Mä en pysty enää olemaan ton ihmisen ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaverini jonka kanssa en ole esikon raskausajan jälkeen niin paljon nähnyt kuin aiemmin pudotti aikamoisen pommin viikonloppuna kun nähtiin... Hänelle on tehty 3 aborttia. Luulin aluksi että kyseessä joku julma pila kun niin normaalisti asiasta puhui mutta totta kuulemma on.. Tämä alkoi siis siitä kun puhuin hälle ja muille seurueessa oleville meidän pikkuisen uusista taidoista (puhuttiin yleisesti vauvoista) ja sanoin että mulla kova vauvakuume. Sitten kun tämän kaverin kanssa juteltiin kahdestaan hän sanoi että ei tunnu hänestä kivalta kun puhun vauvoista ja sitten kertoi miksi. Menin ihan puihin voiko tollasia ihmisiä ollakaan! Olen luullut urbaaniksi legendaksi sitä kun jotkut puhuvat ihmisistä jotka käyttävät aborttia ehkäisykeinona mutta onhan hietä oikeasti. Tätä abortin tekijää kuulemma surettaa eniten se, ettei hänelle tehdä enää uusia abortteja jos raskaaksi tulee. Miksei voi käyttää ehkäisyä?? Mulle tuli niin paha olo kun kuulin tosta sillä itse olen abortteja vastaan.. En pysty enää ikinä olemaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, en olisi koskaa uskonut hänestä tuota!

Mun ystäväni teki abortin, koska ei halunnut synnyttää kesällä vaan talvella.
Oli ihan tarkoituksella kuitenkin jättänyt ehkäisyn pois, halusi tietää miten nopsaan onnistuu tulemaan raskaaksi. Ja tulikin melkein heti raskaaksi.
Ystäviä ollaan edelleen, vaikka olenkin hänelle aikoinaan sanonut etten voi hyväksyä tuollaista ihmiselämällä leikkimistä. Meitä yhdistää moni asia, ja erottaa vain tämä yksi asia.
Hänellä on nyt oma lapsi, viisivuotias jo (tästä abortista on siis ikuisuus) ja hänen asenteensa on muuttunut huomattavasti sen jälkeen.

Ei kai ne abortit sun elämääsi [ap] vaikuta. Hänenhän kropasta siinä on kyse.
Entä jos sulle tehtäis umpisuolenleikkaus, ja ystävä alkais sen jälkeen katsomaan sua kieroon.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Entä jos sulle tehtäis umpisuolenleikkaus, ja ystävä alkais sen jälkeen katsomaan sua kieroon.. :)

Vertaatko sä todella noita kahta asiaa keskenään?

No mun mielestä on hiukan liioiteltua puhua ihmiselämällä leikkimisestä.
Minä en ainakaan miellä alle 12vk sikiötä vielä edes vauvaksi, vaikka sillä sydän lyö ja on jopa jonkinlaiset räpylätkin jo olemassa. Täysin kehittymätön yksilö.
Sitten kun mennään noiden viikkojen yli, niin asian jo ymmmärtää, että miksi ko. aikaraja on abortille asetettu.

Enkä oikeastaan ymmärrä, miksi ystävyys pitää lopettaa siihen, että joku toinen ei ole asian kanssa samoilla linjoilla kuin sinä. Sinulla on oma kanta ja toisella oma, that's it.

Avaan sateenvarjon ja kahluusaappaat laitan vielä varmuuden vuoksi, koska luulen, että nyt tulee kakkaa niskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No samantasosia toimenpiteitä molemmat, varmaan suurinpiirtein.
Ootko sä provo?

Siis kun kaverillesi on tehty abortteja, hänen omasta tahdostaan, niin sun ei saisi puhua vauvoista, kun hänelle tulee paha mieli?
Pakottiko joku sen niihin abortteihin?
Ihan kuin olis sun syytä ne abortit, niin sun ei saisi puhua vauvoista hänen kuultensa.
Olis pitänyt ne vauvat, niin saisi itsekin puhua vauvoista!

Ai miten niin miksi hänelle on noin käynyt? No siksi ettei ole käyttänyt ehkäisyä ja on raskaaksi tullut.

Ei ole käyttänyt? Miksi ei ole? Tehnyt arviointivirheen? Ottanut tietoisen riskin?

Kaikki ei ole aina yksiselitteistä.

ja nämähän taas ovat kaksi ihan eri asiaa..

Minun ystävyyteni ei ole riippuvainen siitä jos joku tekee vaikka 5 aborttia. Se ei ole minulta pois. Myöskään erilaiset mielipiteet uskonnossa ja politiikassa eivät estä ystävyyttä. Omastani poikkava seksuaalinen suuntautuneisuus ei myöskään ole este ystävyydelle. listaa vois jatkaa loputtomiin.

Jos pystyt hylkäämään ystäväsi aborttien takia ei hän koskaan ole ollutkaan oikea ystäväsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en ainakaan miellä alle 12vk sikiötä vielä edes vauvaksi, vaikka sillä sydän lyö ja on jopa jonkinlaiset räpylätkin jo olemassa. Täysin kehittymätön yksilö.
Sitten kun mennään noiden viikkojen yli, niin asian jo ymmmärtää, että miksi ko. aikaraja on abortille asetettu.

Enkä oikeastaan ymmärrä, miksi ystävyys pitää lopettaa siihen, että joku toinen ei ole asian kanssa samoilla linjoilla kuin sinä. Sinulla on oma kanta ja toisella oma, that's it.

