Mä en oikeesti jaksa enää yhtään idioottia vanhempaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis kuvitteleeko täälläkin joku oikeasti, että elän vain hoitolapsilleni? Etten muka ikinä kiroilisi vapaa-ajallani? Töissä tietenkin olen asiallinen enkä kiroile tai käytä huonoa kieltä, mutta kyllä minä vapaa-ajallani saan kiroilla ja vaikka piereskellä kotona jos siltä tuntuu :xmas:

Miten te edes saitte tämän keskustelun käännettyä niin että iso paha pph haluaa myrkyttää lapset jogurtilla aamuisin?!

Sitä syödään, mitä on tarjolla. Jos ei kelpaa, seuraava ateria ei taatusti ole kovin monen hetken jälkeen, jolloin ruoan luulisi jo maistuvan.

Yleisesti ottaen aikuiset eivät voi sietää nuhtelua tai kritiikkiä, jota siis kokevat saavansa silloin(kin) kun kyseessä on vaikkapa asianmukaisesta pukeutumisesta muistuttaminen. Itsellenikin tämä oli lasteni päiväkotiuran aloitusaikoina kova paikka, muistamista oli paljon ja väärinymmärryksiä tuli varmasti puolin ja toisin. Nykyään moni asia on automaattisesti selvää, ja pyrin kaikin mahdollisin keinoin helpottamaan lapsiani hoitavien aikuisten työtä - heidän pelisääntöjä noudattamalla. Kotona voidaan sitten perseillä miten vaan.

Mä en kanssa ole ikinä ymmärtänyt, miten joku voi ottaa nokkiinsa siitä jos hoitaja muistuttaa esim. että kurahousut tai toiset hanskat pitäis tuoda. En mä kaikkea huomaa ja muista. Hyvä vaan, jos muistuttavat, lapsen parhaaksi se on.

Mitä on eilinen jogurtti? Siis onko siinä ollut päiväys eilen vai tarjottiinko sitä eilenkin aamiaisella?

Joo, vanhemmat voisivat ottaa monet kehitysideat ja pyynnöt, esim. niistä kurahousuista, ihan vain pyyntöinä ja toiveina ilman henkilökohtaisia piikittelyjä, mutta niin voisi kyllä moni pph:kin ottaa palautteet ihan vain palautteena, eikä henkilökohtaisena vittuiluna.

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;26060291:
Aika monella ihmisellä tuntuu toi todellisuudentaju hämärtyneen....
sitä kuvitellaan et päiväkodin henkilökunta asuu siellä päiväkodissa, ei kelleen tuu mieleen et niillä voi olla vaikka omiakin hoitoikäsiä lapsia joiden hoitoaikoja pitäs noudattaa.
Moni myös kuvittelee kaupan henkilökunnan asuvan siellä kaupassa tai kuvittelevat kaupan henkilökunnan olevan vastuussa siitä että saarioisten lihapullista löytyy luunpala.
Jotkut kuvittelee et jos ihmisellä on paljon lainaa niin hän on silloin rikas.
Jnejnejne.
Mä oon niin moneen tollaseen olettajaurpoon törmänny että meinaa vähän ahdistaa välillä, mut sit taas tajuan et niitäkin pitää olla et ite tajuaa olevansa aika normaali :xmas:

Lisään tähän,et ku tk menee kiinni klo 16 ja väkeä ei oteta sisään enää 15.30 ni tätä ei ihmiset ymmärrä,ei sitten millään.

Mä meinasin alkaa ko hommaan mut tulin järkiin :D ei vaiskaan mut sain muuta työtä.
Ja jos meillä olis hoitolapsia ni niillä ei olis mitään asiaa yläkertaan. Kiellän sen vierailtakin lapsilta. Varsinki niiltä joilla ei ole portaita itsellä ni poikkeuksetta ne tulee pyörimällä sieltä alas.
ja nuo kurahousut/varakinttaat nyt pitäis kuulua itestään selvyyksiin et ne tuodaan.

Mä en ymmärrä sitä et lapsille laitetaan hoitoon ne ykköskamppeet ja sit vanhemmat itkee ku ne on menny likaseksi tai hukkaan ku niitä ole edes nimikoitu (et jälleen myyntiarvo säilyy)

Miten te edes saitte tämän keskustelun käännettyä niin että iso paha pph haluaa myrkyttää lapset jogurtilla aamuisin?!

