten voi olla ystävä ihmisen kanssa, jonka kanssa moraalikäsitys on niin perustavalla tavalla erilaista kuin itselle... Tuskin mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
8.2.-08 Synnytin kohtuun kuolleen (rv 12-13 aikana) meille "vauvan" rv 13+4.
Ja voin kertoa, että aivan ihanan näköinen oli pienet/hennot kädet ristissä, kaikki niin täydellistä. Eli rv 12-13 aikana sikiö on aivan minikokoisen vauvan näköinen! :heart:
Sen takia laitoin tämän tänne, kun joku totesi , että rv 12 on vain jotkut räpylät ja ei ole ihmisen näköinen/ Olen toista mieltä kokemani perusteella!

Toivottavasti me saamme nopeasti uuden mahdollisuuden raskauteen! :heart:

Terveisin Rva Pikkumyy :heart: :wave:

jaksamisia :hug: toivottavasti teillä testi näyttää taas pian plussaa :)

itse käytin sinkkuvuosina ehkäisynä kondomia. Sen seurauksena joudun käyttämään jälkiehkäisypillereita enemmän kuin kerran. Kondoomit kun hajoavat joskus. Muut ehkäisykeinot eivät minulle sovi, paitsi kuparikierukka ja sitä ei laiteta synnyttämättömälle. Jospa ystävälläsi on vaikkapa lateksi allergia. Jos minulla olisi vielä se niin en olisi voinut harrastaa seksiä kuin rytmimenetelmällä. Ja sehän onkin todella luotettava ehkäisykeino.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mun ystäväpiiristä jäisi ap:n kuvailema tapaus myös pois, hyvin nopeaan. Miten voi olla ystävä ihmisen kanssa, jonka kanssa moraalikäsitys on niin perustavalla tavalla erilaista kuin itselle... Tuskin mitenkään.

Kun pystyy hyväksymään toisen erilaisuuden ja tukemaan vaikeissakin päätöksissä on elämä helpompaa. Mun asiani ei ole moralisoida ystävää, vaikka olisin erimieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Kun pystyy hyväksymään toisen erilaisuuden ja tukemaan vaikeissakin päätöksissä on elämä helpompaa. Mun asiani ei ole moralisoida ystävää, vaikka olisin erimieltä.

aivan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nämä jotka täällä ovat puolustavalla kannalla, niin miten voitte pitää aborttia EHKÄISYKEINONA? Varmasti löytyy aina joku mikä jokaiselle sopii... en tajua :/

No minulle on sama minä kukakin aborttia pitää.
Tuskin kukaan huvikseen aborttiin hinkuu, ei varmasti ole kivuton toimenpide.

Nämä jotka täällä ovat puolustavalla kannalla, niin miten voitte pitää aborttia EHKÄISYKEINONA? Varmasti löytyy aina joku mikä jokaiselle sopii... en tajua :/

En pidä, mutta joskus asiat vaan menee miten menee.. Pointti on kai kuitenkin se, että ei pysty hyväksymään ystävän elämää sellaisena kuin se on. Sitä mä ihmettelen, suuresti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:
itse käytin sinkkuvuosina ehkäisynä kondomia. Sen seurauksena joudun käyttämään jälkiehkäisypillereita enemmän kuin kerran. Kondoomit kun hajoavat joskus. Muut ehkäisykeinot eivät minulle sovi, paitsi kuparikierukka ja sitä ei laiteta synnyttämättömälle. Jospa ystävälläsi on vaikkapa lateksi allergia. Jos minulla olisi vielä se niin en olisi voinut harrastaa seksiä kuin rytmimenetelmällä. Ja sehän onkin todella luotettava ehkäisykeino.

on muuten olemaassa ns kumiallergikoille soveltuvia kortsuja, niitä saa apteekeista esimerkiksi, ovat vaan vähän hinnakkaampi.... on kokemusta asiasta kertoo kumiallergikko ;)

Joo mielestäni naisella pitää olla mahdollisuus valita abortti jos siihen tulokseen tulee et on välttämätön, mutta sitä päätöstä ei pidä tehdä kevein mielin eli toisin sanoen keskeytys ei ole ehkäisykeino!!!!