Avaan sateenvarjon ja kahluusaappaat laitan vielä varmuuden vuoksi, koska luulen, että nyt tulee kakkaa niskaan...

Eläähän se jo.
Mä en vaan näe siinä mitään järkeä, että ei käytetä ehkäisyä vaikka ei lapsia haluta. Abortti on kuitenkin lääketieteellinen toimenpide, ja siitä voi seurata jopa komplikaatioita.
Eräälle tutun tutulle (kaverin sisko) ei suostuttu enää tekemään aborttia, koska niitä oli tehty jo niin monta. Hänellä on 3-vuotias lapsi. Lapsi, jota hän ei halunnut, eikä juuri hoidakaan. Olisiko ehkäisyn hankkiminen tosiaan ollut niin helkutin vaikeaa?

No samantasosia toimenpiteitä molemmat, varmaan suurinpiirtein.
Ootko sä provo?

SAMANTASOISIA?
Tyhjänpäiväinen umpisuolenpätkä ja ihmisen alku? OHO mikä vertaus sinulta lunatic...

no ei se kyllä liioiteltua ole, jos pitää aborttia ehkäisynä. Kyllähän siinä vähä leikkii kun tietää aina abortin tehdessään että vauva siellä masussa on.
En itsekkään hyväksy aborttia. Ymmärrän kyllä kuitenkin niitä joilla on oikeasti syy ja "pakko" tehdä abortti mutta en todellakaan hyväksy sitä ehkäisykeinona!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:
Jos pystyt hylkäämään ystäväsi aborttien takia ei hän koskaan ole ollutkaan oikea ystäväsi.

Huomioitko ollenkaan, että ap ei saisi puhua kaverin kuullen vauva-asioita, kun kaverille tulee niistä huono fiilis sen takia, että hälle o tehty abortteja?

Miksi ap:n suhtautumiseen ei saisi abortit vaikuttaa, jos ne vaikuttaa kaverinkin suhtautumiseen kanssakäymisessä ap:n kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kun kaverillesi on tehty abortteja, hänen omasta tahdostaan, niin sun ei saisi puhua vauvoista, kun hänelle tulee paha mieli?
Pakottiko joku sen niihin abortteihin?
Ihan kuin olis sun syytä ne abortit, niin sun ei saisi puhua vauvoista hänen kuultensa.
Olis pitänyt ne vauvat, niin saisi itsekin puhua vauvoista!

Oonko mä ainut, joka huomsi tämän vai luinko omiani?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:

Huomioitko ollenkaan, että ap ei saisi puhua kaverin kuullen vauva-asioita, kun kaverille tulee niistä huono fiilis sen takia, että hälle o tehty abortteja?

Miksi ap:n suhtautumiseen ei saisi abortit vaikuttaa, jos ne vaikuttaa kaverinkin suhtautumiseen kanssakäymisessä ap:n kanssa?

Olisikohan niin, että ap:n tuleva ex-kaveri tuntee syylisyyttä, eikä siksi haluaisi puhua "vauva-asioista"? Olisihan hän sen voinut niinkin muotoilla... ei tarvitsisi täällä ihmetellä.

Eli hänen tilanteesna siis on se, että on sinkku ja juo... suhteellisen paljon. Humalassa hän sitten harrastaa seksiä jonkun jatkoilta löytyneen miehen kanssa ja unohtaa ehkäisyn. Mutta "onneksi on aina olemassa abortti" -niin kuin hän itse asian ilmaisi. Syy miksi en pysty enää olemaan hänen ystävänsä on se, etten todellakaan vaan pysty siihen. Se miten hän puhuu mm. "en halunnut niitä kakaroita" tai että häntä ei kuulemma huvita uhrata elämäänsä vieraiden miesten penikoilla osoittaa joitakin kamalia piirteitä joista en ennen ole ollut tietoinen.. Mielestäni tuo on oikeasti kamalan ihmisen puhetta anteeksi nyt vaan.

mulla tais mennä hieman ohi nyt tuo pointti. sori, en huomannut.
Ehkäpä kaveria ottaa vaan pannuun ainainen lapsista jauhaminen. Olen itse saanut sellaista palautetta lapsettomilta ystäviltäni.

Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
SAMANTASOISIA?
Tyhjänpäiväinen umpisuolenpätkä ja ihmisen alku? OHO mikä vertaus sinulta lunatic...

No alkio on varmasti pienempikin kuin se umpisuolenpätkä..
En tiedä kummasta toimenpiteestä toipuu nopeammin.

Eli hänen tilanteesna siis on se, että on sinkku ja juo... suhteellisen paljon. Humalassa hän sitten harrastaa seksiä jonkun jatkoilta löytyneen miehen kanssa ja unohtaa ehkäisyn. Mutta "onneksi on aina olemassa abortti" -niin kuin hän itse asian ilmaisi. Syy miksi en pysty enää olemaan hänen ystävänsä on se, etten todellakaan vaan pysty siihen. Se miten hän puhuu mm. "en halunnut niitä kakaroita" tai että häntä ei kuulemma huvita uhrata elämäänsä vieraiden miesten penikoilla osoittaa joitakin kamalia piirteitä joista en ennen ole ollut tietoinen.. Mielestäni tuo on oikeasti kamalan ihmisen puhetta anteeksi nyt vaan.

Onhan tuo kamalaa puhetta... minustakin. Halusin vain tietää enemmän taustoja. Mikä teitä alun alkaen on yhdistänyt?

Yhteistyössä