Sitä syödään, mitä on tarjolla. Jos ei kelpaa, seuraava ateria ei taatusti ole kovin monen hetken jälkeen, jolloin ruoan luulisi jo maistuvan.

Yleisesti ottaen aikuiset eivät voi sietää nuhtelua tai kritiikkiä, jota siis kokevat saavansa silloin(kin) kun kyseessä on vaikkapa asianmukaisesta pukeutumisesta muistuttaminen. Itsellenikin tämä oli lasteni päiväkotiuran aloitusaikoina kova paikka, muistamista oli paljon ja väärinymmärryksiä tuli varmasti puolin ja toisin. Nykyään moni asia on automaattisesti selvää, ja pyrin kaikin mahdollisin keinoin helpottamaan lapsiani hoitavien aikuisten työtä - heidän pelisääntöjä noudattamalla. Kotona voidaan sitten perseillä miten vaan.

Näinpä. Ja mä arvostan ap.n työtä tosi paljon. Koita jaksaa vanhemmista huolimatta.
Minua täs yks päivä suorastaan kävi yks vanhempi hoitaja sääliksi. Näki et hän oli ihan poikki. Tuumaski minulle,et on ollu raskas päivä. Ja ymmärsin täysin sen. Olis tehny mieli sanoa et mene levähtään ni mä olen tässä vähän aikaa.

Hatunnosto teille hoitajat.
Koitan sitkutella ja pitää lapseni kotona, kunnes ne osaa jotain. Ei oo mun mielestä kuin pakkotapauksissa iskeä ihan pikkusta toiselle ihmiselle hoitoon. Ja haluaisin nähdä sen työssäolevan hoitajan, joka vahtii yhtä pientä paukapäätäni koko hereillä oloajan ilman vahinkoja, olettaen ettei lapsi ole jossain leikkikehässä/pehmustetussa huoneessa kokoajan. (tarkoitan siis että hoitaa sen onnettomuuksitta ja ne kaikki muut sallitut hoidokit)

En käsitä ihmisten ainaista jänkkäämistä. Asiasta saa sanoa, mutta se, jos mukula on terve ja ei oo mitään esteitä ruokien suhteen pitää voida syödä sitä mitä on tarjolla.
Vaatetusasioista saa valittaa jos se hoitaja ei viitsi kertoa mitä tartteis, mut jos on kerrottu mitä tarvii olla, tai olisi hyvä olla jotta homma toimii, sitten ei auta asiakkaan narista.

Mä kyllä varmaan tekisin mitä tahansa muuta kun ottasin vieraat lapset vastuulleni joka päivä. Se on ihan mieletön vastuu ja siinä ei oikeasti juuri taukoja ole, jos on ainoa hoitaja.

AP olet tyhmä, mikset ole opiskellut ja hankkinut kunnon ammattia itsellesi. Ei tarvitsisi hoitaa meidän paremmin koulutettujen lapsia. Ammatinvalintakysymys sanoisin, meidän hoitaja mukava, mutta eihän se mikään menestyjä ole.

Sympatiat ap:lle. Ymmärrän kyllä täysin ap:n turhautumisen. Itse olen hoitoalalla ja ja täytyy kyllä tunnustaa että sellainen "turha" valitus on alkanut ärsyttämään. Just tuollainen että jos on yhtenä aamuna jugurttia niin heti ollaan vinkumassa puuron perään.

No voi jumalauta. Lapsistakin on kiva että on vaihtelua, eikä kukaan jää nälkäiseksi - kuten sanoin, jogurtin ja marjojen lisäksi saa leipää sekä hedelmiä.

Kylläpä sinä keuhkoat kauheasti. Millaista mahtaa olla kielenkäyttösi, kun olet niitten hoitolasten kanssa?
Jos noin kovasti hermostuttaa, niin olisiko tarvetta etsiä uusi työ?
Itse en haluaisi omia lapsiani hoitajalle, joka käyttää tuollaista kieltä ja on noin hermoraunio.

No johan on porukkaa :( Luulis olevan tyytyväinen, kun välillä on muutakin ku puuroa. Hoitoaika käsite on vissiin ihan uppo outo heille. Ei päiväkodissakaan kukaan oota varttia aikasemmin et jos ekat lapset sattuskin tulemaan jo aikasemmin.