Itselleni on jouduttu tuo toimenpide tekemään kohdunulkoisen raskauden takia ja voin kertoa, että ei ollut mikään pieni asia ainakaan minulle.

Jos ei halua lapsia, pitää huolehtia ehkäisystä parhaansa mukaan, jos vahinko tapahtuu niin sitten on mietittävä mikä on paras ratkaisu tilanteessa.

en, mutta minä en tuomitse suoralta kädeltä tota, tietämättä ja tuntematta edes ap:n kaveria.

minä en vaan voi käsittää sitä, kuinka joku voi ajatella, että abortti on hyväksyttävää koska mahassa ei VIELÄ ole vauvaa... Pienen pieni vauvan alku se kuitenkin on, jonka sydän sykkii ja jolla on täysi oikeus elämään. Jos omat vanhemmat hänestä eivät halua/voi huolehtia, varmasti löytyy lapselle joku, jolla on rakkautta ja turvaa tarjolla. Ei elämällä pidä leikkiä. Eri juttu sitten nämä ääritapaukset (esim. äidin tai vauvan vakava sairaus), joissa tapauksissa abortin voin hyväksyä. Tämä vain mun mielipide..

No tuolla logiikalla yllärivauvat pitäis abortoida kaikki, koska ne ei olleet haluttuja.

Sanoit sen mitä minä ajattelin...

Jos tää ap:n kaveri harrastaa yhden yön suhteita niin eikö kondomia kannattaisi käyttää jo senkin vuoksi ettei tule tauteja?? Mukava kokoelma mahtaa sillä ihmisellä olla..

Ja jos sitä ehkäisyä on niin vaikea käyttää, niin eikö voi käyttää esim ns katumuspillereitä, on sekin parempi vaihtoehto kuin abortti. Vaikka ei mikään paras vaihtoehto sekään..

minä en vaan voi käsittää sitä, kuinka joku voi ajatella, että abortti on hyväksyttävää koska mahassa ei VIELÄ ole vauvaa... Pienen pieni vauvan alku se kuitenkin on, jonka sydän sykkii ja jolla on täysi oikeus elämään. Jos omat vanhemmat hänestä eivät halua/voi huolehtia, varmasti löytyy lapselle joku, jolla on rakkautta ja turvaa tarjolla. Ei elämällä pidä leikkiä. Eri juttu sitten nämä ääritapaukset (esim. äidin tai vauvan vakava sairaus), joissa tapauksissa abortin voin hyväksyä. Tämä vain mun mielipide..

No sulla on sun mielipide, ja toisilla joku muu. :)
Itse taas en ymmärrä, miksi joku pieni lima olisi tärkeämpi kuin ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:

No tuolla logiikalla yllärivauvat pitäis abortoida kaikki, koska ne ei olleet haluttuja.

Yllätysvauvasta voi tulla haluttu.. Asiaa voi pohtia kun raskaus tulee ilmi.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:

ei todellakaan. eiks iso osa yllärivauvoista kuintenkin sit haluta pitää, eli ei haluta aborttia.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

En pidä, mutta joskus asiat vaan menee miten menee.. Pointti on kai kuitenkin se, että ei pysty hyväksymään ystävän elämää sellaisena kuin se on. Sitä mä ihmettelen, suuresti.

Miksi pitäis hyväksyä sitten? Jos se on pahasti omaa arvomaailmaa vastaan ja aiheuttaa hankaluuksia kanssakäymisessä niin miksei vois sitten katkaista välejä? Tässähän on kysymyksessä kuitenkin se, että ap:n ystävä hyväksyy ne abortit ehkäisykeinona, mikä on aika rankka pala sellaiselle, joka ei hyväksy aborttia ollenkaan. Miten on, jos sun ystäväs olis murhannut ohimennen muutaman ihmisen, sinä varmaan olisit edelleen hänelle entistäkin parempi ystävä?

Yhteistyössä