Mä en osaa pukea vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sormi suussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sormi suussa

Vieras
Mä en varmaan ikinä pääse sairaalasta kotiin vauvan kanssa, kun en tiedä mitä sille pitäisi päälle laittaa. Syntyy elokuussa, joten lämpötila voi hyvin olla kaikkea muutamasta plusasteesta hellekeliin. Ajattelin, että jos on yli +20 niin laitan vain bodyn, potkarit ja hatun ja sitten jotain harsoa esim. päälle, tai lakanaa jos tuulee. Jos taas on vain vähän päälle kymmenen astetta tai vähemmän, niin ajattelin pistää ohuesti topatun haalarin huppuineen. Mutta entä jos on jotain siltä väliltä?

Meillä kahden viikon ikäinen vauva ei pidä päällään tällä hetkellä kin vaipat (helteiden takia ei voi olla ulkona). On niin kuuma ja pienellä niin kova hiki. Niskasta kyllä tuntee jos vauvalla on kuuma/viileä. Älä suotta hermoile, pukeminen tulee kyllä luonnostaan!

Aivan samat fiilikset oli minullakin, monesti täällä kyselin neuvoa.. Nyt on poika puettu vuoden ikäiseksi ja hengissä ollaan säilytty :D Mutta kyllä vieläkin mietin ulkoillessa, että onkohan sillä nyt kuuma tai onkohan kylmä jne. Mutta kyllä siihen vähän kuitenkin harjaantuu =) Hehhehe :D

ja olethan tietoinen että HARVA vastasyntynyt äitiyspakkauksen vaatteita heti saa päälleen.. omani olivat jotakin 2,5kk ennenkö edes avasin koko pakkausta, olivat niin suuria.. :)

Hyvä yleisohje on, että mieti mitä itselläsi on päällä. Sen mukaan puet lapsen. Jos lapsi on kuumaverisempi kuin sinä, sitten hiukan vähempi jne. Äkkiä sitä oppii pukemaan, kokeilemalla.

JA neuvovathan he sairaalassa ja neuvolassa :D

Mä oon tykännyt nyt kesällä tosiaan tosta body-puolipotkarit + collegeasu yhdistelmästä kun mennään ulos, siis viileämmällä kelillä. Yksi tuulipuku-tyyppinen haalari meiltä löytyy, mutta se on jotenkin huono... Peitto on kanssa hyvä kaukaloon jos ei gollegeasua ole.

Meilläkin täällä 2kk ikäinen pelkässä vaipassa päivät, huutaa kun hyeena jos koittaa laittaa lyhythihasta bodya ees päälle, raukka ihan hikinen. Yönkin nukkui vaippasilleen, meillä nyt 28 jo näin aamusta sisälämpötila...

Äkkiä sen oppii. Tai sitten ei.. Mulla kolmas lapsi puetuksessa ja vieläkin mietin että jäätyykö vai paistuuko?
Mutta onneksi aina voi kokeilla että tuntuuko lapsi kuumalta tai viluiselta ja muuttaa vaatetusta sen mukaan.
Ja ekan elokuussa syntynee puin ulos nukkumaan äp:n toppahaalariin 2vkon: ikäisenä kun hellettä oli +25. Ei nukkunut ei.. :whistle:

Yhteistyössä