Mutta kun pph on kerta kotona- sama juttu kaikilla kotona työskentelevillä, ohimennen piipahdetaan tuosta vaan, pyhisinkin, koska jos sä satut olemaan kotona niin sähän teet töitä :xmas:
Kotona työskentelevillä kun ei VOI olla minkäänlaisia muita intressejä, kuin olla aina 100% käytettävissä työhönsä liittyen. Viis siitä onko sovittu vai ei, kun sä nyt tässä olet niin.......

Kylläpä sinä keuhkoat kauheasti. Millaista mahtaa olla kielenkäyttösi, kun olet niitten hoitolasten kanssa?
Jos noin kovasti hermostuttaa, niin olisiko tarvetta etsiä uusi työ?
Itse en haluaisi omia lapsiani hoitajalle, joka käyttää tuollaista kieltä ja on noin hermoraunio.

:stick: tämäkin, tikulla tökkiminen ja tahallaan väärin ymmärtäminen ja lukeminen, vaikka mukaviattomasti pitkiä ripsiä räpytellen, antaa aihetta murehtia lastenkasvatusta.....
Ammatti kuin ammatti, niin inhimillisiä tunteita ei voi osoittaa edes vapaa-ajalla?

[QUOTE="vieras";26063706]Luin vain ekan sivun, mutta luulen että olet leipiintynyt työhösi. Vaihdappa alaa!![/QUOTE]

Kuka nyt ei joskus leipiintyisi työhönsä, jokaisella on hyvät ja huonot päivänsä ja joskus vaan mittakuppi kaatuu. Sehän on vaan hyvä, että ap täällä paasaa, niin saa purettua ärsytyksensä ja sitten taas jaksaa. Ja se, että ärsyyntyy täällä muiden sanomisista, niin tottakai ärsytys on suurempi kun on jo muutenkin tunnekuohon vallassa.

Koita jaksaa ap.

Aina on niitä idiootti vanhempia jotka luulee että heidän Jessica-Juliaana on maailman napa. Se on heidän perheessä sitä niin totta hitossa se on kaikille muillekin niin. Kaikkien pitää kunniottaa pientä Jessica-Juliaanaa ja siinä sivussa vanhempienkin vaateita. Hehän vaan tahtoo parasta lapselleen...

Vaikka tosiasiassa- noin jos elämää ajatellaan - niin lapselle on hyvä opettaa sopeutumista erilaisiin tapoihin, ihmisiin ja asioihin. Päivähoidossa pätee päivähoidon säännöt, kotona kodin säännöt, eskarissa on omat metkunsa ja koulussa omansa. Mutta kun jokut aikuisetkaan ei tätä itsekään ymmärrä niin kuinka voi oleettaa että he edes osaavat opettaa lastaan? Elämä on sarja kompromisseja ja luovimista. Maailma ei luojan kiitos pyöri yhdenkään yksilön navan ympärillä. Toiset vaan luulee niin että heidän perhe on maailman ainoa keskittymispiste

Leipiintynyt tahi ei mutta kyllä se sietokyky alkaa varmasti olemaan koetuksella ammatissa kuin ammatissa jos päivittäin saa kuunnella turhaa valitusta ihan mitättömistä asioista vaikka miten yrittäisit parhaasi tehdä. Vai niinkö teille joillekkin on tärkeetä että lapsenne saa puuroa joka aamu että menette asiasta hoitajalle sanomaan jos nyt yhtenä aamuna sattuu olemaan tarjolla jugurttia puuron sijasta. Itselle ei kävis edes mielessäkään mennä tuollaisesta asiasta hoitajalle sanomaan.

[QUOTE="vieras";26062030]Mä en ymmärrä sitä et lapsille laitetaan hoitoon ne ykköskamppeet ja sit vanhemmat itkee ku ne on menny likaseksi tai hukkaan ku niitä ole edes nimikoitu (et jälleen myyntiarvo säilyy)[/QUOTE]

Uskomatonta leväperäisyyttä tuo nimien pois jättäminen vaatteista. Vaikka aikuisille ihmisille selittäisi enkelten kielellä tuon asian, niin ei vain välitetä. Silti rohjetaan itkeä sitä, jos jokin vaate on kadoksissa.

Kuitenkin kaikki nimettömien vaatteiden selvittely ja etsiminen on LASTEN hyvinvoinnista pois. Lukemattomat ovat ne minuutit, jotka ulospääsyyn kuluvat turhaan vanhemipien ajattelemattomuuden takia.

Yhteistyössä